Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@07:52:23 GMT

پایان سفر بن سلمان به پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۷۵۱۹

در حالی که بیشتر رسانه‌های غربی 'محمد بن سلمان' ولیعهد جوان عربستان سعودی را مسئول و آمر قتل جمال خاشقچی می‌دانند، وی با آغاز تور آسیایی خود به پاکستان، هند و چین در تلاش است تا در مسیر بازآفرینی اعتماد جامعه جهانی به خود گام بردارد. ناطقان: دولت سعودی با وجود ادعای رسانه های غربی مبنی بر دست داشتن بن سلمان در قتل خاشقچی، تاکید دارد که این جنایت فجیع در کنسولگری این کشور در استانبول از سوی یک گروه خودسر انجام شد و دولت سعودی در حال محاکمه این افراد در روندی شفاف و عادلانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این شرایط است که «بن سلمان» با آغاز سفر آسیایی خود، در تلاش است تا در مسیر تقویت اعتماد به نفس خود و بازآفرینی نقش خود در عرصه منطقه گام بردارد.
بر اساس نگاه برخی تحلیلگران، بن سلمان تلاش می کند تا با اجرای تورآسیایی، نگاه دیگر کشورها را به خود مبنی بر توجه دولت ریاض به شرق را نیز بیش از گذشته رسانه ای کند.
سفر دو روزه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به پاکستان در حالی امروز به پایان رسید که دو کشور چند قرارداد و یادداشت تفاهم نامه همکاری برای سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری ریاض در پاکستان امضا کردند.
بن سلمان شامگاه روز گذشته - یکشنبه - با استقبال رهبران سیاسی و نظامی پاکستان وارد اسلام آباد شد و روز گذشته و امروز با «عمران خان» نخست وزیر، «عارف علوی» رئیس جمهوری، «محمدصادق سنجرانی» رئیس مجلس سنا و ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان جداگانه دیدار کرد.
بن سلمان همچنین بنا به درخواست عمران خان مبنی بر ارائه تسهیلات به کارگران و زندانیان پاکستانی موجود در عربستان، دستور آزادی دو هزار و 107 زندانی پاکستانی را صادر کرد.
این دستور آزادی در حالی صادر شده است که به رغم گسترش روابط سیاسی و اقتصادی ریاض و اسلام آباد در سال های اخیر، تاکنون تغییری در وضعیت اتباع و کارگران پاکستانی در این کشور ایجاد نشده است.
هر چند عربستان سعودی با برنامه های بلند پروازانه محمد بن سلمان ولیعهد این کشور میلیاردها دلار در بخش ساخت و ساز و زیربنایی سرمایه گذاری کرده ولی تعداد کارگران پاکستانی در این کشور در سالجاری نسبت به سال گذشته با کاهش 11 درصدی روبرو بوده است.
«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان نیز پیش از این گفته بود که در حال حاضر دو میلیون و 600 هزار تبعه پاکستانی در بخش های مختلف صنعتی تجاری و عمرانی عربستان سعودی مشغول به کار هستند.
وزارت امور خارجه پاکستان نیز امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای در خصوص سفر دو روزه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی اعلام کرد: ولیعهد سعودی از پیشنهاد مذاکره عمران خان به هند و ابتکار دولت پاکستان برای بازگشایی گذرگاه مرزی کرتارپور استقبال کرد.
در این بیانیه آمده است: پاکستان و عربستان با محکومیت خشونت ها علیه مسلمانان در مناطق مختلف جهان، مذاکره را تنها راه رسیدگی به صلح و ثبات می دانند.
وزیران امور خارجه پاکستان و سعودی نیز طی نشست مطبوعاتی جداگانه در اسلام آباد بر آمادگی دو کشور برای توسعه روابط دوجانبه و تغییر آن به مشارکت راهبردی خبر دادند.
عادل الجبیر وزیر مشاور سعودی در امور خارجه مدعی شد که عربستان برای کمک به پیشبرد فرآیند صلح افغانستان در حال همکاری با پاکستان، آمریکا، افغانستان و امارات است.
وی با تاکید بر حل مسالمت آمیز اختلافات میان اسلام آباد و دهلی نو گفت ما خواستار تفاهم میان دولت کابل و طالبان هستیم.
در حاشیه این سفر عارف علوی رئیس جمهوری پاکستان عالی ترین نشان شهروندی این کشور موسوم به «نشانِ پاکستان» را به بن سلمان تقدیم کرد.
در بیانیه مشترکی که همزمان با پایان سفر دو روزه بن سلمان به پاکستان صادر شد، آمده است: پاکستان و عربستان از جامعه جهانی می خواهد تا به مسئولیت خود در قبال مبارزه علیه تروریسم پایبند باشد.
در این بیانیه افزود شده است: پاکستان و عربستان با تاکید بر حل مسالمت آمیز تمامی مسائل در خاورمیانه با تبعیت از ابتکار صلح عربی خواستار اجرای قطعنامه های مربوط به فلسطین و ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس براساس مرزهای سال 1967 هستند. منبع: ایرنا برچسب ها: پایان سفر ، بن سلمان ، پاکستان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پایان سفر بن سلمان پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی النصر و الفیحا + فیلم

تیم‌های فوتبال النصر و الفیحا در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌وهشتم لیگ حرفه‌ای عربستان به‌مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت با پرگل النصر به‌پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های النصر و الفیحا عصر امروز _جمعه سی‌ویکم فروردین_ در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌وهشتم لیگ حرفه‌ای عربستان از ساعت ۱۸:۳۰ به‌مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت با پیروزی پرگل النصر به‌پایان رسید.

تک گل الفیحا را فشن ساکالا در دقیقه ۶ به‌ثمر رساند.

عبدالله الامری در دقیقه ۷۲ و سادیو مانه در دقایق ۷۶ و ۸۲ گل‌های النصر را رقم زندند.

خلاصه بازی النصر و الفیحا کد خبر 746064

دیگر خبرها

  • (تصویر) استایل بن سلمان در محل کار؛ رونمایی ولیعهد عربستان از دفتر کارش!
  • بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در دفتر کارش (عکس)
  • رایزنی عربستان و پاکستان در خصوص همکاری در زمینه دفاع هوایی
  • خلاصه بازی النصر و الفیحا + فیلم
  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات