Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@18:34:46 GMT

مسائل اقتصادی را به کودکان خود آموزش دهید

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۰۵۰۴

چه خوب است از زمان کودکی به فرزندانمان مسایل اقتصادی را آموزش دهیم. رابرت کیوفسکی نویسندهء کتاب «پدران پولدار، پدران فقیر» می‌گوید که آموزش مسایل اقتصادی به کودکان را باید از سن کم شروع کرد. او می‌گوید که تجربه نشان داده که اگر به کودکان اصول سادهء اقتصاد آموخته شود آن‌ها در بزرگسالی بهتر می‌توانند مسایل مالی خود را مدیریت کنند و کم‌تر پول خود را هدر می‌دهند، این‌ها توصیه‌های دکتر رابرت کیوفسکی برای در میان گذاشتن مسایل اقتصادی با کودکان و چگونگی طرح این مسایل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استفاده از چک‌های شخصی را به کودکان خود یاد بدهید
پول ماهانهء کودکان خود (پول توجیبی) آن‌ها را به صورت یک جا پرداخت نکنید. به آن‌ها بگویید که در طول یک ماه در آن حدی که شما در نظر گرفته اید اعتبار دارند. هر زمان که به پولی نیاز داشتند باید با یک کاغذ به شکل چک آن مقدار پول را دریافت کنند.

در صورتی که در یک ماه مبلغ مورد نظر آن‌ها از مبلغی که شما در نظر گرفتید بیشتر شد به آن‌ها توضیح بدهید که این پول را از حساب ماه بعد آن‌ها کسر خواهید کرد. اگر در این شیوه سخت گیری به خرج دهید آن‌ها متوجه معنای واژه هایی، چون اعتبار داشتن و بدهکار بودن خواهند شد.


از کودکان خود بخواهید که پس انداز کنند
کودکان و نوجوانان معمولا به راحتی پول خرج می‌کنند و علاقه‌ای به پس انداز کردن ندارند، اما باید این مساله را به آنان آموخت که پس انداز کردن یکی از بهترین مسایل زندگی پیش روی آنهاست با هدف قرار دادن یک چیز مهم و دوست داشتنی برای کودکان، مثلا یک دوچرخه یا یک بازی کامپیوتری یا یک عروسک می‌توان پس انداز کردن را به آن‌ها آموخت.

کافی است به کودک تفهیم شود که برای خرید هر کدام از این موارد باید در هر ماه مبلغ مشخصی از پولش را کنار بگذارد و به آن دست نزند. برای تشویق کودک می‌توان پس از چند ماه باقی ماندهء پول را به عنوان جایزه به او داد.


آموزش سه شیوهء پس انداز
پس از این که به کودکان شیوهء پس انداز کردن را آموختید به آن‌ها بگویید که پس انداز کردن را می‌توان در سه بخش مجزا تعریف کرد. بهتر است برای آموزش این سه نوع پس انداز به کودکان از سه شیوه استفاده کرد. کیوفسکی این گونه پیشنهاد می‌دهد:

بهتر است که برای کودکان سه فرم را در این گونه تعریف کرد، اول پس انداز طولانی مدت که بهتر است در این فرم کودکان پول معینی را در هر سال به شما بسپارند تا برای خرید وسایل مورد نیاز خودشان در آینده از آن استفاده کنند، در فرم کوتاه مدت می‌توان قلک یا جعبه‌ای به کودک داد تا پول هفتگی یا ماهانهء خود را در آن نگه دارد و خود مسوول دخل و خرج آن باشد.
در مورد سوم که در نظر گرفتن آن کاملا اختیاری است می‌توان از کودک خواست که پول‌های خرد و بسیار کم را که به نظرش ارزشی ندارند برای مصارف خیریه و اعانه دادن پس انداز کند، کودک با تمرین پس انداز کردن‌های این گونه مفاهیم اقتصادی زیادی را متوجه خواهد شد.

منبع: ایران ناز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کودک تربیت کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی که سکوت در برابر شهادت کودکان غزه را محکوم می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، نمایشگاه چیدمان ده هزار جهان این روز‌ها در باغ مجسمه موزه هنر‌های معاصر تهران برپاست. در این نمایشگاه ده هزار آدمک گچی ساخته ابوذر و حسین ونکی به نمایش گذاشته شده اند و به عنوان نشان‌هایی از کودکان شهید غزه، درباره خطرات جنگ برای کودکان و همچنین تشویق به صلح با مخاطب گفتگو می‌کنند.


ابوذر ونکی یکی از خالق چیدمان ده هزار جهان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در خصوص ایده این اجرا گفت: اتفاقی که هفتم اکتبر رخ داد، خبر از یک فاجعه بزرگ برای مردم فلسطین می‌داد. متاسفانه قربانیان بی دفاع و غیر مسلح در این جنگ زیادبودند. از همان زمان با همراهی پدرم، مقدمات برگزاری این نمایشگاه را فراهم کردیم.


وی با بیان اینکه در همه سال‌های هنری ام، کودک یک دغدغه و موضوع اصلی برایم بوده است، افزود: نمایش ده هزار آدمک گچی، بیان گر ده هزار کودک شهید در غزه است. البته تعداد این کودکان به ۱۳ هزار هم رسیده که بسیار ناراحت کننده است. ما می‌خواستیم مخاطبان ده هزار آدم را از نزدیک ببینند و با تماشای مستقیم این عدد، متوجه عمق فاجعه در غزه شوند. 


این هنرمند، مخاطب اصلی نمایشگاه را اندیشمندان، ثروتنمدان و قدرتمندان برشمرد و گفت: متاسفانه عده بسیاری براساس مصلحت خویش در برابر شهادت کودکان مظلوم در غزه سکوت کرده اند. هدفمان این بود که با این چیدمان هنری نسبت به این سکوت بی معنا اعتراض کنیم. باید بزرگسالان بدانند که تصمیمات آنها زندگی کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین باید مراقب رفتار خود باشند. 
گفتنی است نمایشگاه چیدمان ده هزار جهان تا ۳۰ فروردین در محوطه باز موزه هنر‌های معاصر تهران برقرار و بازدید برای عموم آزاد است.

دیگر خبرها

  • این درد را در سنین رشد کودکان را جدی بگیرید
  • فراخوان نام نویسی در همایش روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد
  • نمایشگاهی که سکوت در برابر شهادت کودکان غزه را محکوم می‌کند
  • آینده‌ای درخشان از آن فرزندان شماست!
  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید
  • دلیل پرخاشگری در کودکان چیست؟
  •  چطور فرزند بزرگتر خود را برای ورود نوزاد تازه متولد شده به خانه آماده کنیم؟
  • درآمد ۶۰ میلیون تومانی کودکان کار!
  • شکل گیری اعتماد‌به‌نفس از دوران کودکی
  • امشب کودکان غزه در آرامش می‌خوابند