Web Analytics Made Easy - Statcounter

اما آیا این گناه نخستین و عواقب آن دست از سر تمامی انسانیت برداشته و کار بسامان رسیده است؟ این سئوالی است که تماشاگر باید بدان بیندیشد و پاسخی در خور برای آن بیابد...؟! آفتاب‌‌نیوز : امیرکاووس بالازاده، نمایش U-turn2 به کارگردانی داریوش نصیری بیانگر اسارت انسان امروز است در چنبره بیداد و ستم رژیم های سلطانی و ستم شاهی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمایش با گناه انسان نخستین و درست تر با ظلمی آغاز می شودکه برادری- قابیل- بر برادر دیگرش- هابیل- روا می دارد وتاوان این گناه نسل به نسل ادامه می یابد و به روزگاری می رسد که فساد، رشوه خواری و بیداد پادشاهی ستمگر چنان عرصه را بر مردمش تنگ کرده که همه به ستوه آمده اند.این ستمکارگی نهایتا کاررا به آنجا می رساند که مردم برمی آشوبند و بساط ظلم رادر می نوردند و روزگاری نو را برای خود رقم می زنند.
در این هنگام، بیدادگری دیگر- صدام حسین- بر این کشور می تازد و جنگ و مصائب آن بر ایران تحمیل می شود.
 کارگردان به درستی نشان می دهدکه مردم صبور و بردبار این سرزمین همه دشواریها و سختیها را با رویی گشاده استقبال می کنند و سایه شوم جنگ را از این کشور می رانند و آنگاه عصرسازندگی آغاز می شود.
 نمایش با سرود ای ایران که همه بازیگران آن را با صدایی رسا می خوانند، پایان می پذیرد و این به نوعی نمایانگر آن است که این ملت چگونه در برابرسختی ها ایستاده و قد برافراشته و بار دیگر سر به آسمان ساییده است.
اما آیا این گناه نخستین و عواقب آن دست از سر تمامی انسانیت برداشته و کار بسامان رسیده است؟ این سئوالی است که تماشاگر باید بدان بیندیشد و پاسخی در خور برای آن بیابد...؟!
گفتنی است نمایش «U-Turn2» با طراحی و نویسندگی: داریوش نصیری و مرتضی وکیلیان، وکارگردانی: داریوش نصیری، روزهای پنجشنبه و جمعه 2و3 اسفندماه سالجاری ساعت 16 در محوطه تئاتر شهر اجرا خواهد شد. 
 دکترامیرکاووس بالازاده                                                                          استاد دانشگاه، نویسنده و منتقد ادبی

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نمایش کارگردان انسان اسارت ایران سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۰۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش دوران آلفا

«آلفا» یک درام تاریخی و ماجراجویی به کارگردانی آلبرت هیوز است که بازیگرانی همچون کدی اسمیت مک‌فی، لئونور وارلا و ناتاشا مالته در آن به ایفای نقش پرداختند.

موضوع این فیلم درباره نحوه دوستی انسان خردمند در دوره‌های نخستین زندگی انسانی، با گرگ‌هاست و به فرگشت سگ‌ها از گرگ‌ها به دست انسان‌ها می‌پردازد. در این فیلم می‌بینیم:

در دوره پارینه‌سنگی زبرین در اروپای ۲۰۰۰۰ سال پیش، یک قبیله کوچک از نوع شکارچی-گردآورنده برای یک سفر شکار آماده می‌شوند تا غذای زمستان آینده را جمع‌آوری کنند. تاو، پسر نوجوانش کِدا را آموزش می‌دهد تا شکارچی شود، تاو گراز وحشی صید می‌کند و کدا را آزمایش می‌کند که گراز را بکشد، اما او تردید می‌کند.

این فیلم سینمایی نمره ۶.۶ از ۱۰ را در سایت آی‌ام‌دی‌بی بدست آورده است.

جهت مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

دیگر خبرها

  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!
  • رژه پیمان معادی، جواد عزتی و نوید محمدزاده در شبکه نمایش خانگی
  • نمایش دوران آلفا
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • گاف عجیب در قسمت آخر «گناه فرشته»
  • اعلام جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی
  • سریال‌های ایستاده در صف شبکه نمایش خانگی