Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - استاندار پیشین سیستان و بلوچستان با تکریم مقام شامخ شهدا، گفت: سیستان و بلوچستان با برخورداری از یک پنجم مرز خشکی و آبی کشور نه تنها هیچگاه منطقه آزار و زحمت برای کشور نبوده بلکه بار تولید امنیت کشور را برعهده داشته است.

به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی دوشنبه شب در مراسم نکوداشت حمیرا ریگی دومین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران،گفت: سیستان و بلوچستان همجوار پاکستان و افغانستان است که هنوز حاکمیت در آن به گونه‌ای توسعه نیافته که قادر به تولید امنیت باشد، اما با وجود همه فشارها و جابه‌جایی داعش و تلاش برای استقرار این گروه در افغانستان مطمئنا بار بیشتری بر دوش مردم می دهد تا تولید امنیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمی ادامه داد: برغم فاصله توسعه یافتگی که در کشور وجود دارد، مردم سیستان و بلوچستان با نگاه مسئولانه در جهت دفاع از کیان کشور فعال هستند.
وی با بیان این که دولت در نوع نگاه به نقش زنان پیشتاز بوده است، اظهار داشت: ما معتقدیم توسعه در هر منطقه منهای زن محال است و توسعه به صرف مرد محوری تا به امروز حاصل نشده و نخواهد شد.
استاندار اسبق سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید انسان را محور توسعه قرار دهیم و نگاه به زن یک نوع ارزش‌گذاری است که دولت و نگاه آقای ظریف که به این سمتی روی آورد که نمایندگانی از زنان را به عنوان نمایندگی نظام در مناطقی از جهان عهده‌دار باشند.
وی گفت: این اقدام پیام دارد و آغاز مبارکی است که همه باید به آن بیندیشیم.
هاشمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقداماتی که برای نقش آفرینی زنان در عرصه های مدیریتی انجام داده است، گفت: استان سیستان و بلوچستان در دولت یازدهم جلوتر از دولت دوازدهم بود به طوری که پنج خانم با صلاحیت و برخوردار از شایستگی در سطح ملی و فراملی ایفای نقش می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: خانم ریگی هم با صلاحیت و شایستگی به نمایندگی از سوی ملت بزرگ ایران افکار فرهیختگان ایران را نمایندگی می‌کند و نقش مهمی در این زمینه متوجه ایشان است
سید محمود حسینی دیگر استاندار اسبق سیستان و بلوچستان نیز با تسلیت شهادت جمعی از پاسداران مرزی در حمله تروریستی روز چهارشنبه در محور خاش-زاهدان، گفت: باید این حادثه را درست تحلیل کنیم که مبادا پیام غلطی به جامعه منعکس شود. مردم استان سیستان و بلوچستان در طول تاریخ مرزهای پرماجرای شرق و جنوب شرق کشور را پاسداری کرده اند و همه مردم ایران باید سپاسگزار آنها باشند.
وی ادامه داد: این استان با همه تاخیر در توسعه به دلیل دور دستی و مدیریت گذشته، سرمایه های عظیمی دارد یکی از سرمایه هایی که باید به آن توجه و محور توسعه این استان تعریف شود، سرمایه انسانی است.
استاندار اسبق سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حمیرا ریگی در مدت مسئولیت نشان داد علاوه بر توانایی روحی، ایمان به کار و قابلیت مدیریتی می تواند الگویی نه برای زنان استان بلکه برای زنان کشور باشد.
مهناز افشار بازیگر سینما نیز در این مراسم گفت: از اینکه یک زن از محرومترین نقاط ایران به مدارج عالی رسیده است. شخصا برای شما به این مراسم آمده ام. برای زنی که با شایستگی خود به اینجا رسیده است.
به گزارش ایرنا، مراسم نکوداشت 'حمیرا ریگی ، نخستین بانوی سفیر سیستان و بلوچستانی' شامگاه دوشنبه به کوشش انجمن فرهنگی سیستان و بلوچستانی های مقیم تهران با حضور جمعی از شخصیت های سیاسی و محلی در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.
ریگی دومین زنی است که پس از «مرضیه افخم»، به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در برونئی انتخاب شده است.
خبر تکمیل می شود...
سیام**3202**2021**1751**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حميرا ريگي مهناز افشار حادثه تروريستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۹۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان ظرفیت خوبی در حوزه مشارکت مردمی دارد

 به گزارش روابط عمومی استانداری، رضا شریفی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار در حاشیه نشست شورای اداری استان که به صورت ویدیو کنفرانس به ریاست رئیس جمهور و معاونین وی و با حضور معاونین استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، بر تقویت اعتماد و امید در بین مردم تاکید کرد و افزود: عملکرد مدیران و مسئولان استان باید به گونه‌ای باشد که اعتماد و امید را در بین مردم تقویت کند.

 وی افزود: تلاش‌های مسئولان و مدیران استانی در موضوعات مهم اخیر؛ انتخابات و مدیریت سیل جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: شعار جهش تولید با مشارکت مردم تکلیف هر یک از دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها و سازمان‌ها را مشخص می‌کند که به چه شکل باید هم در بحث جهش تولید و هم در راستای افزایش مشارکت عمل کنند.

معاون استاندار افزود: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت خوبی در حوزه مشارکت دارد و این مهم را به صورت عینی در انتخابات و همچنین در موضوع سیل اخیر مشاهده کردیم.

وی تصریح کرد: اعتماد و رضایت عمومی در استان سیستان و بلوچستان بالاست، انشالله در سال جدید بتوانیم آنطور که شایسته مردم است خدمتگزار آنها باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ️باید مردم را در فعال‌سازی منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم
  • کشف ۱۴ تن برنج احتکار شده در زاهدان
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • تشریح برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • برنامه‌های جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • روستای کلپورگان سیستان و بلوچستان تنها موزه زنده جهان + فیلم
  • معاون استاندار: سیستان و بلوچستان ظرفیت خوبی در حوزه مشارکت مردمی دارد
  • سیستان و بلوچستان ظرفیت خوبی در حوزه مشارکت مردمی دارد
  • چرخ توسعه سیستان و بلوچستان ازمسیر احداث بزرگراهها می‌گذرد/ ساخت بزرگراه ها شریان توسعه اقتصادی پهناورترین استان کشور