Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صنایع کامیون‌سازی نیوکلا به دنبال ساخت کامیون‌هایی است که علاوه بر بهره‌گیری از نیروی الکتریکی برای حرکت از سوخت هیدروژنی نیز برای تامین انرژی موتور استفاده کند.

مسئولان شرکت نیوکلا اعلام کردند به دلیل در دسترس بودن سوخت هیدروژنی همانند نیروی الکتریکی و عدم تولید آلودگی در وسایلی از این دو نوع انرژی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندسان شرکت نیوکلا تصمیم گرفته‌اند تا اواخر فروردین ۱۳۹۸ کامیون‌هایی مجهز به فناوری‌های نوین و مصرف انرژی‌های نو و پاک را در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

تحقیقات به تازگی کارشناسان صنایع خودروسازی نشان داده است سوخت هیدروژنی در مقایسه با نیروی الکتریکی برای سفر‌های طولانی مدت و خودرو‌های باری سنگین که به انرژی زیادی حهت حرکت نیاز دارند، صرفه اقتصادی بیشتری دارد و از نیروی الکتریکی ارزان‌تر است. این کارشناسان معتقد‌ند کامیون‌های مجهز به فناوری مصرف سوخت هیدروژنی برای سفر‌های درون شهری و برون شهری مناسب است و می‌تواند تا ۵۰ بار نیاز به شارژ موتور‌های الکتریکی را کاهش دهد.


نیکولا قرار است در تاریخ ۲۷ تا ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ به طور رسمی از کامیون‌های جدید خود رونمایی کند. در حال حاضر این شرکت در حال طی کردن مراحل آزمایشی ساخت و طراحی کامیون‌های خود است و پس از طی آزمایشات کارگاهی در محل کارخانه کامیون جدید نیکولا وارد مرحله آزمایش میدانی شده و با حرکت در مسیر‌های تعیین شده مورد ارزیابی کارشناسان قرار می‌گیرد.

قرار است در مرحله اول عرضه این کامیون‌ها تنها در اروپا صورت گیرد و در صورت استقبال مناسب خریداران از آن و توسعه تولیدات نیوکلا در گام بعدی وارد بازار آمریکا خواهد شد. در هر صورت مانند بسیاری از بخش‌های صنایع خدماتی و خودروسازی، کامیون‌های باری دچار تحول زیادی شده‌اند و تولیدکنندگان این خودرو‌های سنگین رویکرد متفاوتی را در نحوه طراحی و ساخت آن‌ها در نظر گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: کامیون الکتریکی دایملر معرفی شد+ تصاویر

انتهای پیام/

کامیون‌های الکتریکی نیوکلا به زودی معرفی می‌شوند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری اخبار خودرو بهترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است

 به گزارش جماران؛ محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ارزش اصلی انرژی هسته‌ای خدمتی است که به مردم می‌کند؛ در حال حاضر سالانه ۱ میلیون نفر از خدمات دارویی هسته‌ای استفاده می‌کنند.

اسلامی گفت: راکتور تحقیقاتی تهران قبلا با سوخت ۹۰ درصد فعالیت می‌کرد اما سوخت آن را به ما ندادند؛ ما قصد تولید سوخت بالای ۵ درصد نداشتیم.

وی بیان کرد: ما برای رسیدن به رادیوایزوتوپ‌ها نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم و دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است.

حجم ویدیو: 5.88M | مدت زمان ویدیو: 00:02:33 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • آینده‌ی انرژی و سوخت در جهان
  • توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • چرا اورانیوم ۶۰ درصد غنی می کنیم؟ | پاسخ رییس سازمان انرژی اتمی+ فیلم
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است