Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:42:25 GMT

سکوت آبه در برابر پیشنهاد ترامپ برای جایزه صلح نوبل

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۷۵۶۸

سکوت آبه در برابر پیشنهاد ترامپ برای جایزه صلح نوبل

پکن- ایرنا- 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن امروز دوشنبه در کنگره این کشور پرسش یکی از نمایندگان در مورد ادعای ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه نخست وزیر ژاپن او را برای جایزه نوبل صلح نامزد کرده است، بی پاسخ گذاشت و سکوت کرد.

به گزارش ایرنا از تلویزیون ژاپن، 'آبه' که در یک کمیسیون مجلس نمایندگان در حال پاسخ دادن به سوال رهبر یک حزب مخالف بود نسبت به ادعای روز جمعه ترامپ سکوت کرد و تنها به ذکر قانون بنیاد نوبل بسنده کرد که می گوید «نام نامزدها و پیشنهاد دهندگان آنان تا 50 سال محفوظ باقی خواهد ماند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هفته گذشته ترامپ در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که 'آبه' او را به خاطر تلاش هایش برای آرام کردن روابط با کره شمالی برای این جایزه نامزد کرده است.
ترامپ با بیان اینکه گمان نمی کند هرگز برنده جایزه صلح شود، افزود: آبه در نامه ای که کپی آن را به وی داده، خواستار اعطای جایزه صلح نوبل به ترامپ به دلیل تلاش هایش برای مذاکره با کره شمالی شده است.
رئیس جمهوری آمریکا گفت: آبه، وی را از طرف کشور ژاپن نامزد این جایزه کرده اما امیدی به برنده شدن ندارد. ترامپ سال گذشته نیز گفته بود هرگز برنده جایزه صلح نوبل نمی شود.
سال گذشته نیز پس از دیدار ترامپ با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در راستای خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ، دو قانونگذار نروژی ترامپ را به عنوان نامزد جایزه صلح پیشنهاد کردند.
به نظر می رسد نخست وزیر ژاپن نیز پس از این دیدار، ترامپ را برای دریافت این جایزه پیشنهاد داده است.
آبه امروز در پارلمان ژاپن گفت: ترامپ به طور قاطعانه در حال رسیدگی به مسائل هسته ای و موشکی کره شمالی برای حل آنان بوده و سال گذشته نیز نشستی تاریخی با رهبر این کشور برگزار کرده است.
ترامپ و کیم قرار است برای بار دوم در 27 و 28 فوریه (7 و 8 اسفند 1397) در هانوی پایتخت ویتنام دیدار و گفت وگو کنند.
اولین نشست سران آمریکا و کره شمالی در ژوئن گذشته در سنگاپور برگزار و به امضای سندی مبهم منتهی شد که کیم طبق آن، متعهد به همکاری در زمینه خلع سلاح هسته ای شبه جزیره شد.
ترامپ در حالی نشست اول خود با کیم را بسیار ثمربخش و تاریخی می داند که بسیاری از منتقدان آن را فاقد هرگونه نتیجه عینی می دانند.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ترامپ آبه جايزه صلح نوبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی

گردان عملیات فضایی نیروی هوایی کره جنوبی و «نیرو‌های هوا-فضای آمریکا کره جنوبی» برای برگزاری این رزمایش به عنوان بخشی از آموزش پرواز کره (KFT)، یک رزمایش بزرگ سالانه نیروی هوایی، تیمی یکپارچه تشکیل دادند.

این نخستین بار بود که یک تیم عملیات فضایی یکپارچه در KFT در رزمایشی دو هفته‌ای که از ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین) در یک پایگاه هوایی در گونسان واقع در ۱۷۸ کیلومتری جنوب سئول آغاز شده است، شرکت کردند.

در این رزمایش، نیرو‌های دو کشور سناریو‌هایی را برای جلوگیری از اختلال ارتباطی ماهواره‌ای و افزایش دقت سیستم‌های موقعیت یاب در برابر تهدیدات احتمالی از سوی کره شمالی شبیه سازی کردند.

به گفته نیروی هوایی کره جنوبی، آنها با استفاده از داده‌های ماهواره‌های نظامی آمریکا، مختصات حملات مختل کننده سیگنال و اطلاعات مربوطه را با نیرو‌های دو کشور به اشتراک گذاشتند و این به جنگنده‌های کره جنوبی و آمریکا این امکان را داد که مبدا این حملات را هدف قرار دهند.

این تیم همچنین درباره راه‌های به‌کارگیری ماهواره‌های شناسایی کره جنوبی در ماموریت‌ها و عملیات‌های واقعی مذاکره کردند.

کره جنوبی اولین ماهواره شناسایی نظامی خود را ماه دسامبر سال گذشته میلادی (آذر-دی) و دومی را اوایل ماه جاری میلادی (فروردین) در مدار زمین قرار داد. این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ پنج ماهواره را برای نظارت بهتر بر کره شمالی بر مدار قرار دهد.

«گردان عملیات فضایی» دسامبر ۲۰۲۲ به عنوان واحدی یکپارچه برای انجام عملیات‌های فضایی و شناسایی بر علیه توانایی‌های فضایی رو به تحول پیونگ یانگ ایجاد شد.

همچنین، «نیرو‌های هوا-فضای آمریکا کره جنوبی» وظیفه هماهنگی عملیات‌های فضایی، هشدار موشکی و ارتباطات ماهواره‌ای برای مقابله با تهدیدات موشکی و هسته‌ای کره شمالی را بر عهده دارد.

کره شمالی ماه نوامبر سال گذشته میلادی (آبان- آذر) ماهواره جاسوسی خود را به فضا پرتاب کرد و وعده داد که در سال جاری میلادی سه ماهواره دیگر را به فضا بفرستد. ارتش کره جنوبی مقدمات کره شمالی برای پرتاب دومین ماهواره خود را به دقت زیر نظر دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • رمز موفقیت تیم ملی فوتسال ایران/ ژاپن در حد و اندازه انتقام نبود
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • یورو رکورد زد
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • برداشت چهار همت از صندوق خسارت‌های بدنی: مجلس سکوت می‌کند؟
  • پیشنهاد تمدید به ستاره رئال مادرید در ال‌کلاسیکو
  • جهادگر اردبیلی عنوان برگزیده آیین جایزه نوبل ایرانی را کسب کرد
  • پس از درخشش برابر بارسا: یک جایزه ویژه برای جود