Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-نزديکي دو شهر تبريز و باکو به يکديگر و تشابه هاي زياد در حوزه هاي مختلف، مي تواند موجب افزايش بيش از پيش تعامل و ارتباطات بين دو شهر شود.

به گزارش خبرنگار ما در تبريز، ايرج شهين باهر شهردار تبريز امروز در محل عمرات شهرداري تبريز با علي نقي حسين اف سرکنسول جمهوري آذربايجان در تبريز ديدار و در خصوص زمينه هاي همکاري بين دو طرف صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهين باهر در اين ديدار با تاکيد بر لزوم توسعه مراودات دو شهر، گفت: هم در تبريز و هم در باکو ظرفيت هاي بسيار مناسبي براي سرمايه گذاري در حوزه هاي مختلف وجود دارد که در اين راستا لازم است تا دو طرف تجربيات خود را به يکديگر منتقل کرده و ارتباطات بيشتري با يکديگر داشته باشند.

وي ادامه داد: در حوزه هاي مختلفي از جمله گردشگري، درمان و طبابت، شهرسازي و ... دو طرف ظرفيت هاي خوبي براي تعامل دارند. مثلا در حوزه گردشگري مي توانيم فرصت هايي ايجاد کنيم که مردم تبريز به باکو بروند و مردم باکو هم به تبريز بيايند و اگر در اين راستا مشکلاتي هم وجود داشته باشد، بايد با همفکري دو طرف اين موانع و مشکلات برطرف شود چراکه مراودات تبريز و باکو مي تواند بر اقتصاد دو شهر نيز تاثير مثبت داشته باشد.

شهردار تبريز با اشاره به پيشرفت شهرسازي در باکو، عنوان کرد: باکو در حوزه شهرسازي تجربيات خوبي دارد و بخصوص در دو دهه اخير پيشرفت هاي خوبي داشته است. ما مي خواهيم اين تجربيات به تبريز انتقال داده شود و سرمايه گذاري در حوزه شهرسازي در تبريز اتفاق بيفتد. در اين راستا علاقه داريم تا با شهرداري باکو نيز ارتباط بيشتري داشته باشيم که با توجه به نزديکي موضوعات و اشتراکات، مي تواند نتيجه خوبي براي دو طرف در پي داشته باشد.

وي با ابراز علاقه جهت برگزاري هفته فرهنگي تبريز در باکو، گفت: ما مي خواهيم هفته فرهنگي تبريز را که در ارديبهشت ماه است، در باکو برگزار کنيم و تبريز و فرهنگ آن را به مردم باکو بيشتر معرفي کنيم. همچنين دوست داريم مردم باکو را به تبريز دعوت کنيم تا از نزديک از جاذبه هاي گردشگري اين شهر ديدن کنند. در اين خصوص خط پروازي تبريز - باکو نيز ايجاد شده که براي رونق آن بايد وجود اين امکان را بيشتر به مردم معرفي کنيم تا رفت و آمد در اين مسير هوايي رونق داشته باشد چراکه پيش از اين نيز اين خط پروازي وجود داشت اما به دليل استقبال نه چندان زياد از آن و نبود توجيه اقتصادي، اين خط جمع آوري شد.

 

شهين باهر همچنين به ظرفيت هاي بالاي تبريز در برند کفش و فرش اشاره کرد و افزود: کفش و فرش تبريز جزو برندهاي معتبر هستند که در سطح جهان ارزش و اعتبار بالايي دارند. کفش تبريز بسيار خاص است و همسنگ کفش ايتاليايي کيفيت دارد اما قيمت آن يک پنجم قيمت جهاني است و در بازار فرش هم، تبريز را پايتخت فرش جهان مي شناسند. ما علاقه داريم با توجه به اينکه سليقه هاي مردم تبريز و باکو به هم نزديک است، در باکو فضايي به عنوان بازار يا نمايشگاه ايجاد شود که اجناس و برندهاي معتبر تبريز را در آنجا عرضه کنيم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداري تبريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند

به گزارش جام جم آنلاین زنجان، محسن افشارچی، در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: طی دوسال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و یکی از ویژگی‌های مسئولین این دستگاه پیگیری مداوم امور است.

افشارچی با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخانه منشا خیر و به نفع مردم است، افزود: از فرمانداران و مسئولین استان در رده‌های مختلف خواستارم به مقوله کتابخانه‌‌ها به عنوان یک دستگاه فرهنگی تاثیرگزار بنگرند و در این راستا عمل کنند.

این مسئول ادامه داد: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم اما در این میان کتابخانه های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد؛ کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را دربر می‌گیرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: ترویج کتابخوانی از اهداف مهم ما است و ترویج کتاب و کتابخانه و تربیت فرهنگی منشا خیر و به نفع مردم است.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله، باید و نبایدهای حقوق شهروندی و... است. در استان نیروهای انسانی توانمندی در حوزه فرهنگ داریم و باید از این ظرفیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی بهره ببریم.

استاندار زنجان ضمن اشاره به برگزاری سلسله جلسات ادبیات و زندگی در کتابخانه‌های استان، گفت: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

وی در پایان ضمن تاکید بر استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی و صدا و سیما برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان عنوان کرد: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، راه آهن و ترمینال محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان استندهای ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافرین ایجاد کرد.

دیگر خبرها

  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است