Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هدف اصلي تحريم هاي ظالمانه دشمن، زمين گير کردن توليد در کشور است اما اين وزارتخانه با تامين مواد اوليه و سرمايه در گردش مورد نياز واحدهاي توليدي، به مبارزه تحريم مي رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، `فرشاد مقيمي` عصر دوشنبه در شانزدهمين جشنواره «توليد ملي- افتخار ملي» در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما افزود: در شرايط فعلي يکي از سياست‌هاي اصلي وزارت صنعت، ساماندهي و مديريت شرايط تحريم است که با اقدام هايي مانند حفظ سطح توليد ميسر مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: در اين پيوند رصد پياپي آثار تحريم ها در بخش توليد بويژه با استفاده از توان تخصصي و اجرايي بخش غيردولتي دنبال مي‌شود.
اين مسوول يادآوري کرد: وزارت صنعت به دنبال برگزاري جلسات مختلف تخصصي با حوزه ها، انجمن ها و بخش مرتبط خصوصي مرتبط با صنايع مختلف است.
وي بيان داشت: در موضوع مواد اوليه، بخشي از آن در داخل تامين شده و بخشي ديگر وابسته به منابع و مسائل ارزي است که از خارج تامين مي شود.
** تاثير عرضه مواد اوليه در بورس
مقيمي اضافه کرد: در برخي حوزه‌ها بويژه مواد اوليه اي که در بورس عرضه مي شود، به آرامش رسيده ايم.
وي ادامه داد: شکايت هاي زيادي در مورد توزيع نادرست مواد اوليه واحدهاي فعال توليدي، به وزارت صنعت رسيده و در اين زمينه ابلاغيه‌اي براي همه استان‌ها ارسال شده است.
به گفته وي، «مواد اوليه به دست توليد‌کننده اصلي نمي رسد و قيمت آنها با دلالي در بازار و دست به دست شدن افزايش مي‌يابد».
** بررسي نياز وارداتيپنج ماهه واحدها
معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد مواد اوليه اي که از خارج تامين مي‌شود اعلام کرد: به دنبال آنيم که از نياز حداقل پنج ماه آتي واحدهاي صنعتي تصوير درستي داشته باشيم.
وي درباره موضوع سرمايه در گردش مورد نياز واحدهاي توليدي براي حفظ سطح توليد گفت: برآورد ما در آغاز امسال نياز به 244 هزار ميليارد تومان سرمايه در گردش بود اما در نهايت به مبلغ 137 هزار ميليارد تومان رسيديم.
وي گفت: در همين زمينه برنامه اي از طريق وزير صنعت به دولت رسيده و بانک مرکزي در حال برنامه‌ريزي براي پرداخت اين تسهيلات به واحدهاي مختلف صنعتي است.
مقيمي همچنين از اعلام يک هزار و 243 فقره تعرفه مربوط به مواد اوليه ماشين آلات و تجهيزات خبر داد که مقرر شده است بدون ثبت سفارش از مناطق آزاد و ويژه وارد شود.
وي استفاده از ظرفيت مرزنشينان و ملوانان براي واردات مواد اوليه را از ديگر برنامه‌هاي وزارت صنعت برشمرد که به تازگي مصوبه اي در اين زمينه از سوي دولت تهيه شده است.
اين مسوول گفت: رفع موانع توليد ديگر سياست وزارت صنعت براي ايجاد شرايط بهبود در توليد است.
به گزارش ايرنا، هدايت منابع مالي به سوي توليد از بندهاي سياست هاي اقتصاد مقاومتي است که در سال 1392 ابلاغ شد.
پس از آن، سال 1395 از سوي رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال 1396 نيز «اقتصاد مقاومتي؛ توليد- اشتغال» بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامي شعار سال 1397 را «حمايت از کالاي ايراني» اعلام کردند.
به گزارش ايرنا، آبان ماه 1386 شوراي عالي انقلاب فرهنگي سوم ارديبهشت را به عنوان روز ملي کارآفريني اعلام کرد.
پارسال نيز با مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي بيست و نهم بهمن ماه به عنوان روز «اقتصاد مقاومتي و کارآفريني» در تقويم رسمي گنجانده شد.
شانزدهمين جشنواره توليد ملي- افتخار ملي امروز مصادف با روز اقتصاد مقاومتي و کارآفريني در سالن همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد.
محورهاي اين همايش بررسي وضعيت اقتصادي کشور، پيشبرد اهداف سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي با در نظر گرفتن ظرفيت‌هاي داخلي و با توجه ويژه به صنايع کوچک و متوسط و نيز تحقق شعار سال است.
در اين دوره به مناسبت چهلمين سالگرد جمهوري اسلامي ايران از 40 واحد برتر صنعتي، معدني و خدمات فني و مهندسي با اهداي `لوح سپاس و نشان توليد ملي` قدرداني مي شود.
نسبت ظرفيت توليد يک ساله منتهي به سال 1396 و مقايسه آن با دوره پيش از آن، اشتغال ايجاد شده، ميزان صادرات و رشد آن و همچنين ابتکارها و نوآوري‌ها از شاخص‌هاي انتخاب واحدهاي برتر به شمار مي‌رود.
ثبت در بانک‌هاي اطلاعاتي، داخلي سازي خطوط توليد، همکاري با دانشگاه‌ها، توجه به تحقيق و توسعه و تعداد شاغلان در اين بخش، برخورداري از آزمايشگاه تخصصي و به روز، ارائه محصولات جديد، کاربرد اقتصادي تحقيقات، توسعه، تعمير، بازسازي و به روزرساني واحدها، کاهش مصرف انرژي، نظام مشارکتي، توجه به محيط زيست و ورزش، مسئوليت‌پذيري اجتماعي، تحقق استانداردهاي داخلي، بين‌المللي و کيفيت، ارائه خدمات رفاهي به کارکنان، ثبت اختراع و همچنين حضور در سازمان‌هاي مردم نهاد و تشکل‌هاي مردمي از ديگر شاخص‌هاي در نظر گرفته شده است.
اقتصام* 3065*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری به روسیه سفر می‌کند

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران به این کشور سفر خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که علی باقری معاون وزیر امور خارجه ایران 18 تا 20 آوریل (30 فروردین الی 1 اردیبهشت) به روسیه سفر می‌کند.

وزارت خارجه روسیه به "اسپوتنیک" گفت: «علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس ممانعت از اشاعه سلاح هسته‌ای مسکو در روزهای 18 تا 20 آوریل در مسکو خواهد بود.»

این وزارتخانه افزود: «انتظار می‌رود وی دیدارهایی با مقامات ارشد وزارت امور خارجه روسیه داشته باشد.»

هشدار باقری به اسرائیل: مقیاس پاسخ ایران در ثانیه خواهد بودروسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واحدهای تولیدی جهادگران عرصه صنعت و استاندارد هستند
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • باقری به روسیه سفر می‌کند