Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@01:21:39 GMT

خبر‌های کوتاه رادیو و تلویزیون

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۹۱۹۰

خبر‌های کوتاه رادیو و تلویزیون

خبرگزاری تسنیم: امروز رویداد‌های مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

رئیس پلیس فتا مهمان تلویزیون می‌شود

جدیدترین قسمت از فصل سوم «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «مجازی» به کارگردانی محسن خان‌جهانی از شبکه مستند پخش خواهد شد. در این قسمت و پس از پخش مستند، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ مهمان برنامه خواهند بود و با موضوع تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی، تأمین امنیت کاربران این فضا در ایران و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. صحبت خواهند کرد. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «مجازی»، روایتی متفاوت از ناگفته‌های معضلات شبکه‌های اجتماعی و جرم‌های اینترنتی در کشور است. این فیلم مستند، تلاش دارد تا با پرداختن به این مساله مهم، هر آن چه که از فضای مجازی و حواشی پیرامون آن دیده نشده است را به تصویر بکشد.

فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، یکی از مهم‌ترین مباحث در چند سال اخیر است. وقوع بعضی جرایم در فضای مجازی، سبب شد تا پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (پلیس فتا) تشکیل گردد. در مستند «مجازی»، گوشه‌هایی از رفتار‌های ناصحیح کاربران در فضای مجازی و فرهنگ‌سازی صحیح آن به نمایش درخواهد آمد.

این مستند که به تهیه‌کنندگی ناجی هنر ساخته شده است، برای اولین بار در شبکه مستند و برنامه «به اضافه مستند» رونمایی خواهد شد. این قسمت از برنامه، روز سه‌شنبه سی‌ام بهمن‌ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روز‌های چهارشنبه یکم اسفندماه ساعت ۹ و جمعه سوم اسفندماه ساعت ۱۳:۳۰ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستند‌های دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

شهریار زرشناس مهمان «کتاب‌باز» می‌شود

سروش صحت امشب دوشنبه بیست و نهم بهمن‌ماه در برنامه «کتاب‌باز» میزبان شهریار زرشناس، نویسنده، روزنامه‌نگار، پژوهشگر و استاد دانشگاه است. زرشناس در برنامه امشب درباره فلسفه، ادبیات و فرهنگ مکتوب با صحت گفتگو می‌کند؛ او در ادامه از علاقه‌اش راجع به رئالیسم صحبت می‌کند و کتاب‌هایی در زمینه تاریخ معاصر ایران را برای مطالعه پیشنهاد می‌دهد.

بخش دوم «کتاب‌باز» (بخش ثابت دوشنبه شب‌ها) با حضور مسعود فراستی است که با معرفی کتاب، درباره اهمیت نویسندگان شاخص ادبیات ایران و جهان و فرم‌های ادبی که به درستی در خدمت محتوا قرار می‌گیرند، صحبت می‌کند.

«کتاب‌باز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضاییان و اجرای سروش صحت، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود و تکرار آن ساعت یک بامداد، ۸ صبح و ۱۳ بعدازظهر روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

هوشنگ توکلی مهمان شب تئاتری تلویزیون

سومین قسمت از برنامه ویژه شب تئاتر امشب به صورت زنده در مجموعه تئاتر شهر از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. برنامه امشب در دو بخش گرامیداشت استاد هوشنگ توکلی پیشکسوت تئاتر و نیز در حوزه بررسی تأثیرات متقابل رادیو و تئاتر و بخش رادیویی «سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر» به سمع و نظر بینندگان می‌رسد.

مهمانان برنامه امشب استاد هوشنگ توکلی، امین رهبر، جواد پیشگر، بهرام ابراهیمی می‌باشند و اجرای برنامه به عهده رحمت امینی مدرس و کارگردان تئاتر می‌باشد.

برنامه «شب تئاتر» به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی و سردبیری امین اشرفی از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

اختیاریه با «همای» به پرواز درآمد

برنامه شبانه «اختیاریه» با شعار «در «اختیاریه» همه صدا‌ها شنیده میشه» فردا شب به صورت زنده روی آنتن شبکه پنج سیما خواهد رفت. این برنامه در قسمت اول خود فردا شب میزبان «پرواز همای» یکی از خوانندگان کشورمان باشد. این اولین حضور همای در رسانه ملی به شمار می‌آید.

«اختیاریه» تالار گفتگوی چالشی و صریح است و تلاش دارد تا با شخصیت‌های شناخته شده فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی و علمی در متن جامعه، گفتگو‌های فرامتنی انجام دهد. سید مرتضی فاطمی تهیه کننده و مجری این برنامه و فواد صفاریان‌پور کارگردان این برنامه تلویزیونی است.

سید مرتضی فاطمی پیش از این، تهیه‌کنندگی و اجرای برنامه تلویزیونی «۱۸۰ درجه» و سریال‌های تلویزیونی «هوش سیاه» و «شرایط خاص» را برعهده داشته است. این برنامه زنده قرار است از سی‌ام بهمن‌ماه روز‌های سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۲ از شبکه پنج سیما پخش زنده شود.

آی‌فیلم به «هشت‌ونیم دقیقه» رسید

مستند «گرامافیلم» در فصل سوم به سراغ عوامل سریال «هشت‌ونیم دقیقه» رفته و روند شکل‌گیری موسیقی این مجموعه را پی گرفته است. این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی محصول سال ۱۳۹۵ در شبکه دو سیما است.

«گراما فیلم» امشب با حضور شهرام شاه‌حسینی، محسن میرزازاده و بهنود یخچالی روی آنتن می‌رود. مستند «گراما فیلم» به‌تهیه‌کنندگی ناهید دل‌آگاه، دوشنبه شب‌ها ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن می‌رود و در ساعت ۰۶:۳۰ روز بعد بازپخش خواهد شد.

«دختران حوا» با «چمدان» به آی‌فیلم می‌آیند

کانال عربی این شبکه پخش مجموعه تلویزیونی «دختران حوا» به‌کارگردانی حسین سهیلی‌زاده را از چهارشنبه یکم اسفند آغاز می‌کند. این مجموعه که در سال ۱۳۹۱ تولید شده، درباره زنی به‌نام ثریا است که در زندان در آخرین روز‌های زندگی خود پرده از رازی بزرگ برداشته و از شیوا مددکار زندان کمک می‌طلبد. شیوا برای پی‌بردن به این راز درگیر ماجرا‌های مختلفی می‌شود.

یکتا ناصر، پوریا پورسرخ، امیرحسین رستمی، نیما شاهرخ‌شاهی، گوهر خیراندیش و ایرج راد از جمله بازیگران این مجموعه‌اند.

«دختران حوا» هر شب ساعت ۱۸ به‌وقت مکه روی آنتن می‌رود و در ساعت‌های ۰۰:۰۰، ۰۶:۰۰ و ۱۲ روز بعد بازپخش خواهد شد. مجموعه تلویزیونی «چمدان» محصول سال ۱۳۹۱ نیز از چهارشنبه همین هفته مهمان خانه آی‌فیلمی‌های عرب‌زبان می‌شود.

«چمدان» به‌کارگردانی خسرو ملکان داستان چمدانی است که در تهران گم می‌شود و دست‌به‌دست می‌چرخد، در چمدان باز نمی‌شود و هرکس درباره آن نظری دارد، هرکس فکر می‌کند آرزو‌های او در این چمدان دربسته است، چمدان وارد خانواده‌های مختلفی می‌شود. مهران غفوریان، فتحعلی اویسی، یوسف صیادی، ارژنگ امیرفضلی، فلامک جنیدی، فلور نظری، شهره لرستانی، اکرم محمدی و میرطاهر مظلومی از بازیگران اصلی این سریال‌اند.

ساعت پخش این مجوعه ۲۳ به‌وقت مکه است. بازپخش آن نیز در ساعت‌های ۰۵:۰۰، ۱۱ و ۱۷ روز بعد روانه آنتن می‌شود.

«ویلایی‌ها» در شبکه قرآن و معارف سیما

به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (سلام الله علیها) و همچنین روز تکریم مادران و همسران شهدا، فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» با کارگردانی منیر قیدی و تهیه کنندگی سعید ملکان به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

«ویلایی‌ها» درباره زنانی است که همسرانشان فرمانده جنگ هستند و در جبهه مشغول دفاع از میهن به سر می‌برند و آن‌ها نیز در اطراف جبهه در یک شهرک، چشم انتظارشان هستند و حوادث گوناگونی را تجربه می‌کنند.

در این فیلم ثریا قاسمی، طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، آناهیتا افشار، علی شادمان و صابر ابر و نیز بازیگران کودک: امیر علی ایمان وند، علیرضا داوری، هستی فرطوسی، سوگل و سوگند بارانی و آوین منصوری به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» روز سه شنبه سی‌ام بهمن‌ماه در ساعت ۱۳:۳۰ تقدیم مخاطبان شبکه قرآن و معارف سیما خواهد شد.

انیمیشن «تندر» روی آنتن دو

مجموعه انیمیشن «تندر» به تهیه کنندگی محمدامین همدانی و کارگردانی رضا هادیانی، کاری از مرکز پویانمایی صبا هر هفته یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۵:۳۰ از شبکه دو پخش می‌شود.

این مجموعه که به قلم آقایان رضا هادیانی و محمد نجاتی به رشته تحریر درآمده در باره انیمیشن زندگی یوزپلنگ ایرانی را در مناطق مختلف کشور و در برخورد با حیوانات زیست محیطی ایران به تصویر می‌کشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: رادیو تلویزیون بسته خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بگو بخند» در رادیو صبا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، این شبکه رادیویی از اول اردیبهشت با تغییر و تحولاتی در جدول پخش برنامه‌های شبکه همراه مخاطبان می‌شود. تغییر در زمان پخش و محتوای برخی از برنامه‌ها از دیگر تغییرات جدول پخش این شبکه است.

برنامه زنده «بزن بریم روستا» در قالب یک مسابقه تلفنی با حضور شرکت کنندگان روستایی به معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و تولیدات و محصولات روستایی می‌پردازد. این برنامه به تهیه‌کنندگی رضا عزتی شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵ پخش می‌شود.

برنامه جدید اقتصادی «دخل و خرج» با رویکرد آموزشی در قالب یک مجله رادیویی شنبه تا چهارشنبه پخش می‌شود. این برنامه تلاش می‌کند با معرفی عادت‌های غلط اقتصادی مخاطبان را به مشارکت‌های اقتصادی دعوت کند.

«دخل و خرج» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ با تهیه کنندگی و اجرای امیر اکبری برای مخاطبان پخش می‌شود.

«بگو بخند» یک برنامه گفتگومحوری است که آخر هفته میزبان اقشار مختلف مردم می‌شود و درباره خنده با آنها به گفتگو می‌پردازد.

«بگو بخند» قرار است میزبان هنرمندان، خوانندگان، شخصیت‌های فرهنگی و مردم عادی باشد و با آنها بگوبخند داشته باشد.

این برنامه پنجشنبه‌ها ساعت ۱۴:۳۰ به تهیه‌کنندگی نیلوفر قاسمی پخش می‌شود.

«ساز من» برنامه مستندی است که با هدف معرفی هنرمندان عرصه موسیقی که مهجور مانده‌اند راهی آنتن می‌شود.

این برنامه با گفتگو با این هنرمندان و پخش آثارشان همراه مخاطبان می‌شود.

«ساز من» جمعه‌ها ساعت ۱۴:۳۰ راهی آنتن می‌شود.

«صدا باز» یک دورهمی رادیویی صبا است که پنجشنبه شب‌ها مهبد قناعت پیشه میزبان هنرمندان عرصه صدا می‌شود و در یک گفتگوی صمیمی با بخش‌های متنوع  چالش‌های مختلف این هنرمندان در عرصه‌های مختلف گویندگی، اجرا، نوازندگی و خوانندگی را بیان می‌کند.

«صدا باز» پنجشنبه‌ها ساعت ۲۰ به صورت زنده به تهیه‌کنندگی الهه‌ سلحشور پخش می‌شود.

برنامه عصرگاهی «عصرصبا» که با رویکرد اطلاع رسانی و شهروندی همراه مخاطبان بوده ،از اول اردیبهشت ماه در فضایی شادتر و پر انرژی تر راهی آنتن می‌شود. این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ به تهیه‌کنندگی محمد حسین خسروجردی پخش می‌شود.

برنامه موسیقی محور «صباهنگ» که شنبه تا چهارشنبه راهی آنتن می‌شد، از روز شنبه  با تغییر زمان پخش ساعت ۲۱ در طرح و قالب جدید به تهیه‌کنندگی آزاده شاهرخ مهر  روی آنتن می‌رود.

علاقه مندان با مراجعه به سایت رادیویی صبا می‌توانند از تغییرات زمان پخش دیگر برنامه‌های این شبکه مطلع شوند.

رادیو صبا را روی موج اف ام ردیف ۱۰۵.۵ مگاهرتز بشنوید.

دیگر خبرها

  • رئیس رسانه ملی: عصر تلویزیون به سر نیامده است/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • خبر‌های رسانه - ۳۰ فروردین
  • رادیو صبا با برنامه‌ها و تغییرات جدید
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت رضا رشیدپور
  • «پا به ماه» روایت کرد/ ۲ خواهر دوقلو که با هم باردار شدند
  • «بگو بخند» در رادیو صبا
  • «همیشه با هم» در «پا به ماه» روی آنتن شبکه دو
  • «هیس، هیچی نیس!» روی آنتن تلویزیون می‌رود
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • خبر‌های رسانه بیست و نهم فروردین