Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، از چهار راه کلیسا که وارد بلوار ولایت"اروسیه" می شوی، سمت راست فرعی ها را که بشماری سومین آن کوچه باریک"ولایت سه"، است که شاید در هیاهوی دنیای مبلمان و تزئینات خوروی این خیابان زیاد به چشم نیاید. غافل از اینکه درون آن کارگاهی وجود دارد پر از مرواریدهای ناب آبادانی که خبر از دنیای رنگ و هنر و فرهنگ ایرانی می دهند؛ کارگاه قالیبافان الماس اروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنرمندانی که با هنر دست خود نقش نگار می زنند بر تار و پود دار قالی؛ آفریدگاران تابلوفرش، فرشینه، گلیم، زیلو و عروسک.

امروز روز افتتاحیه کارگاه است. مهساسادات محسن فر مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه آبادان و نمایندگانی از شورای شهر، سازمان منطقه آزاد اروند و اداره صنعت، معدن و تجارت نیز حضور دارند. به سراغ مریم ظفرپور می روم، او که مدیر این کارگاه است بیش از آنکه هنرمند باشد و کارآفرین، مادر است، مادری که به خوبی هنر خلق تابلوفرش را به دختر جوانش یاد داده تا بتوانند دست در دست هم چرخ این جا را بچرخانند.

ظفرپور می گوید: با هزینه ی کم این کارگاه را راه اندازی کردم، 15 نفر هستیم که اگر حمایت شوم، می توانم این تعداد را به چند برابر برسانم. دوست دارم این هنر در آبادان با استقبال آقایان هم مواجه شود، تا بتوانند برای خود شغلی دست و پا کنند. ما حمایت مسئولین را برای گسترش این کار می خواهیم، چون ثابت کردیم که می توانیم.

از نمایشگاه های برلین و دبی تا پای نجابت اسب

ظفرپور دنیا دیده است. 20 سال تجریه و نزدیک به خلق 200 اثر تابلو فرش، از او بانویی توانمند ساخته است. آثار این خانم هنرمند و البته متعصب آبادانی حتی تا نمایشگاه های برلین و دبی نیز رفته است.

اینجا طعم تلخ بیکاری را حس نمی کنی، سفارش است که پشت سر هم از تهران و شهرهای دیگر می رسد. اینجا، کافی است حمایت شوی تا بتوانی تابلو فرش های نفیسی خلق کنی، یکی مثل اسب زیبای وحشی؛ تابلویی که ظفرپور خیلی دوست دارد.

او می گوید: در این 20 سال هر وقت سفارش تابلو فرش با موضوع اسب را خلق کرده ام، برکت کارم زیاد شده است. نمی دانم چه رازی در دل این موضوع نهفته است، شاید پای نجابت اسب در میان باشد.

این کارگاه حمایت خواهد شد

مهسا سادات محسن فر مشاور امور بانوان و خانوداه فرمانداری ویژه آبادان در آیین افتتاح این کارگاه ضمن تاکید به لزوم حمایت همه جانبه از بانوان کار آفرین شهرستان آبادان در راستای توان افزایی اقتصاد خانواده، اظهار کرد: هنر تابلو فرش و گلیم بافی از هنرهای اصیل ایرانی است که لازم بود بیش از پیش در آبادان نمود خود را نشان دهد. اینکه زنی بتواند اینگونه کار کند مایه ی مباهات است.

او گفت: از قابلیت های این کارآفرین نمونه تربیت افراد علاقمند در مدت زمان کوتاه است، به حدی که حتی می توانند به دانش هنرهای جنبی مثل هویه کاری و کریستال بافی هم دست پیدا کنند.

محسن فر افزود: با توجه به اینکه بخشی از کار شاغلین این کارگاه در خانه انجام می شود، حضور پر رنگ در خانواده نیز تحت الشعاع آن قرار نمی گیرد. این حرفه از آنجا اهمیت خود را نشان می دهد که می‌تواند برای خانم هایی که به هر دلیلی شرایط حضور در خارج از خانه را ندارند، کار آفرینی کند.

مشاور امور بانوان و خانوداه فرمانداری ویژه آبادان با اشاره به اینکه پیشبینی می شود 50 نفر اشتغال مستقیم و 200 نفر اشتغال غیر مستقیم در این حوزه داشته باشیم، اضافه کرد: برای توان افزایی این واحد تولیدی ارزشمند تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست. قطعا با حمایت فرمانداری ویژه آبادان، سازمان منطقه آزاد اروند و اداره صنعت معدن تجارت در راستای استفاده از تسهیلات کار آفرینی کم بهره برای توسعه ی کارگاه‌های این چنینی اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که علاقمندان به بازدید از این کارگاه می توانند همه روزه از ساعت 8 صبح تا 15 ظهر و 17 تا 19 از روند تولید تابلوفرش در این کارگاه دیدن نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: محسن سیف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منطقه آزاد اروند فرمانداری آبادان آبادان و خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه تولیدی لامپ‌های LED در اوین راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فاز اول کارگاه ۷۰۰ متری، تولید لامپ‌های LED با جذب ۳۰ زندانی در بازداشتگاه اوین آغاز به کار کرد.

در این کارگاه، لامپ‌های هالوژن ۷ وات با دستان زندانیان تولید و وارد بازار می‌شود.

مونتاژ قطعات منبع تغذیه لامپ، دیودهای نوری، تست برد، لحیم‌کاری، ادیت برد، کنترل کیفیت و بسته بندی محصول، مراحل تولید هالوژن در فاز ۱ بازداشتگاه اوین است.

زندانیان اوین در این کارگاه، طرز کار با دستگاه‌های استنسیل خمیر قلع، اس ام دی، آون و لحیم کاری را آموزش می‌بینند.

گفتنی است خط تولید چراغ سنسوری، هالوژن ۹ وات، پروژکتور ۵۰ و ۱۰۰ وات در فاز دوم این کارگاه با جذب ۷۰ نفر از برنامه‌های واحد اشتغال بازداشتگاه اوین است.

کد خبر 6081276

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت نمازگزاران آبادانی و خرمشهری از عملیات غرورآفرین وعده صادق
  • کارگاه تولید نوشیدنی‌های گیاهی در آبادان
  • رشد چشمگیر گرما در اروند
  • سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)
  • آبادانی ها پرسپولیس را به خاطر روزتولدشان در یاد دارند
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • رشد نم هوا در اروند
  • کارگاه تولیدی لامپ‌های LED در اوین راه‌اندازی شد
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری