Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: امسال 20 هزار و 663 نفر بر اثر صدمات ناشی از نزاع به پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند.

رسول روشنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار مراجعان به این مرکز به علت نزاع نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 2 درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: بیش از سه چهارم مراجعان به خاطر نزاع به پزشکی قانونی را مردان تشکیل می دهند به طوری که امسال شاهد مراجعه 15 هزار و 368 نفر از مردان به پزشکی قانونی بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شهرستان ارومیه با هفت هزار و 567 فقره در صدر مراجعات نزاع در استان قرار دارد و شهرستان های میاندوآب با 2 هزار و 748 فقره و خوی با 2 هزار و 243 فقره در رتبه های دوم و سوم آذربایجان غربی هستند.
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: شهرستان چالدران با 358 فقره نزاع دارای کمترین ارجاع معاینات مربوط به نزاع به پزشکی قانونی بوده است.
وی بیان کرد: اوج نزاع در آذربایجان غربی در سال جاری در تیرماه و فصل تابستان بوده که پنج هزار و 745 فقره معاینه نزاع انجام شده است.
وی با ارائه توصیه هایی به شهروندان اضافه کرد: ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد و مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات، نوع جراحت و عمق آن بوده و معاینه دقیق تر ضایعات نیازمند تمیزبودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناس پزشکی قانونی است.
وی بیان کرد: چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی یا کلانتری الزامی است.
روشنی ادامه داد: در بعضی مواقع برای بررسی دقیق تر جراحات یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره، تصویربرداری یا سایر اقدامات پاراکلینیکی هستیم که در این موارد از مراجعان انتظار داریم با صبر و شکیبایی کارشناسان پزشکی قانونی را برای اظهار نظر دقیق در خصوص صدمات یاری کنند.
به گزارش ایرنا پزشکی قانونی مرجع اصلی آمار تلفات و مصدومان سوانح رانندگی، برق گرفتگی، غرق شدگی، مسمومیت با گاز منوکسید کربن، قتل بر اثر استفاده از سلاح، نزاع و درگیری، سوختگی، خودکشی و دیگر آمارهای مرتبط است.
8137/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث نزاع آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال گذشته ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، دکتر علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال 1402 از مجموع فوتی‌های مسمومیت با  قرص برنج در استان 125نفر مرد و بقیه زن بوده اند.

وی افزود: در  مدت اعلام شده شهرستان بابل با  37، ساری و میاندرود با 28 و آمل با 26 فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج را داشته اند. در شهرستان  بهشهر و عباس آباد نیز هر کدام 2 فوتی گزارش شده است.

عباسی بیان کرد:  بر اساس گزارش‌ها شهریور با 23، مهر با 20 و آذر با 19 مورد بیشترین فوتی و خرداد و تیر هر کدام با 10 مورد کمترین فوتی را داشته‌اند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر ضرورت اعمال تدابیر سختگیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج گفت: در سال‌های اخیر و طبق آمار موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم، اما برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت قرص برنج در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و عرضه آن باید محدود شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • اضافه شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی