Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:21:17 GMT

نقشه آمایش شهرک های کشاورزی ایران تدوین شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۰۲۷۳

نقشه آمایش شهرک های کشاورزی ایران تدوین شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم مهری روز دوشنبه در جریان سفر به آذربایجان غربی و بازدید از مراکز گلخانه ای ارومیه افزود: ترویج کشت‌های گلخانه ای با تغییر نگاه به سرمایه گذاری بخش کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد و نگاه وزارتخانه به شرکت شهرک های کشاورزی توسعه ای بوده و نگاه انتفاعی نیست و باید تلاش ها تقویت و منتهی به تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نقشه آمایش شهرک های کشاورزی ایران تدوین شده است، از آمایش گلخانه به عنوان بهترین طرح در زمینه شناسایی و امکان سنجی برای ایجاد و توسعه کشت های گلخانه ای استان نام برد و بر توسعه و تقویت شهرک های کشاورزی غیر دولتی دراراضی بالای ۵ هکتار در استان تاکید کرد.

مشاور مدیر کل دفتر امور استانهای وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: اهداف شهرک های کشاورزی انتقال فناوری، جذب سرمایه گذاری، بهره وری از منابع آب و خاک، ایجاد اشتغال و درنهایت تأمین امنیت غذایی در کشور است.

مهری تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی تلاش زیادی کرده تا نهاده ها با قیمت بسیار مناسب به دست تولیدکنندگان برسد. در آینده با مازاد عرضه  مواد لبنی مواجه خواهیم بود و باید اتاق فکری به منظور رصد و پایش و جمع آوری امار و اطلاعات لازم در این زمینه ایجاد شود.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: انعکاس عملکردهای انجام یافته امری بسیار مهم است و دستگاهها باید عملکرد خود را به کشاورزان و مردم اطلاع رسانی کنند.

عضو هیات مدیره شرکت شهرک های کشاورزی کشور ادامه داد: اصلاح ماده ۲۵ صدور نظام پروانه های نظام مهندسی و شرکت شهرک های کشاورزی در راستای تسهیل و تسریع توسعه مجتمع های گلخانه ای است و اعطای تسهیلات و اعمال تمهیدات مقتضی در این زمینه مفید و موثر است.

مهری با اشاره به این مطلب که افراد با دارا بودن منابع آبی و پروانه آب که بالای ۵ هکتار زمین دارند و توانمند می باشند باید معرفی و حمایت شوند تا ایجاد شهرکهای غیر دولتی نیز  تسریع یابد، مجموعه ستاد توسعه گلخانه ها هیچ محدودیتی در این راستا ندارد.

کد خبر 4546225

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی واحد های گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۰۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است

علی باستین در آیین معارفه سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با تبریک به رزمندگان اسلام در پاسخ دندان شکن به اسرائیل غاصب و کودک‌کشان صهیونیستی اظهار داشت: با حرکت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، موجی از شادمانی و خوشحالی و امید در مردم ایجاد شد.

وی نقش بخش کشاورزی در جامعه را مهم دانست و با بیان اینکه جهاد کشاورزی از دستگاه‌های مهم است تصریح کرد: این مجموعه حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های گوناگون را به خودش اختصاص داده و به نوعی با همه مردم ارتباط دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تأمین امنیت غذایی، اشتغال‌زایی تولید مواد خام صنایع تکمیلی و تبدیلی، ثروت آفرینی را از ویژگی‌های جهاد کشاورزی دانست و اضافه کرد: رشد اقتصادی در برنامه هفتم ۸ درصد تعیین شده و رشد ۵.۵ درصدی در این برنامه متعلق به بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه بهره‌وری بخش کشاورزی استان ۱۲ درصد است خاطر نشان کرد: افزایش ۷ برابری بهره‌وری از وضعیت کنونی در طول برنامه هفتم توسعه یکی از اولویت‌ها است.

باستین، نقش مهم و موفق جهاد کشاورزی در مدیریت طرح بزرگ یارانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: این مهم در استان بوشهر با موفقیت اجرا شد.

وی اصلاح الگوی کشت را موفقیت‌آمیز دانست و با تأکید بر تکمیل زنجیره تولید و توسعه صنعت فرآوری محصولات اضافه کرد: پرداخت تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی و صنایع مورد توجه ویژه و لازم است ۱۵ درصد تسهیلات بانک‌های غیر تخصصی و خصوصی به بخش کشاورزی پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با قدردانی از خدمات ارزشمند نوذر منفرد، برای مرتضی بحرانی سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر آرزوی موفقیت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه رئیس جمهور
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای