Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستارا - ایرنا - کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرمانداری آستارا طی مصوبه ای، گردشگران و اتباع خارجی را از رجوع به دلالال ارز برای مبادلات ارزی نهی و به مراجعه به صرافی های مجاز توصیه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون فرماندار آستارا عصر دوشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری این شهرستان گفت: اتباع و گردشگران خارجی برای مبادله دلار یا منات به صرافی ها و دلالان ارز مراجعه می کنند و احتمال سودجویی برخی افراد از آنها وجود دارد و متقاضیان ارز برای امکان پیگیری حقوقی مبادلات ارزی خود، به صرافی های مجاز مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سامان ساسانیان افزود: 30 تا 40 صراف در آستارا به خرید و فروش ارز مبادرت می ورزند و پلیس آگاهی و دستگاه های نظارتی باید به عملکرد آنها نظارت کنند.
وی ادامه داد: ایجاد صرافی در محوطه پایانه گمرک آستارا در جلسات گذشته کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب شده که در صورت تحقق، بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد.
ساسانیان همچنین با اشاره به گرانی لوازم آرایشی و بهداشتی، خطر تولید و عرضه انواع بدلی و جعلی آن را خاطرنشان شد و دستگاه های نظارتی را به کنترل کالاهای مربوطه در بازار فرا خواند.
او گفت: لوازم بهداشتی و آرایشی با سلامت جامعه در ارتباط است و در صورت توزیع انبوه انواع جعلی و بدلی آن، احتمال بیماری و مشکلات جسمی در مصرف کنندگان آن وجود خواهد داشت.
محسن آهنی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز در این جلسه از اعمال 30 مورد بازرسی و سه گشت مشترک با عوامل اداره های مرتبط از بازارهای این شهرستان و معرفی دو متخلف صنفی به اداره تعزیرات حکومتی خبر داد.
شهرستان گردشگرپذیر بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و بیش از 50 هزار واحد صنفی در آن فعال است.
7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد قاچاق كالا و ارز آستارا گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، «سید عزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: سی‌ام فروردین، روز محوطه‌ها و بناهای تاریخی است و این روز را به همه خانواده میراث فرهنگی تبریک می‌گویم.

وی افزود: اخیراً جلسه کارشناسی خیلی خوبی در این خصوص در حوزه میراث فرهنگی برگزار شد، از هنرمندان و فعالان و نخبگان این حوزه تقدیر به عمل آمد.

ضرغامی اظهار کرد: ایکوموس، روز بین المللی محوطه‌ها و بناهای تاریخی است و اخبار کذبی که منتشر شده که ایران از ایکوموس و ایکو خارج شده است، تکذیب می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: در دولت مردمی فعالیت‌های بین المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه دارد و این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و از سال‌ها قبل پرداخت حق عضویت آنها هم توسط افراد حقیقی صورت می‌گیرد و این موضوع هیچ ربطی به ادامه عدم همکاری ما با این دو مجموعه ندارد و به مراتب فعال‌تر از گذشته با این دو مجموعه رابطه ما ادامه دارد.

ضرغامی با انتقاد از اخبار کذب برخی رسانه‌ها در خصوص آمار گردشگر خارجی، گفت: برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که تعداد گردشگران خارجی در سال ۱۴۰۳ کاهش یافته است در حالی که اصلاً ۱۴۰۳ عملاً شروع نشده است و تعداد گردشگران خارجی در ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۵۰٫۸ درصد افزایش داشت که ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر ورودی گردشگر خارجی داشتیم که در سال ۱۴۰۱، ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار گردشگر بود.

وی ادامه داد: این در حالی است که یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر از کشور آذربایجان به دلیل مشکلاتی در سال گذشته نتوانستند وارد کشورمان شوند که اگر اینگونه نمی‌شد، ما رکورد قبل از کرونا را می‌شکستیم.

در حال تکمیل

کد خبر 6080361

دیگر خبرها

  • رهاسازی چاه عمیق بدون حفاظ در مجموعه باستانی گورستان سیراف + فیلم
  • شناسایی بیش از ۲ هزار نیروی کار خارجی غیر مجاز در البرز
  • برخورداری ۴۸ روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی
  • کشف انبار لاستیک‌های قاچاق در بروجرد
  • شناسایی نیروی کار اتباع خارجی غیر مجاز در استان البرز 
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • شناسایی بیش از ۱۷۰ تبعه غیر مجاز در کرمانشاه
  • دیدار مدیر کل امور اتباع البرز با امام جمعه چهارباغ
  • جلسه ساماندهی اتباع ومهاجرین خارجی استان یزد
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت