Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@07:11:29 GMT

ارکستر آیسو با خواننده اتریشی‌ نواخت

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۹۹۹۱

ارکستر آیسو با خواننده اتریشی‌ نواخت

ارکستر آیسو به رهبری مازیار یونسی در آخرین شب سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت نواخت.

به گزارش ایسنا، ارکستر «آیسو» در حالی در سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت که هیچ اثری از آهنگسازان ایرانی در بروشور این اجرا به چشم نمی‌خورد. این در حالی است که اجرای اثر آهنگسازان ایرانی تم جشنواره امسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کنسرت آثاری از موتسارت، یوهان اشتراوس، گوستاو هولست، ریچارد واگنر و فری وونش به اجرا درآمد.

یونسی درباره تم اصلی جشنواره امسال و تاکید بر اینکه تمرکز گروه همیشه روی قطعات آهنگسازان ایرانی بوده، اظهار کرده است: همیشه تمرکز ما با ارکستر آیسو روی آهنگسازان ایرانی بوده اما موسیقی اروپای غربی بیشتر روی اپراست و به همین دلیل دست ما باز است و باعث شد در این دوره از جشنواره از این قطعات استفاده کنیم.

در این اجرا که شامگاه ۲۹ بهمن‌ماه سانس اول کنسرت‌های تالار وحدت را به خود اختصاص داده بود، رافائل فینگرلوس (خواننده اتریشی) به عنوان خواننده سولوی باریتون این ارکستر را همراهی می‌کرد.

یونسی درباره این خواننده گفته است: رافائل یک خواننده موفق در اتریش است که در سالن اصلی اپرای وین مشغول به کار است. به دلیل مشغله‌هایی که این خواننده داشت هماهنگی با او کار سختی بود به همین دلیل این خواننده یک روز قبل از اجرا به ایران می‌آید تا در جشنواره همراه گروه باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارکستر آیسو سی وچهارمین جشنواره موسیقی فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، احمد الستی، پوران درخشنده، مهرداد زاهدیان، آرش لاهوتی و پریوش نظریه، داوران بخش مستند و نماهنگ نخستین دوره این رویداد سینمایی هستند.

آثار مستند و نماهنگ از شهرهای مختلف ایران چون تبریز، اراک، قدس، تهران، ساری، کرمانشاه، خرم‌آباد، آبادان، طالقان، شیراز، ایلام، اندیشه، اردبیل، ارومیه، پاوه، بیرجند، همدان، دشتستان، بندرعباس، قلعه‌ گنج، مشهد، اهواز، مهاباد، طوالش، کهنوج، مریوان و... انتخاب شدند.

آشنایی کوتاه با پیشینه اعضای داوران دو بخش مستند و نماهنگ:
احمد الستی، پژوهشگر سینما، مترجم و استاد دانشگاه، علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی، سابقه عضویت در هیئت‌داوران جشنواره‌های مختلف ازجمله فیلم کوتاه تهران، رشد، سینما حقیقت و... را دارد.
پوران درخشنده، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده، فعالیت سینمایی‌ خود را با فیلم سینمایی «رابطه» در سال ۱۳۶۴ آغاز کرد. ازجمله آثار او می‌توان به «پرنده کوچک خوشبختی»، «عبور از غبار»، «عشق بدون مرز»، «رؤیای خیس»، «بچه‌های ابدی» و «هیس!… دخترها فریاد نمی‌زنند» اشاره کرد.
مهرداد زاهدیان، کارگردان و مستندساز و سازنده آثاری چون «میدان بی حصار»، «حلقه‌های گمشده»، «میدان نقش جهان»، «مسیح در جلفا»، «پاسارگاد»، «نقش رستم»، «تخت جمشید»، «خاطرات روی شیشه»، «ارگ بم»، «نقاشی»، «آسمان باران» و «سپیده» است.
آرش لاهوتی، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوینگر و مستندساز است. او فیلم‌های مستند «دو ممیز چهل‌ و هفت»، «راننده و روباه»، «پهلوان و خرقه»، «آبی کم‌رنگ» و فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» را در کارنامه دارد.
پریوش نظریه، بازیگر، مستندساز و عکاس، برای بازی در فیلم «پدر» به کارگردانی مجید مجیدی برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد. او کارگردان فیلم‌های مستند «نزدیک‌تر از نفس»، «سوتماگ»، «هورامان» و «کولی‌ها» است.

موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی، نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را به دبیری کمال تبریزی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌کنند.
بخش اصلی جشنواره شامل فیلم‌های داستانی (سینمایی و کوتاه)، مستند، انیمیشن، فیلمنامه و نماهنگ است. هدف این رویداد نمایش زیست‌بوم، فرهنگ، آئین، تاریخ، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و گردشگری اقوام ایرانی و معرفی استعدادهای کشف‌شده به زبان هنر سینما است.

پیش‌ازاین اسامی داوران دو بخش فیلم‌های کوتاه داستانی و انیمیشن اعلام شد و داوران دیگر بخش‌ها به‌زودی معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است
  • ۲۰ عنوان برنامه همزمان با هفته محیط زیست در مرکزی اجرا می شود
  • معرفی داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • صادرات خدمات فنی مهندسی حوزه آب به ۲۰ کشور در جهان
  • برای کنسرت پایتخت آماده‌ام/ قصه همکاری با مهیار علیزاده
  • اجرای پروژه های آبی توسط مهندسان ایرانی در ۲۰ کشور جهان
  • امیرعبداللهیان خطاب به همتای اتریشی: اسرائیل از خویشتن‌داری ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود
  • ضرورت پاسداشت موسیقی فاخر ایرانی/سال گذشته ذائقه علاقه‌مندان موسیقی ایرانی تأمین شد