Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:47:32 GMT

هویت شغلی خبرنگاران هویت انبیاست

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۷۱۲۵

هویت شغلی خبرنگاران هویت انبیاست

اهواز - ایرنا - مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پیامبران الهی خبر را دریافت و آن را به مردم ابلاغ می‌کردند گفت: هویت شغلی خبرنگاران، هویت شغل انبیاست.

به گزارش ایرنا سید محمدرضا دربندی روز دوشنبه در آیین پایانی جشنواره مطبوعات و رسانه خوزستان در تالار مهتاب اهواز افزود:هر حرفه ای در نوع خود سر سلسله ای دارد که در حوزه خبر و خبر رسانی پیامبران سرسلسه این حوزه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: خودمان را دست کم نگیریم و باور کنیم که شغل خبرنگاران شغل انبیاست و اخلاق انبیا را در شغل خود رعایت کنیم.
دربندی افزود: ارسال 431 اثر از میان 140 رسانه در خوزستان به جشنواره مطبوعات و رسانه استان آمار فوق العاده جالبی است که نشان از مشارکت فعالانه رسانه ها در این جشنواره دارد.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:ایجاد رقابت سالم، توسعه فعالیت رسانه ای و تولیدی،توسعه محتوایی و ایجاد نشاط و قدرشناسی از اهداف این جشنواره بود.
وی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان را جزو برترین ادارات کل کشور در حوزه برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها دانست.
استاندار خوزستان نیز خطاب به خبرنگاران و اهالی رسانه گفت: شما گردانندگان رسانه ها افرادی پرسشگر و اندیشه ورز هستید که با فعالیت خود بر غنای فضای اندیشه ورزی در استان افزوده اید.
غلامرضا شریعتی بیان کرد: کار خبرنگاران در خوزستان تنها تنظیم خبر نبوده است بلکه تحلیل، پژوهش و تحقیق پیرامون مسایل مختلف در استان است.
وی بیان کرد: رسانه های ما باید به سمت تخصصی تر شدن حرکت کنند و تلاش شود تا بر غنای علمی بیفزاییم.
استاندار خوزستان ادامه داد: امیدوارم برگزاری چنین جشنواره ها به امر آگاهی رسانی کمک کند.
وی گفت: خبرنگار کسی است که وظیفه دانایی و آگاه کردن جامعه را برعهده دارد از این منظر وظیفه اش بس سنگین است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز بیان کرد: اهالی خبر خوزستان از شریف ترین و نجیب ترین اهالی مطبوعات در کشور هستند.
محمد جوروند بیان کرد: استان خوزستان از نظر کمی در حوزه تعداد رسانه ها و مطبوعات رتبه دوم کشور را داراست و از نظر کیفی نیز قدم های خوبی برداشته است.
وی افزود: 431 اثر از نشریات محلی در جشنواره مطبوعات در حوزه های مختلف خبر، مقاله، سر مقاله، تیتر، صفحه آرایی، گزارش، حمایت از کالای داخلی، حادثه 31 شهریور، مسایل محیط زیستی، سوگواره اربعین و مدافعان حرم شرکت کردند.
جشنواره مطبوعات خوزستان برای سومین بار متوالی برگزار شده است؛ فراخوان این دوره مرداد امسال اعلام شد.
٤٣١ اثر در سه بخش تخصصی (سرمقاله، عکس، گرافیک و صفحه آرایی، تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش)، بخش ویژه (شعار سال ٩٧ حمایت از کالای ایرانی) و بخش مدافعان حرم (حمله تروریستی٣١ شهریور اهواز) به دبیرخانه ارسال شد که پس از بررسی آثار توسط هیات داوران در هر بخش سه
نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
از جمله اعضای هیات داوران این جشنواره می‌توان به محمد مختاریان (صحفه آرایی و عکس)، علی اکبر قاضی‌زاده (سرمقاله)، فریدون صدیقی (مصاحبه)، علیرضا کتابدار (تیتر و خبر) مهرداد خلیلی (گزارش ، بخش ویژه و موضوعی) اشاره کرد.

** موفقیت سه خبرنگار ایرنا در سوگواره اربعین
در بخش سوگواره اربعین محمد رضا بنوره، عدنان جواهری و کمیله حجازی از ایرنا خوزستان، مریم کروشاوی و طیبه قاسمی از پایگاه خبری قدس انلاین، کوثر کریمی از خبرگزاری مهر و فاطمه طاهری از خبرگزاری فارس به عنوان نفرات برتر این سوگواره برگزیده شدند.
همچنین در بخش مسابقه عکاسی با موبایل مصطفی عبیداوی، سید متین هاشمی و محمدعلی آهنگر در این بخش پذیرفته شدند.
در بخش خبر این جشنواره هیات داوران هیچ اثری را حایز رتبه ندانستند.
در بخش تیتر مهدی ربیع از پایگاه خبری قدس آنلاین و سید علی رضا شریفی از پایگاه خبری رهیاب به طور مشترک رتبه اول، هادی خوش سیما از پایگاه خبری شوشان و علی رضا شریفی از پایگاه خبری رهیاب رتبه دوم به طور مشترک و شاهین بهرامی از توسعه جنوب و امل درویش از خبرگزاری مهر به طور مشترک رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.
در بخش مصاحبه قاسم منصور آل کثیر از خبرگزاری مهر رتبه اول، پدرام طاهری از روزنامه قلم امروز رتبه دوم و احسان سپهونداز پایگاه خبری تابا رتبه سوم را کسب کردند.
در بخش ویژه (شعار سال ٩٧ حمایت از کالای ایرانی) محمدعلی آهنگر رتبه دوم را کسب کرد، برای رتبه اول و سوم این بخش کسی حایز رتبه نشد.
در بخش ویژه (محیط زیست) امل درویش از خبرگزاری مهر، شهرزاد امیری از پایگاه خبری نبض شهر و علی سواری از خبرگزاری تسنیم به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
در بخش ویژه (حادثه تروریستی 31 شهریور اهواز) زهرا کاظمی منش از روزنامه نور خوزستان رتبه اول و آرش حاجی نجف از خبرگزاری ایسنا رتبه سوم را به خود اختصاص داد؛ این بخش برنده رتبه دوم نداشت.
در بخش ویژه (مدافعان حرم) امید حلالی از پایگاه خبری شوشان و شهرزاد امیری از نبض شهر به ترتیب رتبه اول و دوم را کسب کردند، در این بخش کسی حایز رتبه سوم نشد.
در بخش سرمقاله و یادداشت هادی خوش سیما از شوشان رتبه اول، علی نواصر از خبرگزاری مهر رتبه دوم و امید حلالی زاده از پایگاه خبری شوشان رتبه سوم را به دست آوردند.
در بخش عکس نیز علی محمدی از خبرگزاری ایسنا، میعاد عاخی از خبرگزاری مهر و محمدعلی بهوندی از نشریه قدس به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شدند.
جشنواره مطبوعات استان خوزستان برای سومین بار متوالی برگزار شده است.
7164/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره مطبوعات خوزستان خبر رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولاد خوزستان ۰ - ۱ مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

درچارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال فولاد خوزستان در ورزشگاه شهدای غدیر میزبان مس رفستجان بود که در نهایت با یک گل شکست خورد.

نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید و در نیمه دوم نیز ۲ تیم تا حدودی محتاطانه بازی می‌کردند تا اینکه در دقیقه ۵۶ سعید واسعی بازیکن مسی‌ها موفق  شد دروازه تیم سابق خود را باز کند.  

شاگردان عبدالله ویسی که چیزی برای از دست دادن نداشتند پس از این گل حملات روی دروازه مسی‌ها را آغاز کردند، اما در پایان نتوانستند به گل برسند تا همچنان روز‌های بد این تیم تمامی نداشته باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مرحم نویدکیا پس از قبول هدایت مسی ها تاکنون توانسته با این نتایج قابل قبولی کسب کند و مسی ها از رتبه های پایین جدول فاصله گرفته اند.

مس رفسنجان با این پیروزی ۳۰ امتیازی شد و در رتبه نهم جدول لیگ برتر قرار دارد. فولاد نیز با ۲۱ امتیاز در رتبه سیزدهم قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • فولاد خوزستان ۰ - ۱ مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم
  • خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد
  • رشد ۱۶ درصدی مخاطبان صدا و سیما نسبت به سال قبل/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • رئیس رسانه ملی: عصر تلویزیون به سر نیامده است/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • توجه به هویت ملی رمز موفقیت صداوسیما
  • روایت رئیس صدا و سیما از دو بار تفقد و تحسین رهبر انقلاب
  • توجه به هویت ملی، رمز موفقیت صداوسیما
  • رونمایی از بسته هویت بصری طلایی سیمای کیش
  • رتبه برتر خبرنگار ایمنا در جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»
  • خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد