Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:39:54 GMT

منطقه ورجین را احیا خواهیم کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۷۵۶۴

منطقه ورجین را احیا خواهیم کرد

فرماندار شهرستان شمیرانات با اشاره به از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه حفاظت شده ورجین به علت چرای بی رویه دام و … تاکید کرد: منطقه از دست رفته ورجین را باید به‌سرعت نجات دهیم.

به گزارش ایسنا سیاوش شهریور در جلسه ستاد فضای سبز شهرستان شمیرانات در در سالن اجتماعات فرمانداری با تاکید بر احیا و گسترش فضای سبز شهرستان اظهارکرد: باید تلاش کنیم با همکاری حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، سازمان‌های مردم نهاد و دانشجویان علاقه‌مند منطقه ورجین را احیا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: سطح شهر و ارتفاعات شمیرانات ظرفیت بالایی برای توسعه فضای سبز دارد که باید با برنامه‌ریزی و همکاری از آن استفاده کنیم. با توسعه فضای سبز شمیرانات می‌توانیم شاهد کاهش ۳ تا ۴ درجه‌ای دما باشیم. ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی جهت تحقق این اهداف به دهیاران طرح ارائه دهند.

فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: می‌توانیم با آموزش و در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای بانوان روستایی، در راستای گسترش فضای سبز روستاهای شهرستان گامی مثبت برداریم.

قدرتی افزود: از بین رفتن مراتع و فرسایش خاک، منطقه را مستعد سیلاب و حوادث طبیعی کرده است که باید برای پیشگیری و مقابله با حوادث در صدد جنگل‌کاری و کاشت گیاهان مناسب برآییم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، وی نیز تاکید کرد: منطقه حفاظت شده ورجین اولویت اول جنگل‌کاری در شهرستان شمیرانات است. خاک ورجین باید تثبیت شود تا از جان و مال مردم حفاظت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرمانداری شمیرانات منطقه حفاظت شده ورجین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۷۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد

امروز سه شنبه چهارم اردیبهشت با حضور معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و فرمانده یگان‌های حفاظتی فراجا، تعداد ٢۵ خودوری عملیاتی برای تحویل به محیط‌بانان رونمایی شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست در مراسم رونمایی گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست با هدف تجهیز محیط بانان مقرر شد ١٠٠ دستگاه خودروی عملیاتی تا پایان سال خریداری و تحویل استان‌ها شود.

سرهنگ جمشید محبت خانی اظهارداشت: امروز از ٢۵ خودرو رونمایی شد که بلافاصله به ٢۵ استان از جمله خراسان رضوی، آذربایجان غربی، مازندران، گلستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، تهران، سیستان و بلوچستان، بوشهر، گیلان، یزد، خراسان جنوبی، اردبیل، همدان، ایلام، سمنان، لرستان، قزوین تحویل داده خواهند شد.

وی افزود: همچنین ۵٠٠ دوربین و هزار کیسه خواب هم رونمایی شد و به محیط بانان تحویل داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: تجهیز محیط بانان به امکانات روز همچنان ادامه خواهد داشت.

همچنین فرمانده یگان‌های حفاظت فراجا در این مراسم گفت: حفاظت از محیط زیست بسیار با اهمیت است که علاوه بر وظایف قانونی که برای تمام سازمان‌ها تعریف شده، همه مردم هم وظیفه دارند با توجه به ظرفیت‌ها از محیط زیست حفاظت کنند.

سردار رضا بنی اسدی فر افزود: از ۶٨ سال پیش که کانون شکارچیان در ایران تأسیس شد ضرورت حفاظت از محیط زیست کلید خورد و سال ١٣۵٣ با تصویب قانون حفاظت و بهسازی بر این امر تاکید شد.

وی اظهارداشت: در این راستا فراجا همواره در کنار سازمان حفاظت محیط‌زیست بود و در بخش‌های مختلفی از جمله در زمینه جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز و صدور مجوز‌های غیرقانونی همکاری‌های خوبی داشتیم و در این راه متحمل خسارات زیادی هم شدیم.

وی تاکید کرد: در این راستا آموزش نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست باید جدی گرفته شود و بر آشنایی با حمل سلاح و سایر تجهیزات تاکید شود.

وی با تاکید بر اینکه در این عرصه استفاده از فناوری‌های نوین باید جدی گرفته شود گفت: قطعا رونمایی امروز موجب تقویت حفاظت می‌شود و برای ١٢ یگان حفاظتی که در سایر دستگاه‌های دولت فعال هستند می‌تواند الگو باشد.

دیگر خبرها

  • تاکید مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود
  • تاکید برلزوم مطالعه و احیای روستای مدفون کندوان
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران