Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس به شرکت ‌های دولتی مجوز انتشار اوراق مالی اسلامی تا سقف 45 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست‌ محیطی را دادند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه‌) و در جریان بررسی بخش‌های درآمدی بودجه ۹۸ بندهای «الف» و «ب» تبصره ۵ را تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس اجازه داده می‌شود در سال ۱۳۹۸ با رعایت قوانین و مقررات:

الف- شرکت‌های دولتی تا سقف چهل و پنج هزار میلیارد (۴۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال اوراق مالی اسلامی ریالی برای اجرای طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست‌محیطی خود که به‌تصویب شورای اقتصاد می‌رسد، با تضمین و بازپرداخت اصل و سود توسط خود، منتشر کنند.

ب- دولت اوراق مالی اسلامی (ریالی- ارزی) منتشر و منابع حاصل را به ردیف شماره ۳۱۰۱۰۸ جدول شماره (۵) این قانون واریز کند.

سقف مجاز اوراق منتشره تسویه‌نشده از محل این بند تا پایان سال ۱۳۹۸ مبلغ دویست و نود هزار میلیارد (۲۹۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال می‌باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اوراق مالی و اسلامی بودجه 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۷۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: خدمات دولتی برای آن دسته از صاحبان مجوز که تا ۲۶ اردیبهشت مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت نکرده باشند به تدریج قطع می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید امیر سیاح با اعلام این مطلب افزود: امیدواریم تا ۲۵ اردیبهشت یک میلیون و ۶۰۰ هزار مجوز کاغذی مانده در دست مردم در این مدت زمان باقی مانده به شناسه یکتا تبدیل شوند و شاهد تبدیل بیش از ۲ میلیون پروانه کاغذی اعم از صنفی و غیرصنفی در کشور به مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا باشیم.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار درباره صدور مجوز به واسطه نبودن امکان صدور آن از طریق درگاه ملی مجوزها گفت: تعداد مجوزهای کاغذی که هنوز به صورت کاغذی صادر می‌شود و در درگاه نیست بسیار کم است. برای آنها تسهیلاتی قائل می‌شویم؛ اما لازم است صادرکنندگان چنین مجوزهایی زودتر به درگاه متصل شوند. اما تا آن زمان این امکان مهیا می‌شود که صاحبان چنین مجوزهایی بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه برای صدور تبدیل مجوزها، بر اساس قانون از ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، فردی که شناسه یکتا ندارد به منزله بدون مجوز است؛ اما با خشونت و تندی برخورد نمی‌کنیم بلکه کاری می‌کنیم تا در فرصت باقی مانده همه وارد درگاه شوند و درصد کمی را که باقی مانده‌اند با آرامش و ارسال پیامک به تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا دعوت می‌نماییم. فردی که بخواهد خارج از کنترل و نظارت حکومتی و به صورت زیرزمینی کار کند، به تدریج خدمات دولتی وی قطع می‌شود.

سیاح گفت: مهم‌ترین مزیت این طرح برای فعال اقتصادی این است که می‌تواند بدون حضور و ۲۴ساعته از خدمات دولتی بهره‌مند شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نوری قزلجه: تعطیلی روز شنبه برای کل کشور یکسان است اما پنج شنبه فقط برای برخی شرکت ها اعمال می شود
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • سقف پرداخت حقوق در شرکت های دولتی چقدر است؟
  • رونمایی از کتاب "نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی"
  • ۳۷ ضربه چاقو، مدیر عامل شرکت را از پای درآورد/ قتل به خاطر ۸ میلیارد ریال