Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@23:11:24 GMT

واکنش چک به لغو نشست «ویزگراد» در رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۷۶۴۷

واکنش چک به لغو نشست «ویزگراد» در رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آندری بابیش، نخست وزیر جمهوری چک لغو نشست چهار جانبه لهستان، مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی در تل‌آویو، مرکز رژیم صهیونیستی را تائید کرد.

پیش از این رسانه‌های غربی اعلام کرده بودند که  نشست چهار جانبه کشورهای اروپای مرکزی شامل لهستان، مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی که قرار بود در تل‌آویو برگزار شود، لغو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست که به نشست چهارجانبه «ویزگراد» موسوم است قرار شده بود تا برای نخستین بار به میزبانی کشوری غیراروپایی و در مناطق اشغالی فلسطین برگزار شود.

آندری بابیش افزوده است که در حال حاضر با لغو این نشست گفتگوها بصورت دوجانبه ادامه خواهد یافت، هرچند امکان برگزاری نشست «ویزگراد» طی چند ماه آتی همچنان وجود دارد.

لغو نشست چهارجانبه «ویزگراد» به دنبال تشدید تنش‌ها در روابط میان لهستان و رژیم صهیونیستی صورت گرفت. این تنش در روابط ورشو و تل‌آویو پس از آن بالا گرفت که مقامات رژیم صهیونیستی از جمله به تازگی وزیرخارجه این رژیم بر نقش لهستانی‌ها در «هولوکاست» تاکید کردند و این موضوع با ناخرسندی مقامات لهستانی و لغو سفر نخست وزیر لهستان به رژیم صهونیستی و در نهایت لغو نشست ویزگراد منجر شد.

کد خبر 4546040

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری چک رژیم صهیونیستی ویزگراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لهستان: آمریکا سامانه موشکی اسرائیل و اوکراین را تقویت کند

وزیر امور خارجه لهستان از مقام‌های آمریکای خواست اعتبارات لازم برای تقویت سامانه موشکی اوکراین و رژیم صهیونیستی را فراهم کند.

به گزارش مشرق، رادوسلاو سیکورسکی روز یکشنبه پاسخ تلافی جویانه ایران به اهدافی در سرزمین های اشغالی را ثابت کننده این موضوع دانست که سیستم‌های دفاع موشکی اسرائیل و اوکراین باید تقویت شوند.

وی گفت: برای انجام این کار، ایالات متحده باید بسته کمک نظامی به کی‌یف و تل آویو را باز کند.

سیکورسکی خطاب به رئیس جمهوری آمریکا از مقام ها و نمایندگان کنگره این کشور خواست نسبت به لایحه حمایت از اوکراین و اسرائیل رای مثبت دهند.

وی اضافه کرد: قانون اعتبارات تکمیلی آمریکا نه تنها برای کمک به اوکراین لازم است بلکه ۱۵ میلیارد دلار برای تقویت سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل فراهم می‌کند. اقدام موشکی تهران ثابت کرد که آمریکا باید به سرعت این قانون را اجرایی کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • حماس: تل‌آویو نمی‌تواند هیبت فرو ریخته خود را احیا کند
  • نشست تخصصی بازتاب و ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی تنبیه رژیم صهیونیستی برگزار شد/واکنش ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی را در منطقه رقم زد
  • نشست اضطراری شورای امنیت با حضور گوترش و نمایندگان تهران و تل آویو درباره پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل آغاز شد
  • لهستان: آمریکا سامانه موشکی اسرائیل و اوکراین را تقویت کند
  • واکنش باکو به عملیات نظامی ایران علیه تل‌آویو
  • واکنش جمهوری آذربایجان به «وعده صادق» ایران علیه تل‌آویو
  • لحظه به لحظه از حمله ایران به تل آویو / واکنش قالیباف درباره تنبیه رژیم صهیونیستی
  • لحظه به لحظه از حمله پاسخ ایران به تل آویو / واکنش قالیباف درباره تنبیه رژیم صهیونیستی
  • دیشب در تل آویو چه خبر بود ؟ هشدار ایران به تل آویو و کاخ سفید و واکنش آمریکا
  • واکنش آلمان به حمله موشکی ایران به اسرئیل/ حمایت برلین از تل آویو