Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@07:18:04 GMT

اجلاس ویزگراد به میزبانی اسراییل کلا لغو شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۸۴۷۰

در پی افزایش تنش‌ها میان لهستان و اسراییل، اجلاس ویزگراد که قرار بود در شهر اشغالی قدس برگزار شود، لغو شد.

به گزارش ایسنا، آندری بابیش، نخست وزیر چک در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این اجلاس که قرار بود روز پنج شنبه در اراضی اشغالی برگزار شود، لغو شد.

در ابتدا قرار بود نخست‌وزیر لهستان در کنار رهبران کشورهای اروپای مرکزی، چک، مجارستان و اسلوونی در نشست گروه موسوم به «ویزگراد» در قدس شرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چند روز گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پایان نشست ورشو و در حضور خبرنگاران، لهستانی‌ها را "همدست نازی‌ها" در هولوکاست و قتل عام یهودیان معرفی کرد و دولت میزبان و به مردم لهستان در کشور خودشان توهین کرد.

نخست‌وزیر لهستان به نشانه ناخشنودی از اظهارات پی در پی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص «همدستی لهستانی‌ها با نازی‌ها»، سفر خود را به اراضی اشغالی لغو کرد.

پس از لغو سفر نخست‌وزیر لهستان، ورشو اعلام کرد که یاتسک کاپوتوویچ، وزیر خارجه را به نشست گروه ویزگراد در اراضی اشغالی می‌فرستد.

این نخستین بار بود که کنفرانس گروه ویزگراد در خارج از حوزه اروپای مرکزی برگزار می‌شد و قرار بود که بازتابی از نزدیکی مناسبات میان دولت‌های اروپای مرکزی با اسرائیل در دوره اخیر باشد.

با وجود نشانه‌های عملی ناخشنودی دولت لهستان از سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نتانیاهو دیدگاه‌های خود را مرتب تکرار کرده است.

وزارت خارجه لهستان آنا ازری، سفیر اسرائیل را برای اعلام مراتب اعتراض خود نسبت به سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی احضار کرد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در واکنش به احضار سفیر این رژیم از سوی لهستان به خاطر اظهارات بنیامین نتانیاهو درباره ملت لهستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که روزنامه «اورشلیم پست» در انتقال اظهارات وی دچار "اشتباه" شده و این خبر را تصحیح کرده است.

در این بیانیه آمده است که نتانیاهو در اظهارات خود درباره سوالی در مورد همکاری لهستانی‌ها با نازی‌ها هیچ‌گونه اتهام پوشیده‌ای را مطرح نکرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسرائیل لهستان تنش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۸۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لفاظی جدید نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جدیدترین لفاظی خود علیه حماس اظهارکرد: همچنان ۱۳۳ نفر از شهروندان ما در جهنم حماس اسیر هستند و ما متعهد هستیم زنده یا مرده آنها را بازگردانیم!

وی افزود: حماس تمام پیشنهادهای ما برای آزادی ربوده شدگانمان را رد کرده و این مطلبی است که وزیر خارجه آمریکا گفته است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: به زودی ضربات قوی به حماس وارد خواهیم کرد و فشارهای سیاسی و نظامی را بر آن برای آزادی ربوده شدگانمان افزایش خواهیم داد!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نویسنده صهیونیست: نابودی اسرائیل به دست نتانیاهوست
  • بالاگرفتن اختلافات میان مقامات تل‌آویو برسر تبادل اسرا
  • بالاگرفتن اختلافات داخلی میان مقامات تل آویو درباره تبادل اسرا
  • صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی را باور ندارند
  • ممانعت نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی اهداف جنگ
  • لفاظی مجدد نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • لفاظی جدید نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین
  • نتانیاهو؛ منفور دوست و دشمن
  • دست رد انگلیسی‌ها به درخواست نتانیاهو علیه سپاه