Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:43:20 GMT

عملیات اجرایی احداث راه آهن سیرجان به کرمان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۷۹۵۶

عملیات اجرایی احداث راه آهن سیرجان به کرمان آغاز شد

کرمان - ایرنا - عملیات اجرایی احداث راه آهن سیرجان به کرمان امروز دوشنبه با حضور معاون وزیر نیرو و جمعی از مسئولان در سیرجان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی گل گهر سیرجان گفت: احداث راه آهن سیرجان به کرمان به عنوان طرحی رفاهی و خدماتی با اعتباری معادل 889 میلیارد ریال و با مشارکت 65 درصدی این شرکت و 35 درصدی راه آهن جمهوری اسلامی به مرحله اجرا در آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناصر تقی زاده افزود: طرح احداث راه آهن سیرجان به کرمان قرار است طی مدت 30 ماه به اتمام برسد.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از تامین اعتبار این طرح مهم ارتباطی گفت: با ایجاد این خط مهم حمل بار و مسافر نیز به مرکز استان و بالعکس با سهولت و حجم بیشتری انجام می شود.
شهباز حسن پور بر ادامه خدمات رسانی به مردم تاکید کرد و گفت: مردم طی 40 سال گذشته فراز و نشیب و مشکلات را تحمل کردند اما امروز منطقه و کشوری آباد دارند و خدمات انقلاب موجب پیشرفت و اقتدار شده است.
محمدرضا بنی واهب رئیس هیئت مدیره شرکت عمران اطلس گل گهر که مجری این طرح ریلی است گفت: در این دوره 30 ماهه اجرای طرح، 170 کیلومتر عملیات زیرسازی و ریل گذاری داریم و پیش بینی جابجایی و حمل 11 میلیون تن بار و همچنین خط رفت و برگشت حمل مسافر را بصورت روزانه انجام خواهیم داد.
3029/7435

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد امور زيربنايي آغاز عمليات عمراني سيرجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۷۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از سد کارون ۳ به شهرستان ایذه با احداث تونل آغاز شده است و در صورت تامین اعتبار تا سال ۱۴۰۵ به پایان خواهد رسید.

محمد خانچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: یکی از مهمترین مصوبات سفر ریاست جمهور به استان آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از دریاچه کارون ۳ به ایذه و پس از آن باغملک، قلعه‌تل، رامهرمز، هفتکل و مناطق اطراف برای آب شرب و کشاورزی بود که باید سال‌ها پیش انجام می‌شد.

وی افزود: با اجرای این پروژه انتقال آب اراضی ایذه، باغملک، رامهرمز و مناطق اطراف از لحاظ کشاورزی متحول می‌شود و با اجرای طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری زمین‌های مسیر را تا جایی که بودجه تخصیص داده شود، آماده خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: طرح آب‌رسانی به شهرهای شمال شرق استان با هدف تأمین کمی و کیفی آب شرب شهرهای ایذه، باغملک، قلعه تل، میداود، صیدون، رامهرمز، هفتکل و ۶۸۹ روستای تابع با جمعیتی بالغ بر ۷۳۰ هزار نفر به میزان ۶۲ میلیون مترمکعب، تأمین آب کشاورزی ۲۰ هزار هکتار زمین و توسعه ۴۰ هزار هکتار باغ‌های دیم به میزان ۹۸ میلیون مترمکعب خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: فعالیت این پروژه از جمله احداث تأسیسات برداشت آب و تونل به طول ۹۰۰ متر و با ظرفیت ۱۱.۱ مترمکعب بر ثانیه و احداث ایستگاه پمپاژ با همین ظرفیت، حفر تونل انتقال آب به طول ۴.۵ کیلومتر، احداث تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۵۶ هزار مترمکعب در شبانه‌روز، احداث پل به طول ۱۲۰ و عرض شش متر، اجرای پست برق ۴۰ مگاواتی و شبکه‌ی فشار قوی، اجرای خط انتقال آب شرب ۱۵۰۰ میلی‌متر به طول ۲۵ کیلومتر و آب کشاورزی به قطر ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ میلیمتر به طول ۱۰۵ کیلومتر است.

خانچی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز پروژه هشت هزار میلیارد تومان است، گفت: فاز نخست که در حوزه شهرستان ایذه است با عملیات احداث تونل آغاز شده است و در صورتی که مشکل تأمین اعتبار و بودجه ایجاد نشود، این پروژه در شهرستان ایذه تا سال ۱۴۰۵ به پایان خواهد رسید و سرانجام پس از سال‌ها انتظار مردم ایذه می‌توانند از آن استفاده کنند.

کد خبر 747184

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر
  • سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد
  • عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد یاسوج اجرایی شد
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر
  • عملیات اجرایی میدان ورودی رزن آغاز شد
  • آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • حد نگاری اراضی ملی سیرجان