Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا،‌ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان سراسر دروغ و کینه توزانه عادل الجبیر در یک کنفرانس خبری در سفر به پاکستان در خصوص کشورمان گفت: سخنان بی مایه و آکنده از نفرت ایشان که سابقه ای بس طولانی در دروغ پردازی و کینه ورزی نسبت به ایران و ایرانیان  دارد، هرگز این واقعیت را تغییر نمی دهد که پدرخوانده واقعی تروریسم  تکفیری در جهان و منطقه کسی جز دولت متبوع او نیست و این سخن  و کلام برای آنانی که اندکی از چهره ریاکارانه او را می شناسند نیاز به شرح و بیان بیشتر ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی خاطر نشان کرد: عربستان سعودی به عنوان خاستگاه تفکری بنیادگرا که محل صدور تروریسم سازمان یافته در سطح بین المللی است اساسا فاقد هر گونه صلاحیت و اعتباری است که بخواهد دیگر کشورها را به حمایت از تروریسم متهم کند؛ وزیر مشاور در امور خارجی عربستان باید به جای فرافکنی و تلاش مذبوحانه برای منحرف کردن افکار عمومی جهان از نقش خود در تاسیس و ترویج این گروه های بیرحم و آدمکش، پاسخگوی تروریسم ریشه دار در داخل ساختار حاکمیتی عربستان  و روایت گر جنایات و فجایع عظیم ضد انسانی خود در اثر تهاجم نظامی به مردم یمن و کشتار مردم بیگناه دیگر کشورها منطقه و حتی دیگر کشور های جهان توسط گروه های تروریستی تولید خود در منطقه و جهان باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: نهادهای حقوق بشری بارها با صدور قطعنامه هایی توجه افکار عمومی را به نقض فاحش حقوق بشر در عربستان جلب کرده اند با این حال این کشور هنوز مورد حمایت آمریکا و جوامع غربی است و به پشتگرمی این حمایت ها  و در پناه استاندارد های دو گانه آمریکا و برخی کشورهای غربی سال هاست به ترویج افراط گرایی و تسلیح و تعلیم تروریست های دست آموز خود می پردازد.

قاسمی در پایان تاکید کرد: ایران و پاکستان شناخت و درک عمیق و درستی از روابط همسایگی خود دارند و انتظار و توقع ایران از پاکستان برخورد قاطع تر با گروه های تروریستی است که خاک این کشور را برای طراحی، هدایت و انجام عملیات تروریستی علیه اهدافی در خاک ایران استفاده می کنند. ما این  انتقادات و یا انتظارات را با توجه به سطح و عمق روابط خود با پاکستان و از کانال های رایج و متعارف  سیاسی، اطلاعاتی و نظامی با مقامات مسئول این کشور مطرح و مورد پیگیری  قرار داده و در این مسیر موضوعات مبتلابه  ناشی از اقدامات ایذایی تروریست های جنایت کار را با حفظ تمامی واقعیت های حاکم بر روابط دو کشور همسایه دنبال خواهیم کرد و قطعا این هوشیاری و درایت بین دو کشور ایران و پاکستان وجود دارد که مقامات کینه توز سعودی نتوانند با سوء استفاده شیطانی از حوادث اخیر روابط تهران و اسلام آباد را خدشه دار نمایند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امور خارجه بهرام قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۰۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران و رئیس پارلمان پاکستان درباره همکاری‌های مشترک

سفیر ایران در پاکستان با رئیس پارلمان این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه ۲ کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، پارلمان پاکستان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از دیدار «رضا امیری مقدم» سفیر ایران در پاکستان با «سردار ایاز صادق» رئیس پارلمان این کشور خبر داد.

در این دیدار درباره موضوعات مربوط به منافع مشترک از جمله روابط دوجانبه ۲ کشور مورد بحث قرار گرفت و سفیر ایران ضمن تبریک انتخاب سردار ایاز صادق به‌عنوان رئیس مجلس پاکستان، برای او آرزوی موفقیت کرد.

پارلمان پاکستان در این پیام با اشاره به اهمیت روابط برادرانه، دوستانه و تاریخی خود با ایران، به نقل از رئیس پارلمان این کشور نوشت: «این ۲ کشورِ برادر، در حوزه‌های دین، برادری، فرهنگ و تاریخ پیوندهایی لایتناهی دارند».

ایاز صادق همچنین با بیان اینکه ارتباط پارلمان‌های ۲ کشور نقش مهمی در تقویت روابط دوجانبه خواهد داشت، گفت ترویج روابط نزدیک‌تر بین پارلمان‌های ۲ کشور نیاز روز است.

در این پیام همچنین علاوه بر تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های ۲ کشور در حوزه‌های اقتصادی و تجاری، پروژه خط لوله گاز پاکستان-ایران به‌عنوان یک منبع مهم در تامین نیازهای این کشور در حوزه انرژی عنوان شده است.

در ادامه، رئیس پارلمان پاکستان با بیان اینکه ایران و پاکستان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود از موقعیت منحصربه‌فردی برای ارتقای تجارت منطقه‌ای و جهانی برخوردار هستند، گفت: «می‌توان مردم ۲ کشور را از طریق دیپلماسی پارلمانی به یکدیگر نزدیک‌تر کرد».

سفیر ایران در پاکستان نیز با تاکید بر اهمیت روابط برادرانه و دوستانه ایران با پاکستان، اظهار کرد ۲ کشور می‌توانند از فرصت‌های موجود در بخش‌های مختلف تجاری و سرمایه‌گذاری استفاده مطلوبی داشته باشند.

این دیپلمات ایرانی همچنین اظهار کرد که سفر احتمالی رئیس‌جمهور ایران به پاکستان موجب ارتقای بیشتر همکاری‌های دو کشور در تمامی حوزه‌ها خواهد شد، به‌ویژه در بخش اقتصادی.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرکنسول ایران: همکاری‌های رسانه‌ای یک عامل قوی در توسعه روابط با پاکستان است
  • ارتش پاکستان: افغانستان از تروریسم حمایت کامل می کند
  • تاکید سفیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران
  • بررسی روابط ایران و عربستان پس از یک سال
  • روابط اقتصادی با پاکستان افزایش خواهد یافت
  • رایزنی سفیر ایران و رئیس پارلمان پاکستان درباره همکاری‌های مشترک
  • سفیر پاکستان در تهران: مرز ایران و پاکستان مرز صلح است نه مرز تنش/ در مورد خط لوله گاز دنبال راه حل هستیم و در مسیر درستی حرکت می کنیم/ تروریسم را به گروه جیش الظلم تقلیل ندهیم، مساله عمیق تر از این است
  • رابطه ایران و عربستان از نگاه شمخانی
  • ارتباط پایدار با کشور‌های منطقه را پیوند‌های اقتصادی تضمین می‌کند
  • ارتباط پایدار با کشورهای منطقه را پیوندهای اقتصادی تضمین می‌کند