Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@14:07:55 GMT

زیرساخت‌های گردشگری بوکان در کما !

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۷۷۸۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از بوکان، صنعت گردشگری به گفته کارشناسان به عنوان صادرات نامرئی شناخته شده و اقبال قابل توجهی را با خود همراه ساخته است.

بوکان در حوزه جنوبی آب‌ریز دریاچه ارومیه با داشتن جاذبه‌ها و ظرفیت‌های فراوان تاریخی و طبیعی یکی از شهرهای مستعد منطقه در زمینه جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری است که می‌تواند با برنامه ریزی دقیق این مهم را در آن اجرایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه بوکان با دارا بودن ده‌ها اثر برتر تاریخی و همچنین طبیعی به علت نبود زیرساخت‌های این صنعت مهم مغفول مانده و  جای در میان انتخاب گردشگران ندارد.

هر ساله با نزدیک شدن به فصل بهار و تعطیلات نوروزی شهرهای اطراف و همجوار بوکان میزبان هزاران مهمان و گردشگر از دیگر نقاط کشور هستند اما بوکان به علت نبود زیرساخت‌های گردشگری و همچنین ضعف در معرفی مکان‌های گردشگری، با کمترین میزان گردشگر رو به رو است.

بی تردید با تغییر رویکرد فعلی در حوزه گردشگری بوکان و توجه به ساخت و گسترش زیر ساخت ها بوکان  می‌تواند به  یکی از قطب های اصلی این صنعت مهم و پول‌ساز در منطقه تبدیل شود.

در همین رابطه لقمان خسروپور روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بوکان، اظهار داشت: این شهرستان با برنامه ریزی مدون و منسجم می تواند حرف‌های زیادی در صنعت گردشگری آذربایجان غربی داشته باشد ولی چون هنوز زیرساخت های آن فراهم نشده،‌ نتوانسته است در این صنعت مهم نقش پررنگی ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان با برنامه ریزی و آینده نگری باید این ظرفیت های بالقوه را نمایان سازند، ادامه داد: در چند سال اخیر اقدامات خوبی در بوکان با کمک بخش خصوصی و دولتی آغاز شده است که اگر این اقدامات به نتیجه برسد، می توان در جذب گردشگر موفق عمل کرد.

وی احداث موزه، موزه مفاخر، قلعه سردار و مجتمع های سرمایه گذاری بخش خصوصی و همچنین طرح های سرمایه گذاری شهرداری، احداث بوستان مسافر و ایجاد کمپ های گردشگری را از طرح های مهم این شهرستان عنوان کرد و گفت: با اجرای این برنامه ها قطعا حوزه گردشگری در این شهرستان متحول می شود.

معاون فرماندار بوکان اظهار داشت: امروز علاوه بر ظرفیت مناطق شهری در مناطق روستایی نیز جاذبه های بکر طبیعی وجود دارد که باید معرفی شده و امکانات اولیه برای استفاده از آنها احداث شود.

خسروپور گفت: سد شهید کاظمی، روستای کانی کوزله، روستای ساروقامیش، منطقه قشلاق، تالاب قره‌گل، سد خراسانه و ده‌ها منطقه دیگر در این شهرستان وجود دارد که باید از ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی کمک گرفته شود تا این مناطق بتوانند در مسیر توسعه گردشگری قرار گیرند.

وی ادامه داد: بوکان هم اکنون با 2 اثر ملی و ثبت شده یکی از مناطق بکر برای گردشگران به حساب می اید که در صورت تقویت زیر ساخت ها می تواند نقش بسیار مهمی در رفع بیکاری، توسعه اقتصاد و ... داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۷۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست مدیریت حذب سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو  گفت : با رونمایی از این ۳۰ بسته جدید و ۲۰ بسته جدید حوزه گردشگری که در نمایشگاه گردشگری رونمایی شد با ۱۱۰ بسته سرمایه گذاری سال گذشته در مجموع تعداد بسته های سرمایه گذاری این منطقه به ۱۶۰ بسته افزایش یافت.

نقی پور با اشاره به ارزش ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری افزود: این بسته ها به ارزش  بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ایران اکسپو، یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی کشورمان محسوب می شود،  افزود: ترسیم دورنمای آینده ماکو با اجرای چندین طرح مهم  از جمله رویداد دهکده لجستیک اکو که با حضور نمایندگان کشورهای عضو اکو برگزار می شود از جمله برنامه های نمایشگاه توانمندی های صادراتی تهران است.

نقی پور اضافه کرد:  برگزاری نشست های تخصصی و موضوعی با نمایندگان شرکتهای خارجی حاضر و بازدید کننده از نمایشگاه جهت ارائه بسته‌های سرمایه گذاری منطقه از دیگر برنامه‌های کاری این سازمان در نمایشگاه مزبور می باشد.

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران