Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه‌هایی که ستاد اقتصاد مقاومتی طی سال‌های اخیر در دستور کار قرار داده، همان اقدامات جاری و فعالیت‌های از پیش تعریف شده دستگاه‌ها بوده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، زارع، رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی امروز در اختتامیه همایش یک روزه اقتصاد مقاومتی گفت: امروز پنجمین سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است که براین اساس باید دید در طول ۵ سال گذشته چه اقداماتی را انجام داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این همایش که هر سال برگزار می‌شود، دو کار مهم انجام می‌دهد که اولین کار ارزیابی مسیری که کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی طی کرده است و دیگری پیشنهاد کار‌هایی است که باید انجام شود.

زارع با اشاره به اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد و هم اکنون ۳ سال از آغاز فعالیتش می‌گذرد، گفت:، اما طبق فرموده رهبر معظّم انقلاب «در اقتصاد مقاومتی آن چیزی که مورد انتظار است، یک کار جهشی است؛ دستگاه‌ها یک کار‌های متعارفی دارند که خب باید انجام بگیرد؛ اما آنچه در اقتصاد مقاومتی مدّنظر است، یک کار فوق‌العاده و جهشی است.» که در نتیجه ماموریت اصلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، انجام اقدامات فوق العاده و جهشی در اقتصاد و پرهیز از پرداختن به امور جاری دستگاه هاست.

وی تصریح کرد: طی ۳ سالی که از آغاز فعالیت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی می‌گذرد، اقدامات متعدد و پراکنده‌ای توسط این نهاد انجام شده است به طوری که از جمله این اقدامات می‌توان به تصویب بیش از ۳۰۰ پروژه برای دستگاه‌ها، مصوبات کلان حمایت از صادرات و اشتغالزایی، ۲۰۲ تکلیف در بسته رونق تولید و اشتغال، برنامه‌های اجرایی مانند واگذاری طرح‌های تملک دارایی، دستورالعمل‌های دستگاهی اقتصاد مقاومتی همچون نظام نامه پیوست فناوری و سایر ابلاغیه‌های موردی اشاره کرد.

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، مهمترین اقدام ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در ارتباط با ماموریت اصلی این نهاد، پروژه‌های دستگاهی بوده که تحت عنوان «پروژه‌های اولویت دار» به دستگاه‌ها ابلاغ شده است؛ اقدامی که همچنان جریان دارد و عمده فعالیت‌های ستاد را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بررسی پروژه‌های اولویت دار نشان می‌دهد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، از ماموریت اصلی خود یعنی انجام «اقدامات فوق العاده و جهشی» فاصله گرفته و این فاصله به مرور زمان بیشتر شده است.

به گفته وی در واقع پروژه‌هایی که ستاد طی سال‌های اخیر در دستور کار قرار داده، همان اقدامات جاری و فعالیت‌های از پیش تعریف شده دستگاه‌ها بوده است؛ که در حالت عادی و بدون حضور ستاد نیز باید انجام می‌شد و نمی‌توان آن را در قالب «اقدامات جهشی و اولویت دار» قرار داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ایران مشکلات اقتصادی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران داخلی از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند/ روند انجام پرواز‌ها عادی است

جعفر یازرلو  سخنگوی  سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  از بامداد امروز در راستای افزایش ایمنی پرواز ها برخی از پروازهای داخلی و خارجی  ابطال و یا با تاخیر روبرو شدند که در این زمینه از تمامی مسافران  عذرخواهی می کنم،  گفت: از ساعت ۷ صبح  با توجه به نوتامی که صادر شد محدودیت های پروازی برداشته شد و تمامی پروازهای داخلی و خارجی برقرار شد.

وی افزود: از صبح امروز  شرکت‌های هواپیمایی مجاز به انجام پروازهای برنامه‌ریزی شده هستند.

او اظهار کرد: مسافران می‌توانند جهت آگاهی از زمان دقیق پرواز خود با اطلاعات پرواز فرودگاه مبدا پرواز در تماس بوده و یا به پیامک های ارسالی از شرکت هواپیمایی توجه کنند.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در حال حاضر تمامی پروازها برقرار است و مشکلی از  لحاظ پروازهای داخلی و خارجی  وجود ندارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مسافران داخلی از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند/ روند انجام پرواز‌ها عادی است
  • بازگشت پروازهای فرودگاه‌های کشور به حالت عادی
  • پرواز‌ها در فرودگاه‌های کشور به حالت عادی بازگشت
  • بازگشت پرواز‌های فرودگاه‌های کشور به حالت عادی 
  • برنامه‌های ۲۰‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟
  • رئیس جدید جامعه هتل، متل و هتل‌آپارتمان داران استان گلستان معرفی شد
  • مهمترین اقدامات ایرانسل در پژوه ملی فیبر نوری در سال ۱۴۰۲
  • معرفی ۵ معلم کردستانی به مرحله نهایی انتخاب معلمان نمونه
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • آمادگی کامل دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران در شهرستان تفتان