Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، استفاده از دستنبد و پابند مجهز به فناوری GPS برای ردیابی و نظارت بر مجرمان و جنایت‌کارانی که به صورت مشروط و با شرایط خاص بیرون از زندان قرار دارند ایده جدیدی نیست و نیرو‌های پلیس در نقاط مختلف جهان در حال بهره‌برداری از این ایده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه به تازگی در اداره پلیس انگلیس مطرح شده است به کارگیری فناوری GPS در تگ‌های نصب شده در نقاط مختلف شهری است. پلیس انگلیس قصد دارد تا تابستان سال آینده میلادی نقاط مختلفی از شهر‌های سراسر این کشور را به تگ‌های GPS مجهز کند تا با استفاده از آن‌ها به نظارت و کنترل هرچه بهتر و بیشتر مجرمان بپردازد.

طرح جدید پلیس انگلیس به معنای کنار گذاشته شدن دستبند‌ها و پابند‌های ردیابی نیست بلکه تگ GPS در کنار این وسایل و حتی گاهی بدون آن‌ها، موقعیت فرد تحت نظر پلیس و نیرو‌های امنیتی را مشخص می‌کند. مهم‌ترین دلیل اقدام پلیس انگلیس برای استفاده از این تکنولوژی عدم وجود محدودیت مکانی و موقعیتی برای تگ GPS است. یعنی در پروژه جدید پلیس بر خلاف وسایل شناسایی نسل قبل مجرم در هر لحظه و هر مکانی قابل دسترسی و ردیابی است.

اگر فردی که تحت نظر پلیس است در داخل تونل مترو نیز باشد، تگ‌های مخصوصی که در آن مکان نصب است ضمن برقراری ارتباط با دستبند و پابند ردیابی و یا حتی بدون برقراری ارتباط با آن‌ها، مجرم را شناسایی و پیام‌های مخصوصی را برای پلیس ارسال می‌کند. علاوه بر نصب این برچسب‌ها در مکان‌های مشخص، مجرمان نیز موظف هستند که آن را بر روی لباس خود نصب کنند.

دولت انگلیس تخمین زده است از زمان شروع این پروژه سالانه ۴۰۰۰ نفر این برچسب را دریافت کنند، ولی بیش از ۱۰۰۰ نفر به طور هم زمان نباید برچسب را به صورت فعال روی لباس خود داشته باشند. اگر تعداد برچسب‌های نصب شده بیش از تعداد اعلام شده باشد سیستم شناسایی با کندی و مشکل مواجه می‌شود.

پلیس انگلیس ابراز امیدواری کرده است که با آغاز این طرح و شروع استفاده از تگ‌های GPS کاهش مناسبی را در آمار اعمال مجرمانه و خلاف قانون در سراسر انگلیس به همراه خواهد داشت و علاوه حفظ حریم خصوصی افراد، تاثیرات بازدارنده‌ای را برای آن دسته از مجرمانی که به فکر انجام رفتار‌های خشونت‌آمیز هستند، خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: ماشین لیزری هرگز متوقف نمی‌شود +تصاویر

انتهای پیام/

تگ GPS اقدام جدید پلیس انگلیس برای نظارت بر مجرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۸۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار حریق گسترده در دامداری سمنان

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت : حریق ساعت یک بامداد به این سازمان اطلاع داده شد و با توجه به گستردگی حریق  تیم‌های عملیاتی ایستگاه هالی یک ، ۴ و ۶ به محل حادثه اعزام شدند و با کنترل حریق که در انبار علوفه شکل گرفته بود نسبت به اطفای آن اقدام کردند.

آتش پاد دوم رضا خادمیان گفت : با توجه به وسعت حریق این عملیات تا حوالی ۶ صبح  ادامه داشت .

 این حادثه مصدومی نداشت و علت حادثه  در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز بازداشت شدند
  • بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز
  • ببینید | جنبش ضداسرائیلی چگونه در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا فراگیر و گسترده شد؟
  • چاقوکشی در مدرسه‌ای در منطقه ولز در انگلیس
  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • مهار حریق گسترده در دامداری سمنان