Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: افراد تحت تربیت جامعةالمصطفی، علاوه بر آشنایی کافی با مبانی فقهی، اخلاقی و کلامی مذاهب و ادیان دیگر، باید به ابزارهای پیچیده و گسترده مخالفان تشیع و حربه‌های آنان در مقابله با تشیع و اسلام نیز توجه داشته باشند. ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان، آیت‌الله حسین مظاهری در دیدار اعضای هیئت امنای جامعة المصطفی ‌العالمیه، این مجموعه را مجموعه‌ای بسیار با اهمیت و از برکات وجودی امام راحل و نظام جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و اظهار داشت: به فضل الهی جامعةالمصطفی اکنون یکی از نهادهای پر افتخار و اثرگذار تشیع در سطح بین‌المللی است و مشمول عنایات حضرت ولی‌عصر«ارواحنافداه» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه توجه و تمرکز بر تقویت و رشد سه عنصر «علم»، «اخلاق» و «عقلانیّت»، را به عنوان سه شرط اساسی برای متعلمان و فارغ‌التحصیلان جامعةالمصطفی بسیار لازم و ضروری برشمرد و تأکید کرد: رسالت خطیر تبلیغ دین خصوصاً در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی، بدون علم، اخلاق و عقلانیت، اثرگذاری لازم را نخواهد داشت و در این میان، با وجود اهمیت و ضرورت علم و اخلاق، اما نقش برجسته عقلانیت و تعقل در معرفی اسلام و مکتب تشیع به دیگران ممتاز است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر اهمیت تقویت پایه و بنیه علمی متعلمین جامعةالمصطفی، اظهار داشت: به هر میزان که بنیه علمیِ مبلغین، خصوصاً تسلط کافی آنان به مبانی تشیع در زمینه‌های اعتقادات، اخلاق و فقه، تقویت شود، قدرت تبیین و نیز دفاع علمی آنان از مبانی و تعالیم انسان‌ساز قرآن و عترت بیشتر خواهد شد.

وی در همین زمینه بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به فقه مقارن و آموزش هرچه بهتر آن به متعلمان جامعةالمصطفی تأکید کرده و افزود: استاد بزرگوار ما، حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی «قدّس‌سرّه»، بر فراگیری و توجه به فقه مقارن پافشاری و اهتمام ویژه‌ای داشتند، اما امروزه علاوه بر آن، لازم است عموم طلاب و به ویژه متعلمین جامعةالمصطفی، بر فراگیری دیگر شاخه‌های علمی مقارن خصوصاً کلام و تفسیر مقارن و نیز آموختن مهارت‌های گفت‌وگو و ارتباطات مشترک بین خود و دیگران به ویژه طلاب و علمای اسلامی سایر مذاهب و ادیان هم اهتمام ورزند.

آیت‌الله مظاهری گفت: افراد تحت تربیت جامعةالمصطفی، علاوه بر آشنایی کافی با مبانی فقهی، اخلاقی و کلامی مذاهب و ادیان دیگر، باید به ابزارهای پیچیده و گستردۀ مخالفان تشیع و حربه‌های آنان در مقابله با تشیع و اسلام نیز توجه داشته باشند تا بتوانند خود را برای دفاع علمی و عقلانی از اسلام و تشیع، آماده و مجهز نمایند و پاسخ‌های نظری و عملی لازم را به سؤالات و شبهات آنان بدهند.

سمنان| مستکبران عالم از گذشته تا آخرالزمان شیعه را بزرگترین دشمن خود می‌دانند‌وهابیت ‌تمام توان خود را برای ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی به کار بسته‌ استآیت الله نوری همدانی: برای اثبات حقانیت شیعه باید مناظراتی مستمر برگزار شود

وی تقوا و اخلاق عملی و حُسن سلوک و رفتار را به عنوان عامل تکمیل‌کننده دانش و قدرت علمی دانست و تأکید کرد: عموم علماء و روحانیون خصوصاً مبلغان و فارغ‌التحصیلان جامعة‌المصطفی باید با عمل و رفتار خود، مردم را به سوی اسلام و قرآن و مکتب اهل‌بیت«علیهم‌السّلام» جذب و دعوت کنند و بدانند که بهترین و با برکت‌ترین شیوه دعوت و جذب، همین راه است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، تبلیغ بدون عقلانیت و تدبیر را بی‌اثر و بی‌نتیجه خواند و در این زمینه تصریح کرد: از نشانه‌های بارز عقلانیت، حفظ اعتدال و پرهیز از هرگونه افراط و تفریط در همه تصمیمات، مواضع و اقدامات است.

وی خاطرنشان کرد: افراط و تندروی خصوصاً در کشورها و بلاد غیر اسلامی سبب سوء استفادۀ دشمنان اسلام و مخالفان تشیع می‌شود؛ چنان‌که تفریط و کندروی نیز موجب یأس و ناامیدی مردم و مخاطبان خواهد شد و از این‌رو یک مبلغ با تدبیر برای اثرگذاری هرچه بیشتر، باید از هرگونه تندروی و کندروی در همه زمینه‌های علمی و عملی به شدت اجتناب ورزد.

در این دیدار، آیت‌الله اعرافی، رئیس هیئت امناء جامعةالمصطفی و نیز حجت ‌الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعة‌المصطفی گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های جامعة‌المصطفی‌العالمیّة ارائه کردند.

در این دیدار همچنین حضرات آیات و حجج‌اسلام آقایان مقتدایی، حسینی بوشهری، تسخیری، محمدی عراقی، سید حسن ربّانی، اختری، نواب و دکتر مصطفوی و جمعی از مسئولان عالی جامعة‌المصطفی‌العالمیّة نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید جدی اسرائیل از سوی فرمانده ارشد سپاه؛ از این پس شرارتی انجام شود، از خاک ایران مقابله می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست وبیناری با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از مسئولین کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور در خصوص عملیات «وعده صادق» عنوان کرد: در بحث جهاد تبیین باید تلاش کرد و نقش آفرین بود، این اتفاقی بی‌سابقه بود که می‌تواند نقطه عطفی در تحولات منطقه و عرصه بین‌الملل باشد و ابعاد و زوایا و جنبه‌های راهبردی دارد که در این چند روز مطرح شده است.

آنگونه که فارس روایت کرده، وی افزود: ما در یک جنگ شناختی هستیم و راهبرد مبارزه با جنگ شناختی جهاد تبیین است، این عملیات مطالبه عمومی برای تنبیه و مجازات اسراییل بود که در بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های سپاه هم آمد و در بیانات رهبری هم تأکیدهایی صورت گرفت.

معاون سیاسی سپاه با ارائه تخمین راهبردی گذشته، حال و آینده، بیان کرد: ما امروز ۴۵ سال را پشت سر گذاشته‌ایم، از ابتدای انقلاب اسلامی، رژیم صهیونیستی نامشروع شناخته شد و با این بیان امام خمینی (ره) که «رژیم صهیونیستی باید از صحنه روزگار محو شود» مقاومت در منطقه شکل گرفت، موضوع اسرائیل با نگاه انقلابی و نگاهی که کشورهای غربی از آن حمایت می‌کنند تحلیل شود، باید تحلیل عالمانه داشته باشیم و باید بررسی کرد چرا این رژیم را ایجاد کردند و چه اهدافی برای تشکیل آن داشتند و چه کاری در این ۷۵ سال در جهان اسلام انجام داده است، این بررسی نشان می‌دهد به عنوان یک کشور اسلامی چه رویکردی باید اتخاذ کرد.

سردار جوانی از اساتید خواست به این نکته توجه کنند که تا وقتی که این رژیم باشد، جهان اسلام با بحران مواجه است، کشورها در مسیر پیشرفت نخواهد بود چون این رژیم ایجاد شده که کار ویژه خود را داشته باشد، اکنون باوری دارد شکل می‌گیرد که این رژیم در حال زوال است و هر اتفاقی مانند طوفان الاقصی و ... آن را یک گام به نابودی نزدیک می‌کند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی ایجاد شد تا جهان اسلام هیچ گاه نتواند روی پای خود بایستد تا زمانی که این رژیم سر پا باشد و حیات ننگین خود را داشته باشد جهان اسلام با بحران مواجه است، اساسا این رژیم برای این تشکیل شده است و در این ۴۶ سال باوری شکل گرفته که این رژیم نابودشدنی است و هر اتفاقی آن را یک قدم نزدیک تر کرده است، مادامی که این رژیم سرپا باشد جهان اسلام وحدت را نمی‌بیند.

معاون سیاسی سپاه در خصوص عملیات «وعده صادق» عنوان کرد : جمهوری اسلامی با توجه به اینکه خاک کنسولگری بخشی از خاک کشور است، اقدام لازم را انجام داد و این حرکت اقدامی راهبردی بوده که باید انجام می‌شد، باید توجه کرد این اقدام، اقدامی در راستای بازدارندگی و تنبیه متجاوز و پشیمان‌سازی از اقدامات بعدی است، این عملیات برای تنبیه متجاوز و رسیدن جمهوری اسلامی به سطح بازدارندگی صورت گرفت.

سردار جوانی در خصوص بی‌نظیر بودن این عملیات، عنوان کرد: این جریانی بی‌نظیر بود زیرا که به لحاظ تاکتیکی این گونه طراحی کرده بودند که موشکی نتواند وارد آسمان رژیم صهیونیستی شود، در اوج آمادگی و سیستم‌های پدافندی و حمایت کشورهای انگلیس و آمریکا و به رغم این هزینه‌ها، جمهوری اسلامی موشک‌هایی را به اهداف مشخص پرتاب کرد و این نشان می‌دهد به لحاظ نظامی و قدرت بازدارندگی وارد مرحله جدیدی شده‌ایم، از این پس اگر شرارتی انجام شود، ما از خاک ایران مقابله خواهیم کرد .

معاون سیاسی سپاه در پایان تصریح کرد: این باید تبیین شود که در چنین وضعیتی این رژیم با وعده صادق در تنگناهای بیشتر قرار گرفته و هر اقدامی او را در تنگنای بیشتری قرار خواهد داد و روحیه مقاومت تقویت شده و روندی رو به جلو اتفاق افتاده است و برای رژیم صهیونیستی روندی رو به ضعف در دو دهه اخیر است و هم اینکه حامیان آنان قادر نیستند شرایط را تغییر دهند و مقاومت نیروی مقتدر در منطقه است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896173

دیگر خبرها

  • اوج اخلاق اجتماعی غربی «دیگرخواهی» است
  • اجیری و مزدوری در اسلام مکروه است / نباید تمام حیثیت علمی و عملی انسان در اختیار کارفرما باشد
  • از شاخص‌های هنجاری علم تا ظهور اخلاق علمی
  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • تهدید جدی اسرائیل از سوی فرمانده ارشد سپاه؛ از این پس شرارتی انجام شود، از خاک ایران مقابله می‌کنیم
  • واکاوی تقابل علم و اخلاق علمی
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • اخلاق خوب از کجا سرچشمه می گیرد؟
  • حوزه علمیه بعنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد