Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@03:37:40 GMT

بسیج 40 هزار طرح خدمت رسانی تعریف کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۰۲۱۳

بسیج 40 هزار طرح خدمت رسانی تعریف کرد

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اجرای 40‌ هزار طرح خدمات رسانی در 6‌ عرصه و 28 موضوع در کشور از سوی بسیج مستضعفین تعریف شده است.

سردار غلامحسین غیب پرور شامگاه دوشنبه در حاشیه دیدار با آیت الله سید محمد شاهچراغی امام جمعه سمنان در مسجد عابدینه این شهر در گفت وگو با خبرنگاران افزود: برای اجرای یک طرح به طور متوسط یک میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: در سال 96 فقط 6 هزار گروه جهادی برای خدمت رسانی به اقشار مردم وجود داشت که این رقم اکنون به 11‌هزار گروه افزایش یافته است.
غیب پرور ادامه داد: براساس برنامه ریزی ها به ازای هر پایگاه بسیج می بایست یک گروه جهادی تشکیل شود و در زمان حاضر 50‌ پایگاه بسیج در کشور وجود دارد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: اثر بخشی بسیج با توجه به جغرافیای هدف در خدمات رسانی به محرومان حاصل می شود، براساس برنامه ریزی ها قرار است خدمات رسانی این سازمان از این‌ به بعد در دوره زمانی سه تا پنج ساله به صورت مستمر در یک منطقه خاص از سوی هر پایگاه جهادی انجام شود.
وی اضافه کرد: آمار دقیقی از میزان خدمات ارایه شده بسیج به اقشار مردم وجود ندارد، اما میزان این تلاش ها در دهه های گذشته بی نظیر بوده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در اجرای طرح های محرومیت زدایی از سوی این سازمان اعتبارها از سوی خیّران، سازمان بسیج مستضعفین و دولت تامین می شود.
وی بیان کرد: در چند سال گذشته سازمان بسیج به این رویکرد مهم دست یافته است که تنها راه حیات بسیج مستضعفین توجه به مردم سالاری دینی و افزایش خدمت رسانی به آحاد جامعه است‌.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: راه استمرار انقلاب اسلامی و حیات بسیج بودن در کنار مردم و خدمات رسانی است.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به منظور رونمایی از مستند زندگی شهید مدافع حرم عباس دانشگر و حضور در چند نشست در برنامه ای دو روزه به استان سمنان سفر کرده است.
7339/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بسيج محروميت زدايي طرح خدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۰۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر قاسم خاموشی، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیست و نهم اسفند ماه در برنامه سلام تهران حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه گفت‌وگو کند. وی در این برنامه از خدمت‌رسانی‌های ارتش به مردم سخن گفت.

خاموشی در مورد روز ارتش ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن همواره در تلاش بوده تا نقاط قوت کشور ما را تضعیف کنند. یکی از نقاط قوت ما مجموعه ارتش جمهوری اسلامی است. دشمن توطئه‌های بسیاری را در راستای تضیف ارتش ما برنامه‌ریزی کرده است. آن‌ها زمزمه‌هایی برای منحل کردن ارتش به راه انداختند.

وی در ادامه گفت: در راستای توطئه چینی دشمن بر علیه ارتش جمهوری اسلامی ایران، بصیرت امام این نقشه را نقش بر آب کرد. ایشان دستور دادند که در روز ۲۹ فروردین ۵۸ ارتش با تمام نیروها و ادوات خود به شهر آمده و رژه بروند. با تدبیر ایشان توطئه خطرناک انحلال ارتش از بین رفت. نتیجه این کار امام مقاومت ارتش ایران در طول هشت سال دفاع مقدس و تقدیم ۴۸ هزار شهید به این مرز و بوم شد.

خاموشی در مورد وظایف ارتش جمهوری اسلامی ایران در مواقع بحرانی گفت: یکی از ویژگی‌هایی که ارتش ما را ممتاز و متمایز می‌کند، مردمی بودن آن است. این ارتش بر اساس کمک به مردم پایه‌گذاری شده و در تمام بحران‌ها در کنار مردم بوده و به آن‌ها خدمت کرده است. درواقع شعار ما ارتشی‌ها «ارتش فدای ملت» است. کارکنان ما متعلق به مردم هستند و از بطن مردم برخاسته‌اند.

وی در ادامه گفت: در زمان بحران‌ها، اولین یگانی که در کنار مردم قرار می‌گیرد ارتش جمهوری اسلامی است. این یکی از افتخارات ماست. از طرفی هوانیروز به عنوان یک یگان سریع، خدمات‌رسانی به مردم را انجام می‌دهد. در واقع اکنون هوانیروز در قالب اورژانس هوایی فعالیت می‌کند.

خاموشی اظهار کرد: ما شهدای بسیار بزرگی را تقدیم نظام کردیم. از شهید شیرودی تا شهید شمشادیان، شهدای ما با جانفشانی‌های خود باعث اقتدار این مرز و بوم شدند. در جریان خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده لرستان، از همان روز اول ارتش در لرستان مستقر شد. یکی از خاطرات شیرین آن زمان این است که امیر سرتیپ حیدری، دستور خدمت‌رسانی سریع به خانواده‌ای که فرزند خردسال آن‌ها نیازمند انسولین بود را دادند. تا قبل از تاریک شدن هوا، انسولین به دست این خانواده رسید.

کد خبر 6081374 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان
  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • «وعده صادق» ریشه در فرهنگ مقاومت دارد
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران جلودار خدمت رسانی به مردم است
  • کدام دستگاه‌های اداری پنج‌شنبه‌ها تعطیل شدند؟/ توضیح معاون سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر تعداد تعطیلات آخر هفته
  • بانک‌ها و بیمارستان‌ها در روز پنج‌شنبه تعطیل نخواهند بود
  • پیام تسلیت فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در پی درگذشت حاج محمد کیانی
  • تغییرات نوآوری و خدمت‌رسانی با ایده‌های جدید را به دنبال دارد
  • هشدار هواشناسی و آمادگی شهرداری شیراز برای خدمت‌رسانی به شهروندان
  • خدمت‌رسانی بیش از ۴۵۰ جهادگر به مناطق محروم آذربایجان غربی در ایام نوروز