Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،گفت: شمار خادمان قرآن کریم به قدری زیاد است که این معاونت توانایی شناسایی تمامی آنها را ندارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، عبدالهادی فقهی زاده دوشنبه شب در بیست و سومین آیین تکریم خادم قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل انقلاب برگزار شد،تصریح کرد: این معاونت به عنوان نماینده دولت که دستاورد خون شهیدان است و مبتنی بر قرآن و معارف عطرت طاهره شکل گرفته است همه ساله در جستجوی خادمان قرآن کریم است که منشا خدمات قابل توجه شده اند و فواید بسیار به جامعه تقدیم کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تعداد بی شمار خادمان قرآن کریم اظهار داشت: این معاونت همه ساله توفیق شناسایی و معرفی خادمان قرآن کریم را دارد، دریافت عنوان خادم قرآن به مثابه عهدی است که با خدا می بندیم و آغاز خدمت گذاری مخلصانه و بی چشم داشت و مرحله ای جدید پیش رو است.
وی تاکید کرد: عنوان خادم قرآن کریم به معنای خدمت به ارزش های متعالی و دینی، نشان دادن برجستگی های معارف اسلامی در جهان و معرفی نماز و عدالت به عنوان دو شاخصه مهم حکومت دینی است.
وی خاطرنشان کرد: در دوره فعلی بیش از پیش باید به دنبال عرضه برجستگی هایی موجود در اسلام باشیم کتابی که قرن ها پیش به عنوان برترین گفته ها نازل شده و به دست بشر رسیده است.
وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) اظهار داشت: وظیفه اهل بیت (ع) دلدادگان به قرآن کریم این است که همانطور که قرآن هست و پیراسته از خرافات و به دور از گزافه گویی و در وجه رحمانی دین به جهانیان عرضه گردد و آنها خود دلداده و دلبسته خواهند شد.
به گفته وی خادمان بی چشمداشت نان و آب به عنوان خادم قرآن کریم افتخار می کنند.
وی با تبریک به برگزیدگان در رشته های مختلف خادم قرآن تصریح کرد: لوح به امضای رئیس جمهوری رسیده و از سوی وزیر فرهنگ به دست برگزیدگان می رسد.

** اهدای خادم افتخاری قرآن به وزیر فرهنگ

همزمان با بیست و سومین آیین تکریم خادم قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان« خادم افتخاری قرآن کریم» دریافت کرد.

** معرفی خادمان قرآن

پس از افتتاح سامانه جامع قرآنی، محمدرضا حکیمی و فتح الله نجار زادگان در رشته تحقیق و پژوهش قرآن، امیر آقایی در رشته حفظ کل قرآن کریم، رحیم خاکی و علی اکبر ملکشاهی در رشته قرائت قرآن کریم، محمد علی باشه آهنگر در رشته هنرهای قرآنی، حسین آیات در رشته خوشنویسی کتابت قرآن کریم، حسین علمی و نسرین نافذ کلام در رشته آموزش قرآن کریم، اکبر خاکساری و هادی قبادی در رشته مدیریت قرآنی و سید یحیی یثربی در رشته ترجمه قرآن کریم به عنوان خادمان بیست و سومین آیین تجلیل از خادمان قرآن کریم معرفی شدند.
فراهنگ ** 7561 ** 1355 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معارف خادمان قرآني تجليل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت با حضور دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سردار سرتیپ حسینی، فرمانده پلیس راهور فراجا، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در سالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

گفتنی است، در این مراسم با اهدای لوح به صورت نمادین از منتخبین سلامت نوروزی ۱۴۰۳ تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • خادمان سلامت نوروزی تجلیل شدند
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟
  • حجاب؛ سنگر اول جنگ نرم