Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@06:00:48 GMT

علت صدا دادن فک چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۸۱۱۹

محمدعلی آسایش، متخصص جراحی دهان فک و صورت در آستانه برگزاری هفدهمین کنگره جراحان دهان فک و صورت در ارتباط با برگزاری سمپوزیوم محققین جوان اظهار داشت: نهمین کنگره ایمپلنت خلیج فارس و هفتمین کنگره محققین جوان همزمان با هفدهمین کنگره جراحان دهان فک و صورت برگزار می‌شود و تمام دانشجویان و رزیدنت‌های تخصصی دندانپزشکی و پزشکی می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: همه مقالات در جلسه داوری توسط اساتید برجسته و صاحب‌نظر مورد بررسی قرار گرفته و ۵۰ مورد از آن‌ها به صورت سخنرانی در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در هتل المپیک ارائه خواهد شد. همچنین حدود ۱۵۰ پوستر به صورت الکترونیک در دو روز با زمانی معادل ۲۴ ساعت ارائه اختصاص به ارائه پوستر خواهد شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه گیلان در ارتباط با بیشترین علت مراجعه به این جراحان اظهار داشت: به دلیل گستردگی رشته و همپوشانی آن با رشته‌های تخصصی گوش و حلق و بینی و پلاستیک میزان مراجعات بسیار بالا و به دلایل مختلف است، ولی برخی از مراجعات مثل اختلالات مفصلی به صورت اختصاصی توسط جراحان دهان فک و صورت مورد بررسی و درمان قرار می‌گیرد.

آسایش با اشاره به اینکه درگیری مفصلی یکی از مواردی به شمار می‌رود که توسط متخصصین جراحی دهان، فک و صورت مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: این مسئله درمان‌های متفاوت دارویی و جراحی را اعم از ساده و پیشرفته در برمی‌گیرد و درگیری مفصلی می‌تواند سبب ایجاد صدا و درد فک در هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن شود. تصوراتی همچون صحبت کردن بیش از اندازه و یا خوردن غذا‌های سفت به عنوان علل صدا‌های فکی باور‌های غلط رایج در سطح جامعه است.


جراح دهان فک و صورت گفت: نقص مادرزادی در استخوان‌ها و عضلات ناحیه فک، ضربات دوران کودکی، شکستگی‌ها، سن و همچنین تصادفات از علل ایجاد درد مفصل به شمار می‌رود که در صورت بی‌توجهی می‌تواند به سبب دررفتگی فک و دیگر مشکلات مفصل گیجگاهی شود.

وی خاطرنشان کرد: صدا‌های ناحیه فک معانی و تفاسیر مختلفی دارد و از طیف ساده تا گسترده را شامل می‌شود که درمان‌های مختلفی را به همراه دارد، ولی آنچه حائز اهمیت بوده این است که افراد در صورت مواجهه با این صدا‌ها در ناحیه فک آن را جدی گرفته و حتما به جراح دهان، فک وصورت مراجعه کنند، زیرا تشخیص و درمان به موقع بسیار حائز اهمیت است و از مشکلات آتی جلوگیری خواهد کرد.



منبع: فارس

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید

محققان به ارتباط بین بهداشت دهان و دندان و ابتلا به سرطان کولون دست یافته‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه میرور در گزارشی نوشت: دندانپزشکان نسبت به تأثیر رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان در تشدید سرطان هشدار دادند. 

به گفته این پزشکان، بر اساس تحقیقی که اخیراً انجام گرفته، ارتباط خیره‌کننده‌ای بین نحوه توجه به دندان‌ها و خطر ابتلا به سرطان کولون پیدا شده است که ظاهراً نوع خاصی از باکتری که در دهان ما ایجاد می‌شود، عامل به وجود آورنده آن است.

طبق گفته این دانشمندان، اگر ما به شکل صحیحی اقدام به شستن دندان‌های خود نکنیم باکتری به نام Fusobacterium nucleatum در دهان ما رشدونمو می‌کند و باعث می‌شود تا شرایط افراد مبتلا به سرطان کولون و روده بزرگ تشدید شود.

اما اگر روزانه دو بار مسواک بزنیم، این فعالیت ساده می‌تواند به شکل عمده‌ای از انتقال این باکتری مضر از دهان به بقیه بدن جلوگیری کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این نشانه های بدنی می گوید سلامت تان به خطر افتاده است
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار
  • از بوی بد دهان تا چای سرد
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید
  • مُشت های آهنین ورزشکاران بر دهان صهیونیست
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد