Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@11:14:41 GMT

زیلوی میبد هنر غنی ایرانی اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۸۸۰۹

زیلوی میبد هنر غنی ایرانی اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان عصر امروز در مراسم انتخاب میبد به عنوان شهر جهانی زیلو، صنایع دستی را صنعتی بسیار مهم و دارای ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: در این شرایط کشور این صنعت توانسته است در دور دست ترین و ‌محروم ترین نقاط کشور برای جامعه محلی ایجاد درآمد کند.

وی ادامه داد: هنر صنعت زیلوی میبد هنر غنی ایرانی اسلامی است و در این هنر خانواده های زیادی توانسته اند درآمدزایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌ وی افزود: با تلاش هنرمندان در حوزه صنایع دستی و حمایت دولت می توانیم صادرات صنایع دستی را تا مبلغ ۲ میلیارد دلار افزایش دهیم. معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۹۰ میلیون دلار از مبادی گمرکی صادرات صنایع دستی داشتیم و ۳۰۰ میلیون دلار نیز به صورت چمدانی از طریق گردشگران صنایع دستی خریداری شده است.

مونسان ادامه داد: صنایع دستی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی نیز توانست اثرگذار باشد و یکی از بخش های اشتغال آفرین در کشور است رئیس سازمان میراث فرهنگی یادآور شد: این سازمان یکی از کارآفرین ترین نهادها در حوزه اشتغال بوده است و توانسته ایم با مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای یک نفر شغل ایجاد کنیم.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های فراوان استان یزد در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: گردشگران داخلی و خارجی فراوانی به این استان در سال های اخیر آمده‌اند و امیدواریم با ثبت جهانی زیلو در شهرستان میبد شاهد حضور گردشگران بیشتری در این شهرستان و استان یزد باشیم.

مونسان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع دستی ۷۰% فعالان و هنرمندان این صنعت را بانوان تشکیل می‌دهند و توانسته اند به خوبی در این حوزه فعالیت و نقش آفرینی کنند.

کد خبر 4546140

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اصغر مونسان میراث فرهنگی یزد یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم

به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: این اداره‌کل پس از دریافت محوز‌های لازم از سوی فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در نظر دارد، به منظور استفاده از توان و دانش نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۱۰ سرباز امریه را جذب کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم افزود: داشتن دفترچه اعزام، دارا بودن مدرک تحصیلی فقط کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های معماری، عمران، تاریخ، باستان‌شناسی، صنایع‌دستی، مرمت و احیای بنا‌های تاریخی، موزه‌داری، مدیریت جهانگردی، مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی، حقوق، جغرافیا و مترجمی زبان؛ نداشتن اضافه خدمت دفترچه‌ای و نداشتن کسر از خدمت بیش از سه ماه و بومی استان قم از شرایط جذب سربازان امریه در این اداره‌کل است.

وی خاطرنشان کرد: مشمولان وظیفه برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند در قم با شماره تلفن ۳۷۲۱۲۳۳۶ با پیش‌شماره ۰۲۵ و یا ۰۹۰۵۹۸۴۷۱۵۳ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • شناسه دار شدن بیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی
  • شناسه دار شدنبیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد