Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: سیاست خارجی کشورمان به قدری فشل است که وزیر امور خارجه بعد از این همه جنایت سعودی‌ها می‌گوید ما حاضریم با دولت عربستان گفتگو کنیم و این دردآور است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رجبی دوانی عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین در دوره نخبه پروری سیاسی شهید دیالمه که در اردوگاه سیدالشهدا آبعلی در حال برگزاری است، با بیان اینکه دین اسلام بدون ولایت دین نیست، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب جوسازی رسانه‌ای گاهی جای جلاد و شهید را عوض می‌کند؛ با این وجود در آن زمان نیز در مورد امام علی (ع) نیز همین کار را کردند و آن کسی را که از جان خود برای اسلام و پیامبر مایه گذاشته بود این جانفشانی را به عنوان یک عامل منفی مدنظر قرار دادند و در سقیفه حق خلافت را از امام سلب کردند و این جنگ شرک و کفر بر ضد اسلام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رجبی دوانی با اشاره به اینکه تمام جنگ‌های پیامبر (ص) دفاعی بود و امام علی (ع) در دفاع از اسلام جلوی دشمن ایستاد و بسیاری از کفار را از پای درآورد، اظهار کرد: اگر رشادت‌های امام علی (ع) نبود، اسلام نابود می‌شد در هر حال ابوبکر کسی بود که در دفاع از اسلام کسی را نکشته بود و این به عنوان یک امتیاز مثبت برای او تلقی شد.

وی تصریح کرد: ما عظمت کار حضرت زهرا (س) را به یک امر مادی تنزل داده ایم و می‌گوییم حضرت به خاطر بازپس گیری فدک به میدان آمد و این در حالی است که او درآمد فدک را در راه خدا انفاق می‌کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: ولایت بزرگترین رکن اسلام است؛ چرا که خداوند در خصوص دیگر ارکان مانند نماز، روزه، زکات و حج به مسلمانان رخصت و تخفیف داده است.

رجبی دوانی افزود: مهمترین رکن نهضت حضرت زهرا (س) شناخت ولایت، دفاع از ولایت و مقابله با دشمنان ولایت بوده؛ با این وجود حضرت زهرا(س) چنان از این امتحان بزرگ سربلند به بیرون آمده که به بزرگترین الگو برای شناخت ولایت، دفاع از ولایت و مقابله با دشمنان ولایت تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی و رهبر معظم انقلاب همواره بر وحدت بین شیعه و سنی و کنارگذاشتن اختلافات تاکید داشته اند، تصریح کرد: با این وجود ما در این قضایا آنقدر افراط می‌کنیم که حقایق را برای جوانان نمی‌گوییم. در هر حال رهبر معظم انقلاب نیز تاکید دارند که به شخصیت‌های اهل تسنن اهانتی صورت نگیرد، ولی می‌گویند باید حقایق گفته شود.

عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه ماجرای سقیفه باید در قالب یک درس برای دانشجویان بازگو شود، چون این ماجرا خیلی عبرت آموز است، تصریح کرد: ما نباید عملکرد گذشتگان اهل تسنن و کسانی که جریان سقیفه را پدید آوردند، پای اهل تسنن امروز بگذاریم، ولی این نکته را باید مورد توجه داشته باشیم که امام خمینی و رهبر معظم انقلاب همواره منادی وحدت بوده اند و در این راستا نیز شیعیان ما چه در داخل و چه در خارج دست وحدت به سمت اهل سنت دراز کرده اند و حتی در این زمینه نظام هزینه نیز داده است.

رجبی دوانی با تاکید بر اینکه وقتی انحرافی در جامعه دیده می‌شود، باید در مقابل آن ایستاد، چون اگر این انحراف نهادینه شود و مردم آن را بپذیرند آن وقت مقابله با آن سخت می‌شود و باید مثل اهل بیت سکوت کرد، تصریح کرد: امروز وهابیت مخالف دیگر فرقه‌های سنی مذهب است و آن‌ها کسی را جز خود به عنوان مسلمان قبول ندارند و از طرفی از شیعه را محدورالدم می‌دانند متاسفانه این دولت نیز نه تنها در مقابل آمریکا بلکه در مقابل سعودی‌ها نیز سیاست ذلت و وادادگی را در پیش گرفته اند؛ به گونه‌ای که وقتی بیش از ۴۰۰ نفر از حجاج ما در مراسم حج کشته شدند، وزیر امور خارجه برای اینکه وزیر بهداشت کشورمان جهت پیگیری این موضوع به عربستان برود دست به دامن کویتی‌ها شد. در هر حال اگر برخورد قاطع رهبری نبود این دولت کاری نمی‌کرد.

وی تصریح کرد: سر بریدن طفل معصوم شیعه در عربستان خیلی ناراحت کننده بود، ولی مشخص است که جنایت‌های صورت گرفته در استان سیستان و بلوچستان نیز با حمایت‌های عربستان و امارات صورت می‌گیرد، ولی دولت ما اسمی از آن‌ها نمی‌برد و تنها به گفتن برخی دولت‌های منطقه بسنده می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: سیاست خارجی کشورمان به قدری فشل است که وزیر امور خارجه بعد از این همه جنایت سعودی‌ها می‌گوید ما حاضریم با دولت عربستان گفتگو کنیم و این دردآور است؛ در هر حال انشاءالله این سیاست خفت بار هر چه سریعتر از سر این مملکت برداشته شود.

رجبی دوانی با تاکید بر اینکه حج چیزی نیست که تعطیل بردار باشد و امام خمینی نیز در آن سال‌ها که حج تعطیل شده بود به دنبال برقراری این فریضه الهی بود، گفت: حج نباید تحت هیچ شرایطی تعطیل شود.


منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رجبی دوانی عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین دوره نخبه پروری سیاسی شهید دیالمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۷۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان

سفیر ایران در عربستان امروز با معاون وزیر خارجه این کشور دیدار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی با سعود السطی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه عربستان دیدار و رایزنی کرد. 

طبق اعلام وزارت خارجه عربستان، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و برجسته ترین موضوعات مورد علاقه مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

تقدیم استوارنامه سفیر ایران به پادشاه مالزیعنایتی: فشار جامعه جهانی برای توقف تجاوزات رژیم اشغالگر قدس یک امر ضروری است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است
  • سفر امیر عبداللهیان به عشق‌ آباد
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد
  • امیرعبداللهیان: عازم ترکمنستان هستم
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • آمریکا: بلینکن درباره عملیات نظامی در رفح با گالانت گفتگو خواهد کرد
  • ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در بیمارستان الشفا شد
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا/ بورل: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای همچنان از اولویت های اتحادیه اروپاست