Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی نهادهای فرهنگی بر آن شدند تا با برگزاری 'جشنواره حکمت و نیایش' محتوای دو اثر انسان ساز و متعالی یعنی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را با استفاده از ابزارهای هنری و در قالب های مختلف ادبی و هنری و پژوهشی ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با برگزاری این جشنواره سطح آشنایی و ارادت آحاد جامعه با این دو اثر گران سنگ افزایش و نیز میزان اثربخشی عمیق آن در جامعه مخصوصاً در میان محققان، ادیبان، هنرمندان و جوانان کشور بیش از پیش متجلی می شود.
اسماعیلی درباره محورهای جشنواره گفت: در حوزه حکمت(بر اساس آموزه های نهج البلاغه) آموزه هایی چون عدالت ، خودشناسی، اخلاق ، بصیرت، حکومت و مردم ، ولایت پذیری، عقل و خرد ، وحدت، امربه معرف ونهی از منکر ،دوستی و برادری، علم و دانش ، اعتدال و میانه روی و قناعت و در حوزه نیایش(بر اساس آموزه های صحیفه سجادیه) آموزه هایی چون ارتباط با خداوند ، دعا و نیایش، شناخت خداوند، توبه، اخلاق، رحمت الهی، احسان به والدین، سیمای بندگی و بازگشت به سوی خداوند محورهای جشنواره است.
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران ادامه داد: بر اساس محورهای فوق هنرمندان می توانند آثار خود را در موضوعات نماز و نیایش، حجاب و عفاف، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ایرانی ، اسلامی، ایثار و شهادت، امید و انتظار و شخصیت والای حضرت علی(ع) و امام سجاد (ع) تولید و ارائه کنند.
وی تأکید کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بخش ویژه جشنواره با عنوان ارتباط حکمت و نیایش با انقلاب اسلامی در نظر قرار گرفته شده است.
مسئول کمیته هنری سینمایی جشنواره حکمت و نیایش درباره بخش های جشنواره گفت: این جشنواره در بخش های فرهنگی، پژوهشی، ادبی، هنری ، سینمایی و آواها و نغمات برگزار می شود.
اسماعیلی درباره بخش های هنری و سینمایی گفت: بخش هنرهای تجسمی در دو رشته پوستر و نقاشی خط برگزار می شود که هر هنرمند می‌تواند حداکثر با ارائه 5 اثر در جشنواره شرکت کنند.
وی درباره بخش آواها و خوانش های جشنواره اظهار داشت: این بخش شامل خطبه خوانی نهج البلاغه و نیایش خوانی صحیفه سجادیه و مدح امام علی(ع) و امام سجاد(ع) است.
اسماعیلی افزود: هنرمندانی که آثار آوایی بر مبنای آموزه های نهج البلاغه و نیایش های صحیفه سجادیه و یا در مدح و ثنای شخصیت والای امام علی(ع) و امام سجاد (ع) تولید کرده اند و در قالب های کُرال، آکاپلا، سرود، همخوانی ،انشای فردی ،ارائه نموده اند می توانند آثار خود را در این بخش از جشنواره شرکت دهند.
وی درباره بخش سینمایی جشنواره نیز گفت: این بخش شامل فیلم کوتاه(مستند، داستانی)، انیمیشن، نمایشنامه و
فیلم نامه است که هر هنرمند می تواند آثار تولیدی خود از سال 1390 تا کنون را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.
به گفته اسماعیلی، نحوه ارسال آثار و دیگر اطلاعات در سایت اطلاع رسانی جشنواره به نشانی www.hekmatoniayesh.com درج شده است.
وی، آخرین مهلت ارسال آثار را 30 فروردین 98 دانست و خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه در نمایشگاه قرآن و همزمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار می شود.
تهرام/7244//6139
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایثار و شهادت حجاب حضرت علی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: تولیدات در حوزه انیمیشن و سینمایی به ۳۰۰ عنوان رسیده است که به عنوان مثال انیمیشن بچه زرنگ در سال گذشته به خوبی اکران شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فرهاد فلاح در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله نهادهایی است که در عرصه آموزش غیررسمی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه قدمت حدود 58 ساله کانون پرورش فکری و 98 ساله کانون زبان، یک سرمایه جدی از کانون پرورش فکری ساخته است، ادامه داد: یک هزار و 40 مرکز در سراسر کشور وجود دارد که در قالب مراکز سیار و ثابت، خدماتی به کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهند

وی با اشاره به اینکه غیر از فعالیت مستقیمی که کانون با کودکان و نوجوانان دارد، خانواده‌ها نیز به فعالیت‌ها اضافه شدند، گفت: با پژوهش‌های انجام شده، یکی از تهدیدهای نظام تعلیم و تربیت، عدم همراهی خانواده‌ها در این حوزه است که به جهت همین موضوع، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور شروع به برنامه‌ریزی و فعالیت در این زمینه کرده‌اند.

فلاح با اشاره به طرح کانون‌ مدرسه، مطرح کرد: اتصال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مدارس یکی از اقدامات خوبی است که با مطالباتی که وزیر آموزش و پرورش داشته شکل گرفته است، اکنون هر  مرکز، مدارس اطراف آن متصل به این مرکز می‌شوند و مرکز برای آن مدارس برنامه تعریف می‌کند.

وی افزود: دانش‌آموزان یک هزار و 200 مدرسه در سراسر کشور در داخل خود مدرسه فعالیت‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را پیش می‌برند و مربیان پشتیبانی آن‌ها را انجام می‌دهند، این اقدام زمینه‌ساز تربیت کنشگر اجتماعی است که کودکان و نوجوانان به جای اینکه فراگیرنده صرف باشند، کنشگر هم باشند

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: مهمترین کار کانون، ترویج کتاب و کتابخوانی است، همه فعالیت‌های کانون با کتاب شروع می‌شود و با کتاب به پایان می‌رسد. سال گذشته 3 میلیون جلد چاپ و در اختیار مراکز گذاشته شد.

فلاح خاطرنشان کرد: تولیدات در حوزه انیمیشن و سینمایی به 300 عنوان رسیده است که به عنوان مثال انیمیشن بچه زرنگ در سال گذشته به خوبی اکران شد و استقبال خوبی از آن در سطح کشور شد.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • خلق آثار هنری با ضایعات غیرقابل استفاده
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • ارسال بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اُتیسم در کاشان 
  • بازسازی آثار هنری باغ موزه مینیاتور
  • افتتاح نمایشگاه «ماه نگاره‌های آسمانی» در نگارستان امام خمینی(س) اصفهان+تصاویر
  • از مشق متفاوت ۲ هنرمند تا نقاشی که از نقش پدرانه‌اش مایه گذاشت