Web Analytics Made Easy - Statcounter

گاهی می‌بینیم کارمند بانک مرکزی یا رئیس یک بیمارستان در دام کلاهبرداران می‌افتد/ در یکی از شهرها 50 نفر مورد کلاهبرداری تلفنی قرار گرفتند.

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور گفت: وظیفه اصلی پیشگیری از جرائم سایبری در حوزه بانکداری الکترونیک به عهده بانک هاست.

به گزارش جنوب نیوز، جواد جاویدنیا روز یکشنبه در نشست پیگیری جرائم سایبری در حوزه بانکداری الکترونیک گفت: با وجود کارایی بالای سامانه کاشف باید بگویم این سامانه پس از وقوع جرم تاثیرگذار است و هنوز این سامانه نتوانسته باعث بازگشت وجوه مردم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته این سامانه در حال ارتقاست ولی باید بیش از این به فکر پیشگیری از این جرائم باشیم.

جاویدنیا با اشاره به نتایج اتفاق های اخیر کشور در حوزه بانکی و مسائل سایبری گفت: هر بانکی که بتواند امنیت مبادلات پولی را تامین کند آینده درخشان تری خواهد داشت و حرف اول را در میان بانک ها خواهد زد.

معاون دادستان کل کشور ادامه داد: کلاهبرداری های اخیر در فضای مجازی ممکن است برای برخی خیلی ساده باشد اما گاهی می‌بینیم کارمند بانک مرکزی یا رئیس یک بیمارستان در دام این کلاهبرداران می‌افتد و در یکی از شهرها 50 نفر مورد کلاهبرداری تلفنی قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: باید راهکارهای جدیدی برای این کلاهبرداری ها داشته باشیم و بانک ها در این عرصه پیشقدم شوند و همان گونه که در زمینه چک‌ها دیدیم که بانک‌ها طبق قانون ملزم شدند در این زمینه نیز می‌توانند پیش قدم شوند.

جاوید نیا افزود: از همه بانکها درخواست می‌کنیم مطالبه مردم را جدی بگیرند و ما و پلیس فتا آماده ارائه راهکارها هستیم و هر بانکی که در این زمینه پیشگام باشد موفقیت روز افزونی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برای گسترش صنعت تجارت الکترونیک، بانک ها باید بخشی از امنیت تراکنش را به عهده بگیرند.

وی با اشاره به برخی از کلاهبرداری ها در فضای مجازی به ویژه در سایت دیوار گفت: قرار نیست همه اقدامات تامینی را سایت ها انجام دهند ما از سایت دیوار خواستیم تا اقدامات فنی مانند ممنوعیت ارائه خدمات به آی پی های خارجی را انجام دهد، ولی مسئول احراز هویت افراد و جلوگیری از کلاهبرداری های مردم فقط سایت ها نیستند.

جاویدنیا اضافه کرد: شناسایی تراکنش‌های مشکوک و گزارش به موقع بانک ها به مراجع قضایی می تواند تاثیر بسزایی در جلوگیری از جرائمی مانند قمار داشته باشد.

وی در مورد جدی گرفتن حفاظت اطلاعات در بانکها اظهار داشت: ما با جرایمی مواجه هستیم که با اطلاعات کامل از حساب های متعدد یک فرد صورت می گیرد. یعنی اطمینان یک نفر را کسب می کنند که از ناحیه بانک تماس می‌گیرند و حتی آخرین تراکنش را می‌دانند.

جاویدنیا افزود: در بعضی از موارد نفوذهایی انجام شده و کلاهبرداران توانستند با مدرک جعلی در شعبه دیگر از بانک افتتاح حساب داشته باشند. البته موارد فوق محدود است ولی هر کدام از اینها خطر های حیثیتی برای اعتبار بانکها خواهد داشت.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر کل صنعت، معدن تجارت استان آذربایجان غربی گفت: در راستای تحقق اهداف وزارت صمت و مطابق برنامه زمانبندی ابلاغی کشوری مجوز عملیات اکتشافات و بهره برداری تعدادی از محدوده‌های اکتشافی و معدنی از طریق مزایده عمومی به دارندگان توان فنی و مالی لازم واگذار می‌شود.

عبدالحمید سرتیپی افزود: در فاز نخست ۲۸۹ محدوده معدنی به مزایده عمومی گذاشته شده که متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات، دریافت اسناد و لیست موضوع مزایده به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) به آدرس www.setadiran.ir مراجعه نمایند.

وی عنوان کرد: تمامی اطلاعات، مدارک، اسناد و لیست معادن قابل واگذاری از طریق مزایده در سایت سازمان نیز بارگذاری شده است که متقاضیان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را علاوه بر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سایت سازمان صمت آذربایجان غربی نیز مشاهده کنند، ولی شرکت در مزایده فقط از طریق سامانه تدارکات امکان پذیر خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • دیوار کلاهبرداری فرو ریخت
  • ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» را اجرا کردم
  • پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید
  • جزئیات حمله اسرائیل به سایت اس۳۰۰ اصفهان