Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@07:08:16 GMT

تامین امنیت شیعه و سنی برای سپاه تفاوتی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۷۱۲۸

تامین امنیت شیعه و سنی برای سپاه تفاوتی ندارد

منصور حقیقت‌پور عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حادثه اخیر تروریستی در زاهدان که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، اظهار داشت: ما به عنوان یک جریان شیعی حاکم بر جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه نگاه قومی یا مذهبی به مسائل داخلی و حتی بیرونی از مرز خود نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ما امروز حافظ امنیت بحرین، یمن، عراق، سوریه و فلسطین بوده و هستیم، این برادران ما شیعه نیستند، بنابراین کسی نمی‌تواند ما را متهم به حمایت صرف از جریانات شیعی در منطقه و یا حمایت از جریانات خاص قومی مذهبی در داخل کند.

حقیقت پور افزود: تروریست هایی که حادثه اخیر زاهدان را به وجود آوردند مزدوران عربستان و آمریکا به حساب می‌آیند که بنا به تعبیر رهبری جسم و روح نجسی دارند و صرفاً برای تامین منافع برخی از بازیگران منطقه ای و بین المللی دست به چنین اقدامات تروریستی و خشونت آمیز علیه نیروهای پاسدار حافظ امنیت کشور ما می زنند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این تروریست ها که در واقع مزدوران کشورهای نامبرده هستند، تلاش داشتند در راستای هدفی که آنها به زعم خود برای براندازی نظام در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی داشتند کاری حتی اگر شده برای فشار روانی انجام دهند.

وی گفت: از طرف دیگر این حادثه تروریستی در زمانی رخ داد که سیرک نمایشی آمریکا در لهستان در حال برگزاری بود و آنها می‌خواستند آن سیرک نمایشی سر و صدای بیشتری داشته باشد؛ به همین دلیل به عمال خود دستور دادند تا دست به چنین اقدام سبوعانه ای بزنند. قطعاً شما خواهید دید همانطور که در پاسخ به غائله ای که در غرب کشور رخ داد و پاسداران و حافظان امنیت این کشور پاسخ کوبنده ای به تروریست ها دادند، آنها هم پاسخ دندان شکن دیگری را از حافظان نظام و کشور دریافت خواهند کرد.

حقیقت پور در پایان خاطرنشان کرد: شما شاهد هستید که نیروهای فداکار سپاه در اصفهان که چندی پیش در زاهدان به شهادت رسیدند در گذشته در کردستان و یا دیگر مناطق کشور هم به حفاظت از مردم و تامین امنیت کشور مشغول بودند؛ بنابراین با قاطعیت می‌توان گفت که برای ما تامین امنیت مردم و کشور هیچ گونه بحث شیعه، سنی، عرب و عجم ندارد و همه جای این کشور برای ما یکسان است.

کد خبر 4546005 محمد مهدی ملکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه پاسداران ستاد کل نیروهای مسلح منصور حقیقت پور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۷۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندهی انتظامی استان در تمامی حوزه های امنیتی، انتظامی و ترافیکی کارنامه درخشانی دارد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در دیدار نوروزی سردار امیری فرمانده انتظامی استان و جمعی از فرماندهان فرماندهی انتظامی استان با تبریک سال جدید از اقدامات خوب پلیس استان در راستای تامین نظم وامنیت مردم قدردانی کرد.

وی در ادامه گفت: دشمنان ما هیچ وقت دست از دشمنی بر نمی‌دارند چرا که این کشور ها این نظام مقدس را مانع رسیدن به اهداف شوم خود می دانند و از هر راهی که بتوانند مردم را خسته کنند به ویژه به وسیله جنگ ترکیبی بهره می‌گیرند که به این کشور عزیز ضربه بزنند.

استاندار همدان افزود: همواره مردم آگاه و هوشیار ما نشان دادند که فریب دشمنان را نخواهند خورد و با حضور موثر خود در انتخابات و مراسمات مختلف تمام قد از آرمان های مقدس این کشور عزیز دفاع کرده‌اند.

قاسمی فرزاد گفت: در مقابل با دشمنان نباید همیشه پدافندی عمل کنیم و به ویژه در مسائل اجتماعی ما باید چند قدم جلوتر حرکت کنیم و با اقدامات اجتماعی خصوصا در فضای مجازی اجازه عرض اندام به آن ها را ندهیم.

استاندار استان همدان عنوان داشت: امروز ماموران پلیس افتخار می کنند که تکیه گاه مردم هستند و برای امنیت و آرامش مردم عزیز جان خود را نثار می کنند تا مردم عزیز در آرامش و آسایش باشند و احساس نا امنی نکنند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برنامه ریزی خوب پلیس برای ایام نوروز بیان داشت: خوشبختانه اقدامات خوبی در ایام نوروز برای تامین امنیت شهروندان و مسافران صورت گرفته که این نشان از حضور فعال و شبانه روزی پلیس دارد، ادامه داد: اقدامات خوب و موثر پلیس موجب دستاوردهای مطلوبی در حوزه مقابله با جرایم شده است و در این ایام شاهد آرامش و امنیت خوبی در استان هستیم و پلیس مانند همیشه در عرصه های مختلف حضوری قوی و قدرتمند دارد.

در ابتدای این دیدار نیز سردار سلمان امیری در سخنانی با تبریک سال جدید اظهار داشت: از استاندار محترم و اعضای شورای تامین به دلیل کمکی که به امنیت استان دارند قدردانی می‌کنم.

وی گفت: این مردم، ملت همراهی هستند و شایسته خدمت می باشند و هم وطنان ما مستحق بهترین خدمات می‌باشند و پلیس هم سعی می‌کند به بهترین شکل به این عزیزان خدمت کند.

فرمانده انتظامی استان همدان در خاتمه سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از اقدامات پلیس در سال گذشته و همچنین در ایام نوروز امسال، از حمایت های همیشگی استاندار و اعضای شورای تامین از پلیس قدردانی کرد.

خبرنگار: محمدحسین میرزائی

انتهای خبر/

کد خبر: 1225450 برچسب‌ها استانی ایسکانیوز فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی پلیس آگاهی

دیگر خبرها

  • شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل
  • لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد
  • فرماندهی انتظامی همدان در تمامی حوزه‌ها کارنامه درخشانی دارد
  • فرماندهی انتظامی استان در تمامی حوزه های امنیتی، انتظامی و ترافیکی کارنامه درخشانی دارد
  • خون شهدا زمینه ساز اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران
  • موفقیت تیپ ۷۱ سپاه روح الله در دفاع از مرزهای غرب کشور مایه دلگرمی مردم شد
  • امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است
  • کالاهای موردنیاز پارس جنوبی از تولیدکنندگان استان بوشهر تامین شود
  • سردار تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است
  • بسیجیان وطن همواره آماده جانفشانی در راه اسلام و انقلاب هستند