Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه کر شهر تهران در آخرین روز جشنواره موسیقی فجر قطعاتی معروف از آهنگسازان خارجی و ایرانی را اجرا کردند.

به گزارش ایسنا، کنسرت کر شهر تهران به رهبری مهدی قاسمی در آخرین روز جشنواره موسیقی فجر ساعت ۱۸:۳۰ در تالار رودکی برگزار شد. این گروه با پنج دقیقه تأخیر در ابتدا قطعه «ای یار» با آهنگسازی احمد پژمان را اجرا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه کر در ادامه بخش اول قطعه «زمستان» با آهنگسازی حمید عسکری را اجرا کردند که پس از پایان اجرا، عسکری به روی سن آمد و حاضران او و گروه کر را تشویق کردند.

رهبر گروه کر خطاب به حاضران در سالن بیان کرد: ما قرار است سه شماره از قطعات آقای محمدرضا تفضلی (آهنگساز) را اجرا کنیم که «سه مینیاتور کرال» نام دارد. پس از پایان اجرای این قطعه، محمدرضا تفضلی به روی صحنه آمد و حاضران او را تشویق کردند.


این گروه کر در ادامه قطعات «دریا»، «به دیدارم بیا» و «دیر مغان»، چهار ترانه محلی اسلواک اثر بلا بارتوک، قطعات «در این شب درخشان» و «آگنوس دئی» اثر ساموئل باربر را به زبان انگلیسی اجرا کردند.

این گروه کر پس از وقفه‌ای کوتاه به روی سن آمدند و مهدی قاسمی، رهبر گروه قبل از شروع اجرای بخش دوم خطاب به حاضران در سالن گفت که دوست دارید با ما بخوانید؟
بنابراین قطعه «اشک‌ها و لبخندها» به شکل تمرینی با همراهی حاضران و گروه کر به مدت چند ثانیه خوانده شد.
در بخش دوم، قطعه منتخبی از فیلم موزیکال «اشک ها و لبخندها» به زبان انگلیسی و سپس فارسی خوانده شد که بخشی از قسمت فارسی این قطعه با همراهی حاضران به اجرا درآمد.

همچنین این گروه قطعاتی از فیلم موزیکال «لالالند» و انیمیشن‌های معروف والت دیزنی را اجرا کردند که با استقبال حاضران در سالن رو به رو شد.

مهدی قاسمی (رهبر)،کیمیا امین‌زاده و یاسمین حسین‌زاده (نوازنده پیانو)، پورنگ پورشیرازی (کنترباس)، دارا تیموری‌فر (درامز)، فاطمه احمدی، بهار ایقانی، روجا آزادیان، سروین پرویز، نیاز پیرزاده، اعظم جعفری، فهیمه جعفری، یاس چکاد، نگار صدیقی، فیروزه فروزان، مهتاب مطهری، صفا مظفری، شهرزاد منصوری، بهار هورتن (خواننده سوپرانو)،طناز احمدی‌آذر، یسنا ارشاد، ستاره بیاتی، شبنم توایی، زهرا توفیقی، سارا توفیقی، شیرین درویش، روژین ذوالفقاری، مریم کلهر، شادی لقمانی، شیوا محمدی (خواننده آلتو)، آرش اسحاق‌بخشی، محمد زارع، سهیل زرین‌پور، کیوان سیار کاوردی، احسان شاهرخی، مصطفی شیخ، حسین محرمی، امیرحسین مشگینی، وحید نهال‌پروری (خواننده تنور)، سینا ابوالحسنی، اشکان تیرگری، داود ربوشه، سینا زندی، بهراد شقاقی، صمد کلانی، علی محامدی مشهدی، محمدرضا ناصری، محمد نوید (خواننده باس) اعضای گروه کر شهر تهران هستند.

گروه کر شهر تهران در سال ۱۳۷۸ توسط مهدی قاسمی تشکیل شد. این گروه تاکنون ده‌ها کنسرت داخلی و خارجی برگزار کرده و در ضبط آثار آهنگسازان معاصر ایرانی مشارکت داشته است.

این گروه در چندین اجرا با ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری و همچنین شهرداد روحانی همکاری کرده است. گروه کر شهر تهران در جشنواره موسیقی کرال خاورمیانه که در سال ۲۰۱۵ در دوبی برگزار شد، رتبه دوم را کسب کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سی وچهارمین جشنواره موسیقی فجر گروه کر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردمی حامیان مقابله با بی‌حجابی و بدپوششی

جمعی از بانوان تهرانی در تجمعی خودجوش ضمن حمایت از اجرای طرح مقابله با بدحجابی خواستار حمایت جدی مجلس و قوه قضائیه از اجرای این طرح شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عصر امروز جمعی از بانوان تهرانی در حمایت از اجرای طرح مقابله با بدحجابی و بدپوششی در میدان ولیعصر و میدان فلسطین تهران تجمع کردند.

حاضران در این تجمع در شعار‌هایی خطاب به مسؤولان دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان دستگاه قضائی خواستار برخورد با پدیده بدحجابی و بی حجابی شدند.

معصومی یکی از حاضران در این تجمع به خبرنگار مهر گفت: اکثر بانوانی که امروز برای تجمع آمده‌اند خانواده شهدا و از نیرو‌های انقلابی هستند که خواستار اجرای حکم الهی و مقابله با بی حجابی و حرام سیاسی که حضرت آقا فرمودند هستند.

وی ادامه داد: حاضران در این تجمع از مسؤولان قوه قضائیه، دولت، وزارت کشور و شهرداری تقاضا دارند که چالش تحمیلی بی حجابی را جمع کنند، زیرا این مسئله تبدیل به مسئله امنیتی شده و امنیت اخلاقی شهر ما به خطر افتاده است.

این فرزند شهید افزود: چنین وضع ظاهری در حوزه پوشش و بی حجابی زیبنده شهری که ۲۴ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است نیست و همه این خانواده شهدا خواستار این هستند که این وضعیت سامان یابد.

وی ادامه داد: مسئله بعدی که خواست این افراد هست، حمایت از اجرای طرح نور فراجاست است که قوه قضائیه و مجلس و نماینده‌ها باید از این طرح حمایت کنند و از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم که از روز شنبه برای اجرای این طرح ورود کرده تشکر می‌کنیم.

وی گفت: ترک فعل دستگاه‌های ۲۶ گانه باعث شده است که حتی امرین به معروف که یک فریضه الهی را اجرا می‌کردند دیگر جرأت اجرای این فریضه را نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • همراهی بیلبورد‌های پایتخت با هفته زمین پاک
  • راهنمای سفر به تایلند؛ سرزمین لبخندها
  • وزیر ارتباطات دولت رئیسی: دوستان همراهی کنند گوگل‌پلی را رفع فیلتر می‌کنیم!
  • افزایش چشمگیر سطح اجرا‌ها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • شور ساحری در صحنه سیرک
  • آغاز اردوی تیم ملی دانشجویان ایران با حضور 53 بازیکن
  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی‌حجابی و بدپوششی