Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان -ايرنا- ميزگرد «ظرفيت شترداري در کوير» با حضور برخي از مسئولان، بهره برداران و صاحبنظران بخش شتر عصر دوشنبه در خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا) مرکز سمنان برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين ميزگرد رضا عرب بهره بردار، محمد سعيدي مديرکل دامپزشکي استان سمنان، مصطفي شاه حسيني معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهادکشاورزي استان و مجتبي سرکبيري عضو شوراي سياست گذاري شتر کشور و بهره بردار حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حاضران در ميزگرد ايرنا بر ضرورت توسعه شترداري تاکيد کردند و نگاه تلفيقي شترداري صنعتي و سنتي را خواستار شدند.
کارشناسان و صاحبنظران همچنين چالش هاي اين صنعت را بررسي کرده و سياست هاي نادرست را متذکر شدند.
صاحبنظران اظهارداشتند: شترداري در مناطق بياباني ، ظرفيتي ويژه براي توليد و صادرات محصولات لبني با ارزش افزوده بسيار زياد است که در صورت پرداختن به آن، مي تواند رونق اقتصادي اين مناطق را به همراه داشته باشد.
اين افراد افزودند: اينکه شتر از هر نوع گياهي که به خوراک برخي حيوانات علفخوار نمي آيد تغذيه مي کند از جمله عوامل سازگاري شتر با طبيعت کوير است.
حاضران در اين جلسه، نبود کشتارگاه خاص براي شتر، فقدان آگاهي بهره برداران از شيوه هاي نوين و تامين وثيقه براي تسهيلات در مناطق روستايي براي شترداري را از جمله مشکلات رشد و توسعه اين صنعت بيان کردند.
ايستگاه پرورش شتر شمال شرق کشور در زميني به مساحت 10 هکتار و با ساختمان ها و تأسيساتي با زيربناي سه هزار و 200 متر مربع در روستاي طرود شاهرود قرار گرفته است. اين ايستگاه حدود 80 نفر شتر و 10 هزار هکتار مرتع در اطراف اين روستا در اختيار دارد.
15 هزار نفر شتر در استان سمنان وجود دارد.
مشروح اين ميزگرد روز چهارشنبه هشتم اسفند 97 در خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا) استان سمنان منتشر مي شود.
9891/7408
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 

رضا نعیمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: این شرکت به منظور ارائه خدمات پایدار به مشترکین و تامین برق اضطراری برای تاسیسات مهم اقدام به تامین ۱۶ دستگاه مولد برق اضطراری با ظرفیت ۴۳۰۰ کیلو وات نموده است.
 نعیمی افزود: این ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور ثابت و در تاسیسات مهم شرکت در مدار بهره برداری قرار گرفته است. 
وی عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان به منظور استفاده از انرژی‌های پاک و کاهش مصرف در ساختمان‌های اداری خود دو نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۵ کیلو وات احداث نموده است؛ این دو نیروگاه از سال ۹۴ در مدار بهره برداری قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • بهره‌مندی ۵ کاروان حج تمتع استان سمنان از مدیران جوان
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • بهره گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی در راستای اهداف سازمان ثبت اسناد و املاک