Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@08:58:23 GMT

دولت تاکنون چقدر از روسیه وام گرفته است؟

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۸۳۳۲

علیرضا رحیمی در حاشیه جلسه علنی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در توضیح مصوبه مجلس درباره مجوز پارلمان به دولت برای تمدید اخذ وام ۵ میلیارد دلاری از روسیه، افزود: مجلس درگذشته در بودجه سنواتی به دولت مجوز اخذ وام ۵ میلیارد دلاری را داد که طبق گفته معاون وزیر اقتصاد تاکنون حدود ۲ میلیارد دلار از روسیه به صورت مستقیم و یا سرمایه گذاری جذب شده است و حدود ۳ میلیارد دلار باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: مجلس امروز در مصوبه‌ای مجوز وام ۵ میلیاردی را برای سال ۹۸ تمدید کرد، بر این اساس دولت می‌تواند در قالب استقراض یا سرمایه گذاری در پروژه‌های مصوب ۳ میلیارد دلار باقی مانده را جذب کند و مجلس چنین ظرفیتی را برای دولت لحاظ کرد.

نمایندگان مجلس اجرای تبصره ۳۸ قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور در سال ۱۳۹۸ را تمدید کردند که بر این اساس مجوز اخذ وام ۵ میلیارد دلاری از دولت روسیه برای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تمدید شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی روسیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سه میلیارد دلار ارز برای واردات کالا‌ از ابتدای فروردین تاکنون

طرز علی معاون ارزی مرکز مبادله طلا و ارز گفت: امروز دلار اسکناس در مرکز مبادله طلا و ارز با نرخ ۴۳ هزار و ۷۱۵ تومان، یورو با نرخ  ۴۶ هزار و ۵۹۹ و درهم هم با نرخ ۱۱ هزارو ۹۰۳  تومان عرضه شد . در تالار حواله ارز دلار با نرخ ۴۰ هزار و ۷۹۵ تومان، یورو با نرخ ۴۳ هزار و ۴۸۷ تومان و درهم هم با نرخ ۱۱ هزار و ۱۰۸ تومان معامله شد.

وی افزود: میزان تامین ارز از اول فرردین ماه برای کالا‌های اساسی  و دارو با نرخ ۲۸ هزار تومان ۶۲۱ میلیون دلار بوده است و برای کالا‌های تجاری و بازرگانی هم با نرخ ۴۱ هزار تومان به میزان یک میلیون و ۷۴۴ میلیون دلار تامین شده  است همچنین کالا‌های ارزی واردات در مقابل صادرات هم با نرخ توافقی برای ۵۳۹ میلیون دلار کالا تامین شده  که در مجموع ۳ میلیارد  دلار بابت واردات کالا تامین شد.

وی با اشاره به حراج شمش طلا هم گفت: هجدهمین حراج شمش طلای ایران برگزار شد که  ۲ هزارو ۴۶۱ کیلوگرم معامله شد و امروز هم ۱۹ همین جلسه در حال برگزاری است که ۳۹۵ کیلوگرم طلا یک کیلویی عرضه می‌شود که ۱۴۵ مورد معامله با مبلغ ۴ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین/ تصرف بخش های دیگری از خاک اوکراین توسط روسیه
  • قیمت دلار؛ محور جلسه امروز دولت و مجلس /قالیباف: از دو قوه باید یک حرف شنیده شود
  • تامین سه میلیارد دلار ارز برای واردات کالا‌ از ابتدای فروردین تاکنون
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • سکه های حراجی با دلار چند هزار تومان فروخته شدند/ عمیدی: پیام دولت با فروش سکه ها با دلار افزایشی چیست! انتظار سه ماه پر بازده در بازار سرمایه وجود دارد/ دولت مشوق سرمایه گذاری در بازار بورس نیست؟