Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - شبکه یک تصمیم دارد با کمک مخاطبان چهره برترمردمی سال 97 را از میان مهمان های دعوت شده به برنامه «فرمول یک» انتخاب کرده و دوربین این شبکه همراه منتخبین چهره برتر مردمی در سال آینده روی آنتن می رود.

به گزارش دوشنبه شب خبرنگار فرهنگی ایرنا، چند روزی است‌ که در برنامه «فرمول یک» عنوان می‌شود که مخاطبان می‌توانند در صورت تمایل در نظر سنجی مربوط به انتخاب چهره برتر مردمی شرکت کنند و از میان مهمان های دعوت شده به شبکه یک سیما فردی را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«فضل الله شریعت پناهی» مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما درباره ایده انتخاب و معرفی چهره برتر سال 97 در برنامه فرمول یک اظهار داشت: برنامه «فرمول یک» امسال بعد از ماه مبارک رمضان با این هدف شروع شد که تلاش کنیم قهرمانان ملی را برای مردم معرفی کنیم، قهرمانانی که چهره های مردمی هستند.

** چهره برتر از بین10 نفر انتخاب می‌شود

شریعت پناهی افزود: ما هر چه جلوتر رفتیم مشاهده کردیم که این ایده هم با اقبال بینندگان مواجه شده و هم سوژه های مردمی زیادی هر روز به ما معرفی می شود. بنابراین تیم سازنده و گروه اجتماعی شبکه یک به این نتیجه رسیدند که در روزهای پایانی سال 97، چهره های مردمی سال را که بخشی از این افراد قبلا به برنامه «فرمول یک» آمده بودند، به بینندگان معرفی کنیم.
او ادامه داد: ابتدا از لیست 500 نفره، 200 نفر را انتخاب کردیم و سپس از این تعداد40 نفر گلچین شدند و در اختیار هیات انتخاب قرار گرفتند. این هیات منتخبی از کارشناسان شبکه یک، تیم برنامه ساز، خبرگزاری ها، هنرمندان، ورزشکاران، بازیگران سینما و تلویزیون، نویسندگان، سیاستمداران، روانشناسان، جامعه شناسان و فعالان اجتماعی هستند. هیات انتخاب هم پس از بررسی های طولانی و تخصصی، 10 نفر را از بین این افراد برگزیده و به شبکه معرفی کردند.

** در ویژه برنامه تحویل سال چهره برتر معرفی می شود

مدیر گروه اجتماعی شبکه یک تصریح کرد: از اوایل اسفندماه، در برنامه «فرمول یک»،10 نفر برگزیده به انتخاب آرای مردمی گذاشته خواهد شد و در ویژه برنامه تحویل سال شبکه یک، این چهره مردمی برتر سال 97 را معرفی می‌کنیم.
پناهی یادآور شد: این 10 نفر برگزیده به مرور در ویژه برنامه تحویل سال شبکه یک که از 25 اسفند آغاز می‌شود، دعوت خواهند شد تا چهره برتر مردمی سال در زمان تحویل سال از طریق همین برنامه به بینندگان معرفی شود.
وی تاکید کرد: در سال آینده از این منتخبین استفاده می کنیم به این صورت که قرار است آنها در اقصی نقاط کشور فعالیت های عام المنفعه و خیرخواهانه انجام دهند و ما این فعالیت ها را در برنامه انعکاس تصویری دهیم.
پناهی درباره اهداف انتخاب چهره برتر مردمی سال 97 در شبکه یک هم گفت: الگوسازی چهره سازی خیر کشور، قدردانی و سپاس از افرادی که فعالیت های عام المنفعه و ترویج فرهنگ کار نیک کردن در جامعه از اهداف اصلی این ایده است. به طور کلی نوع دوستی، وطن دوستی، ایثار، شجاعت و مهربانی از شاخصه هایی بود که ما در انتخاب چهره برتر مردمی سال مد نظر داشتیم.

** اهداف بزرگی برای انتخاب چهره برتر داریم

مدیرگروه اجتماعی افزود: قصد ما از این برنامه این است که به مخاطبان بگوییم که کار نیک کردن نه نیازی به پول دارد و نه نیاز به یک کار از قبل برنامه ریزی شده. همه 40 نفری که مورد داوری قرار گرفتند واقعا فعالیت هایی انسان دوستانه ای انجام دادند که مادیات دخلی در آن نداشته است. به طور مثال معلم بازنشسته فعال محیط زیستی که زباله هایی که چهره سواحل زیبای انزلی را مخدوش کرده بود، جمع آوری می کرد امروز این خانم سفیر کار خوبی شده است که دیگران هم می توانند آن را انجام دهند.
مجری و تهیه کننده برنامه «فرمول یک» در پاسخ به این سوال که چرا در بین این افراد، قهرمانان ورزشی و چهره های هنری نیستند، عنوان کرد: از مدال آوران ورزشی، نفرات اول کنکور، المپیادها و جشنواره ها در جای خود و به مرور از سوی مسئولان تجلیل شده و یا می شود ولی در حوزه اجتماعی، افرادی که فعالیت های عام المنفعه و خیرخواهانه انجام می دهند کمتر به چشم رسانه ها می‌آیند و چون دیده نمی‌شوند، از آنها تجلیل هم نمی شود. بنابراین هدف ما این بود که کاری کنیم تا در جهت ترویج فرهنگ کار خیر در تلویزیون قدمی بر داریم

** علی ضیا: مردم چهره برتر را انتخاب کنند

تهیه کننده «فرمول یک» درباره ایده انتخاب چهره مردمی سال گفت: ما قصد داریم فارغ از نگاه های مرسوم برنامه های نوروزی، چهره مردمی سال داشته باشیم و بهترین حالت این بود که خود مردم چهره سال را از بین خودشان انتخاب کنند.
علی ضیا با اشاره به مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اجرای این ایده شبکه وی گفت: قرار است در بیلبوردهای شهری، این10 برگزیده به همراه کدهای رای گیری، به مردم معرفی شوند.
تهیه کننده «فرمول یک» همچنین خاطرنشان کرد: مردم تهران همچنین می توانند با مراجعه به فرهنگسراهای ملل، خاوران، بهمن، اشراق، ارسباران، خاتم، گلستان و فردوس، برای انتخاب برترین چهره مردمی سال 97 به طور حضوری رای دهند.
فراهنگ ** 9210 ** 1355 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي صدا و سيما فرمول يك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قمی: سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب، خون صدها هنرمند شریف است

حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ایران سرزمینی است که مردمش اهل قیام و جهاد هستند و این فتح و قیام باید به شیوه‌ای هنرمندانه روایت شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال 1402 هنر انقلاب شب گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی،  جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه در حوزه هنری برگزار شد. اجرای این برنامه را رسالت بوذری برعهده داشت.

چهره برگزیده هنر انقلاب در سال 1402 معرفی شد

در ابتدای این مراسم، محمدرضا باقری دبیر اجرایی هفته هنر صحبت کرد و گفت: بیش از 1000 نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه نظرسنجی شدند و نفرات اولیه که حایز شرایط چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در سال 1402 داشتند را انتخاب کردند.‌ ماحصل انتخاب این گروه، 96 نفر از اهالی فرهنگ و هنر بودند. سپس، جمعی از اعضای هیئت انتخاب گردهم آمدند و 5 نفر نهایی را انتخاب کردند. در نهایت، نزدیک به 130 نفر از نخبگان فرهنگ و هنر از بین این 5 نفر، چهره برتر هنر انقلاب در سال 1402 را انتخاب کردند.

وی تاکید کرد: امسال هم به معرفی یک رویداد مهم در حوزه هنر انقلاب می‌پردازیم و همچنین چهره بین‌المللی هنر انقلاب هم معرفی خواهد شد.

حجت الاسلام قمی در بخش دیگری از این مراسم صحبت کرد و گفت: خون پاک صدها هنرمند فرزانه در جبهه‌های عشق و شرف و عزت، سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: اینجا سرزمینی است که مردمش اهل قیام و جهاد هستند و این فتح و قیام باید به شیوه‌ای هنرمندانه روایت شود. هنرمند مردمی از دل این مردم مجاهد و قیام کرده بلند می‌شود و به حق متعهد است. او فقط راوی عدالت و شجاعت و پیروزی نیست بلکه به جهاد و خیر هم داعی است و با آنها نسبت دارد. بسیار خوشحالم که هنرمندان بسیار زیادی را داریم که از این ویژگی برخوردارند.

محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری نیز در سخنانی گفت: معتقدیم که چهره هنر سال انقلاب باید در یک فرایند نخبگانی با مشارکت خبرگان فرهنگ و هنر انقلاب برگزیده شود و تلاش کردیم این فرآیند را هر سال ارتقا بدهیم. همانطور که آقای باقری گفت، امسال در معرفی نفرات برتر چهره هنر انقلاب و نامزدهای آن، تغییراتی حاصل شده بود که پیشتر نیز جزییات آن در رسانه‌ها اطلاع رسانی شده بود. البته از همه دلسوزان درخواست داریم تا این فرایند را نقد کنند تا بتوانیم این آیین را ارتقا بدهیم. قطعا مشارکت اهالی فرهنگ و هنر است که می‌تواند این روند را بهبود ببخشد.

وی ادامه داد: علاوه بر تغییراتی که اشاره کردم، توانستیم دامنه بین‌المللی برای هنر انقلاب تعریف و با این کار پدیده فطری هنر انقلاب را جهانی‌تر و گسترده‌تر کنیم. بدون شک هر کسی که فطرت پاک خود را پیش روی انوار قدسی الهی قرار داده باشد، می‌تواند منعکس کننده مفاهیم والای هنر انقلاب باشد. نباید از فرصت بسیار خوبی که امسال برای هنر انقلاب ایجاد شده به راحتی بگذریم.

وزیر فرهنگ در بخش دیگری از این مراسم صحبت کرد و گفت: در ایامی که به نام هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده، یاد و خاطره شهید عالی مقام مرتضی آوینی را در حوزه هنری گرامی می‌داریم. فلسفه شکل‌گیری حوزه هنری که یکی از بنیانگذاران آن رهبر معظم انقلاب است، اعتلای فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی است؛ امروز‌ خوشحالیم که این نهال که به دستان ایشان کاشته شد، پرورش پیدا کرده به شجره طیبه‌ای تبدیل شده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امروز‌ هنرمندان اصیل ما در شاخه‌های مختلف شعر و کتاب، سینما و تئاتر، هنرهای تجسمی و ....رشد پیدا کردند و هنر انقلاب به شکوفایی رسیده است. این مسیر سخت با حضور چهره‌های شایسته هموار شده است، اگر چه با نقطه مطلوب فاصله داریم. این نقطه مطلوب همان چیزی است که امام خمینی در تعریفشان از هنر انقلاب ترسیم کردند.

براساس این گزارش، در مراسم شب گذشته، علاوه بر معرفی چهره برتر هنر انقلاب در سال 1402، جایزه رویداد برتر 1402، چهره بین‌المللی هنر مقاومت و مراسم تقدیر از محمدرضا سرشار برگزار شد:

چهره هنر انقلاب در سال 1402: مسعود نجابتی

چهره بین‌المللی هنر مقاومت در سال 1402: «آریستید استبان ارناندس گررو» معروف به «آرس» کاریکاتوریست کوبایی

رویداد برتر سال 1402: انیمیشن «بچه زرنگ»

انتهای پیام/

 آیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی

دیگر خبرها

  • معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی
  • قمی: سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب، خون صد‌ها هنرمند شریف است
  • معرفی ۱۰ چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر
  • قمی: سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب، خون صدها هنرمند شریف است
  • چهره‌های برتر هنر انقلاب استان بوشهر معرفی شدند
  • آیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی
  • تجلیل از هنرمندان طراز هنر انقلاب/ مسعود نجابتی چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ شد
  • چهره برگزیده هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ معرفی شد
  • معرفی نفرات برتر کاراته قهرمانی کشور در غیاب چهره‌های مطرح!
  • نامزدهای نهایی چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند