Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@16:48:07 GMT

دولت مجاز به واگذاری اسناد خزانه به طلبکارانش شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۹۲۳۴

دولت مجاز به واگذاری اسناد خزانه به طلبکارانش شد

نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند ۱۳ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه به طلبکاران خود واگذار کند.

به گزارش مشرق، در جلسه علنی نوبت عصر روز دوشنبه مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه به شهرداری‌ها اجازه داده شد ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی منتشر کنند.

شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها با تأیید وزارت کشور (سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) می‌توانند تا سقف هشتاد هزار میلیارد (۸۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌ها منتشر کنند.

بیشتر بخوانید:

اعلام اسامی بزرگترین طلبکاران دولت دولت بدهی خود را با فروش نفت تسویه می‌کند

اوراق فروش‌نرفته این بند در سقف مطالبات معوق طرح با تأیید شهرداری مربوطه و سازمان برنامه و بودجه کشور قابل واگذاری به طلبکاران آن طرح می‌باشد.

دولت، اسناد خزانه اسلامی موضوع ردیف درآمدی ۳۱۰۱۰۳ جدول شماره (۵) این قانون را با حفظ قدرت خرید در سقف نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار و با سررسید تا سه‌سال صادر و تا سقف یکصد و سی هزار میلیارد (۱۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به طلبکاران واگذار کند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا گام دوم انقلاب اسناد خزانه بدهی دولت طلبکاران مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۹۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود

به گزارش ورزش سه، او با توجه به اهمیت سازمان مطبوعش اولین سخنران این مراسم بود که با ازدحام عجیب و غریب در حال برگزاری است. خلاصه صحبت های بازیان به شرح زیر است.

ابراهیم بازیان در ابتدا گفت: امروز یک روز تاریخی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است. با همت، تلاش و مدیریت جهادی همه مسئولان مربوطه، امروز قطار واگذاری به ایستگاه آخر رسید. امیدوار هستیم  پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد.

وی افزود: بعد از هشت بار مزایده، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی، همسو با وزارت ورزش و جوانان با نگاهی همه جانبه با یک اراده کمتر از دو ماه، این واگذاری را به ثمر رساند.

رییس سازمان خصوصی با تاکید به تلاش دولت برای حل این مشکل، خاطرنشان کرد: گام اول واگذاری و مردمی سازی دو باشگاه در دولت سیزدهم انجام شد و اگر این اتفاق رخ نمی‌داد، شاید به این زودی دو باشگاه واگذار نمی‌شدند.

او ادامه داد: یک کنسرسیوم نفتی شامل سهامداران هولدینگ خلیج فارس اعلام آمادگی برای مالکیت ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال کرد و در ادامه مالکیت این باشگاه را در اختیار گرفت. مشخصات قیمت و اقساط مربوطه قبلا اعلام شده و به استحضار عموم خواهد رسید.

وی در پایان گفت: آقای خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی و آقای هاشمی وزیر ورزش و جوانان پیگیر لحظه به لحظه این انتقال بودند.

دیگر خبرها

  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • اصلاح سند سد «دز» در راستای حفظ حقوق بیت‌المال
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • اسناد مالکیت ۳۸۶ هزار هکتار تالاب در خوزستان اهدا شد