Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@14:18:20 GMT

آیت‌الله العظمی سبحانی: کاهش نرخ جمعیت خطرناک است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۰۲۷۰

آیت‌الله العظمی سبحانی: کاهش نرخ جمعیت خطرناک است

به گزارش جماران؛ مرجع تقلید شیعیان تک فرزندی را فرهنگی غلط دانست و گفت: کاهش نرخ جمعیت در کشور خطرناک است و باید در نیروهای مسلح برای مقابله با فرهنگ تک فرزندی تلاش شود تا نسل کشورمان جوان باشد.

به گزارش تسنیم، آیت الله سبحانی عصر امروز در دیدار با سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: نیروهای مسلح کشورمان باید مراقبت‌های امنیتی را در انتقال نیروها در نظر بگیرند تا شاهد حوادث تروریستی ناگوار برای این نیروها نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تک فرزندی را فرهنگی غلط دانست و بیان کرد: کاهش نرخ جمعیت در کشور خطرناک است و باید در نیروهای مسلح برای مقابله با فرهنگ تک فرزندی تلاش شود تا نسل کشورمان جوان باشد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه جمعیت جوان یکی از ابزارهای قدرت است،گفت: نظام اسلام از ابتدا بر اقتدار بود، اینکه دشمنان ببینند که ما مقتدر هستیم، روحیه آن‌ها عوض می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به آیه ای از قرآن کریم بیان کرد: براساس آیه قرآن باید هر چه که در توان داشته باشیم برای تقویت نظامی تلاش کنیم تا در دل دشمنان ترس و رعب بیندازیم.

آیت الله سبحانی با اشاره به لزوم تلاش برای تقویت نظامی خاطرنشان کرد: هر چه که بتوانیم قدرت نظامی کشور را بالا ببریم تا دشمنان بترسند به آیه قرآن عمل کردیم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 آیت الله سبحانی تک فرزندی آیت الله العظمی سبحانی نرخ جمعیت 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد

اشکان جعفرکریمی فوق افزود: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیروهای مسلح، صادر شده که بر اساس آن، به مدت ۲ سال استفاده از تعداد محدودی نیروهای وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌ منظور دسترسی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز است که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود.

کریمی همچنین در خصوص اثربخشی موضوع نیز اظهار کرد: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیروهای مسلح بالغ بر ۳۵۰ نیروی امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آن‌ها شد.

وی در ادامه افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیروهای امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستاها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی همچنین یادآورشد: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستادکل نیروهای مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار و در خصوص چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • «رزاق» بودن خداوند را در فرزندآوری فراموش نکنیم
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • آتش نشانی هم سرباز می گیرد
  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • آغاز‌گر اصلاحات بزرگ
  • گلستان میزبان تیم ملی والیبال نیروهای مسلح کشور