Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@05:22:23 GMT

هجرت طلاب از قم برای انجام رسالت طلبگی الزامی است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۸۳۹۳

هجرت طلاب از قم برای انجام رسالت طلبگی الزامی است

نماینده ولی فقیه در استان البرز طی دیدار با یکی از مراجع و علما گفت: متأسفانه با کمبود روحانیت در شهرستان ها مواجهیم و طلاب در قم مستقر شده اند و به شهرستان ها باز نمی گردند و این موضوع سبب وجود معضلاتی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در البرز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، عصر روز گذشته (شنبه) نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج با آیت الله العظمی نوری همدانی در شهر مقدس قم دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این دیدار آیت الله حسینی همدانی گفت: امسال مردم در بسیاری از شهرها مانند کرج در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت پرشورتر و گسترده تر از گذشته داشتند و این حضور سبب انسجام و وفاق بیشتر نیروهای ارزشی و انقلابی شد.

 

وی افزود: حضور پرشور ملت ایران در صحنه آثار مثبت و خوب بسیاری داشته است و باید قدردان مردم باشیم که با وجود مشکلات حماسه آفرینی کردند.

 

امام جمعه کرج با اشاره به برخی برنامه های استان البرز اظهار داشت: خوشبختانه نظام و سازمانی برای مساجد استان برنامه ریزی شد و تعدادی از اعاظم به عنوان شخصیت حقیقی و دستگاه هایی که در مساجد نقش دارند مانند اوقاف و بسیج به عنوان دستگاه های حقوقی در این شورا حضور دارند و برای مساجد کل استان تصمیم گیری می کنند.

 

وی ادامه داد: در کنار این شورا، یک مرکز اجرایی به عنوان مرکز رسیدگی به امور مساجد تشکیل شده و فعالیت ها را پیگیری می کند، در استان مسجدی ساخته نمی شود مگر این که این شورا نظر دهد، ائمه جماعات و هیأت امنا از سوی این شورای تعیین می شود.

 

آیت الله حسینی همدانی با بیان این که برای این شورا قاعده های در نظر گرفته شده که ائمه جماعات حد نصاب هایی را داشته باشند و کارها با مدیریت انجام شود، ابراز داشت: یکی از کارهای زیرساختی این است که سامانه اطلاعات جامعی را در کل استان شروع کردیم که در کرج تکمیل شده  تا مشخص باشد در هر منطقه ای چند مرکز فرهنگی،  چند دانشجو و در چه مقاطعی داریم.

 

وی عنوان کرد: با توجه به این اطلاعات سعی می کنیم امامی که برای آن محله می فرستیم با توجه به این اطلاعات و آمارها انتخاب شود تا تأثیرگذاری بیشتر و بهتر داشته باشد که از کارهای زیربنایی محسوب می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حوزه علمیه استان از نظر برنامه پژوهشی تحولات خوبی داشته است مطرح کرد: متأسفانه با کمبود روحانیت در شهرستان ها مواجه هستیم و طلاب در قم مستقر شده اند و به شهرستان ها باز نمی گردند و این موضوع سبب وجود معضلاتی شده است، در حالی که طلاب باید اهتمام بیشتری به تبلیغ و انجام رسالات طلبگی داشته باشند.

 

وی با بیان این که تکفل فرزندان یتیم از جمله کارهای فرهنگی است که در حال انجام است، اضافه کرد: سرکشی به علما و طلاب جوانی که تازه ازدواج کردند و سرکشی به خانواده شهدا و مستمندان از طرح های فرهنگی و تبلیغی خوبی است که جزو برنامه های هفتگی بدون وقفه ما در کرج است .

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان خبرگزاری شبستان اصفهان اردبیل زاهدان وزیر ارشاد استان بوشهر شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل هجرت طلاب آیت الله حسینی همدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزامی شدن رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اجرای «طرح نور» در استان، افزود: در این طرح، بر نظارت جدی اتحادیه‌ها و واحد‌های صنفی صاحبان واحد‌های صنفی باید در رعایت عفاف و حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.
تیمور پورحیدری در حاشیه بازدید از فروشگاه‌های بزرگ استان، اجرای دقیق «طرح نور» با موضوع رعایت عفاف و حجاب را ضروری دانست و گفت: رعایت حجاب و عفت عمومی در مراکز خرید و فروشگاه‌ها بر عهده متصدی واحد صنفی است.
وی با تاکید بر رعایت قوانین در محل کسب و کار که تحت نظارت اماکن عمومی قرار دارند اضافه کرد: برخورد تعزیری برای عفت اصناف زیبنده نیست وهر واحد صنفی مکلف است به افراد بدحجاب خدمات ارایه ندهد و با اصنافی که در عمل به دستورات کم توجهی کنند برخورد قانون و به نیروی انتظامی معرفی خواهند شد. 
مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه رعایت حجاب قانون است و سرپیچی از قانون جرم محسوب می‌شود، گفت: کشف حجاب مساوی است با قانون شکنی، و پلیس براساس قانون با قانون شکنان برخورد خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • الزامی شدن رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها
  • شرایط طلبگی کفاف زندگی حداقلی طلاب را نمی‌دهد
  • کاهش ۳۳ درصدی سرقت‌های خشن در البرز
  • کاهش ۳۳ درصدی سرقت به عنف در استان البرز
  • آزادی ۱۷۸ زندانی محکومان مالی در کهگیلویه و بویراحمد
  • تاییدیه سنجش سلامت برای ثبت‌نام پایه اول الزامی است
  • سال گذشته از تعطیلی۴۳ واحد تولیدی جلوگیری شد
  • چرا از ۱۲۴ هزار پیامبر، حتی یک پیامبر زن نداریم؟
  • چرا امام خمینی دعوت آیت الله حکیم را برای هجرت به نجف نپذیرفت؟
  • تیری آنری: رسالت بارسلونا سبک بازی است نه کسب برد در مسابقات / زیرنویس فارسی