Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، وزیر کشور در این جلسه، ضمن یادآوری عظمت حضور مردم در ۲۲ بهمن و قدردانی از اقشار مختلف ملت برای این حضور زمان شناسانه و کاملاً مؤثر، خاطرنشان کرد: با وجود تمام فشارهای خارجی و تبلیغات و بسیج رسانه های نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی، و درحالی که دشمنان کشور خیال خام درک نکردن چهل سالگی انقلاب را در سر می پروراندند و انواع توطئه ها را دنبال می کردند،  شاهد حضور حماسه آفرین و باشکوه مردم و افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی جمعیت حاضر در راهپیمایی امسال بودیم که در این مسیر هدایتها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و موقع شناسی مردم بسیار موثر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در پانزدهمین جلسه ستاد، پس از استماع گزارش های دستگاه ها و نقطه نظرات اعضا در خصوص اخبار اقتصادی کشور، بر ادامه اقدامات دستگاه ها برای پیشگیری از بروز فضاسازی های عمومی غیر سازنده در مورد تأمین اقلام ضروری مورد نیاز مردم تأکید کرد.

وزیر کشور در ادامه همین بحث با اشاره به نقطه نظرات مطرح شده از سوی نمایندگان نانوایان در آغاز جلسه ستاد و همچنین گزارش های ارائه شده از سوی دستگاه های ذیربط در خصوص ارتقای کمی و کیفی تولید نان در کشور گفت: مسائل و مشکلات نانوایان باید به سرعت حل و فصل شود و ما به هیچ وجه نمی پذیریم که خللی در این کار ایجاد شود و احیاناً به دلیل برخی ضعف های مقطعی در عرصه هایی مثل حمل و نقل و توزیع آرد و یا عدم رفع برخی تبعیض ها در خصوص نانوایان، فضای عمومی غیر سازنده در روند تولید نان شکل بگیرد.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نگاه پیشگیرانه در عرصه اطلاع رسانی و تبلیغات در مورد عرصه های اقتصادی کشور تأکید و اظهار کرد: ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور از ابتدای شروع به کار، سیاست پیشگیرانه را در پیش گرفت و خوشبختانه در عرصه های متعددی، اهداف پیشگیرانه محقق شده است؛ اما این ستاد سیاست گذار و هماهنگ کننده در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی است و این دستگاههای عضو ستاد و سایر نهادهای اقتصادی کشور هستند که بایستی رویکردها و سیاست های مصوب ستاد را در مجموعه خود دنبال کنند و ضمن رصد دقیق شرایط عمومی جامعه و اخبار منتشره در رسانه ها، پاسخگویی سریع و به موقع برای رفع شبهات و جلوگیری از گسترش شایعات را در جامعه دنبال کنند.

وزیر کشور اضافه کرد: طراحی های پیشگیرانه بموازات رصد مستمر مسائل مرتبط از سوی دستگاهها و پیگیری فوری موضوعات مطرح در فضای عمومی و تعیین تکلیف صحت و سقم و علل آن و اطلاع رسانی پاسخگویانه، می تواند از تبدیل شد موارد جزئی به معضلهای مخرب جلوگیری کند.

رحمانی فضلی با یادآوری اجتناب ناپذیری تحقق رسالت رسانه ها در انعکاس واقعیت های کشور البته با رویکرد مسؤولانه و زمان شناسانه، خاطر نشان کرد: تأکید بر رویکردهای پیشگیرانه از این منظر است، چرا که؛ پس از بروز مشکل نمی توان انتظار داشت رسانه ها آن را منعکس نکنند، و در چنین صورتی حتی اگر رسانه ها هم به موضوع نپردازند، مردم در سطح جامعه حضور دارند و مشکل را به چشم خواهند دید.

رئیس شورای امنیت کشور در ادامه به تحرکات روانی و فضاسازی هایی که به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی مردم است، اشاره کرد و گفت: نباید به گونه ای عمل شود که روند افزایش امیدواری مردم دچار اشکال شود و در این زمینه می بایست دستگاه های مسؤول با آموزش و آگاه سازی عناصر و بعلاوه منابع رسانه ای از بروز خطاهای سهوی که مورد سوءاستفاده دشمنان کشور قرار می گیرد، جلوگیری و با خطاهای عامدانه که علیرغم تذکرات تکرار می شود برخورد قانونی کنند.

وزیر کشور با تبیین اهمیت رسانه ای به ثمر نشستن پروژه های بزرگ و اساسی کشور و لزوم اطلاع رسانی واقعی، مؤثر و همه جانبه در خصوص ابعاد و نتایج این موفقیت ها گفت: رویدادهایی مانند افتتاح فاز سوم پالایشگاه خلیج فارس که در روزهای اخیر با حضور ریاست محترم جمهور محقق شد که نه تنها کشور را در تامین بنزین به خودکفایی رسانده، بلکه افزایش قابل توجهی در صادرات کشور خواهد داشت، نیاز به اطلاع رسانی و آگاه سازی بیشتر در افکار عمومی دارد. چنین پروژه های عظیمی که با وجود تمام مشکلات و فشارهای خارجی با اتکا به همت و توان داخلی در کشور به نتیجه می رسد، گامی بسیار مهم است و عظمت چنین پروژه هایی قابل تقدیر است. این پروژه ها کشور را در مسیر حرکت رو به جلو قرار می دهد و مردم با آگاهی از ابعاد مختلف آن امید هرچه بیشتری به افق های پیش رو خواهند داشت.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در همین زمینه به بیانیه گام دوم رهبری و تأکید این بیانیه بر افزایش انگیزه و امید جامعه خصوصاً در جوانان اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه علاوه بر ترسیم نقشه راهی دقیق و جامع، تمرکز به بیرون را رد و اتکاء به داخل و جوانان را از جمله از منظر تقویت روحیه و انگیزه جوانان مورد تصریح قرار داده اند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ۱۰ قالب متنوع برای اطلاع‌رسانی رویدادهای نوروزی اصفهان

جانشین رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: برای اطلاع‌رسانی مناسب رویدادهای نوروزی و اقدامات این ستاد بیش از ۱۰ قالب رسانه‌ای متنوع اعم از تبلیغات محیطی، نرم‌افزار تلفن همراه، خبر مکتوب، عکس، فیلم و تولیدات چندرسانه‌ای، برنامه زنده رادیویی و تلویزیونی استفاده می‌شود.

محمدحسن مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سال جاری کمیته اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر در قالب قرارگاهی منسجم در کمپ گردشگری باغ فدک استقرار پیدا می‌کند، اظهار کرد: گروهی از فعالان رسانه‌ای شامل خبرنگار، عکاس، تصویربردار، گزارشگر تلویزیونی و گوینده رادیو، طی شیفت‌های منظم در مجموعه تفریحی گردشگری باغ فدک حضور داشته و علاوه بر تولید گزارش‌های خبری، متناسب با رویدادهای شهری در نقاط مختلف اصفهان، به اماکن تفریحی و تاریخی اعزام می‌شوند.

وی خبرگزاری ایمنا به نشانی imna.ir، شبکه شهر به نشانی isfahan_net در بستر فضای مجازی، تولید و پخش رادیوی زنده در باغ فدک، ناژوان، صفه و شهر رویاها و تبلیغات محیطی بر روی بیلبوردهای شهری را بعضی از ظرفیت‌های رسانه‌ای در اختیار برای کسب اطلاع از رویدادهای نوروزی اصفهان ذکر کرد و گفت: برنامه «صدای شهر» در دو نوبت صبح و عصر روی موج رادیو اصفهان و ویژه‌برنامه تلویزیونی «بهار بهار» در شبکه استانی اصفهان از دیگر قالب‌های در نظر گرفته شده در ایام نوروز است.

جانشین رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان سامانه تلفنی ۱۳۷ و اپلیکیشن «اصفهان من» به نشانی app.isfahan.ir را دو مرجع اصلی برای کسب اطلاع پیرامون خدمات نوروزی در شهر اصفهان عنوان کرد و افزود: در ستادهای هدایت مسافران در مبادی ورودی شهر، کمپ گردشگری باغ فدک، اماکن گردشگرپذیر و چهارراه‌ها و میادین اصلی شهر، این دو مرجع به شکل گسترده به گردشگران نوروزی معرفی خواهد شد.

مردانی استقرار راهنمایان گردشگری در نقاط پرازدحام و توزیع بروشور اطلاع‌رسانی را دو شیوه مرسوم و سنتی در راهنمایی مسافران برشمرد و تاکید کرد: کمیته اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان علاوه بر بهره‌گیری از شیوه‌های نو در انتشار اخبار و اطلاع‌رسانی به گردشگران، از سایر شیوه‌های متداول و پیشین نیز غافل نمانده است تا تمام ظرفیت‌ها در کنار هم، به اطلاع‌رسانی مطلوب خدمات ستاد سفر شهر اصفهان منجر شود.

کد خبر 737185

دیگر خبرها

  • استفاده از ۱۰ قالب متنوع برای اطلاع‌رسانی رویدادهای نوروزی اصفهان
  • گزارش تیم اقتصادی از دستاوردهای یک ساله دولت/ رئیسی: وزرا به دستاوردهای فعلی اکتفا نکنند
  • گزارش اعضای تیم اقتصادی از اقدامات و دستاوردهای یکساله دولت/ رئیسی: اعضای دولت به دستاوردهای فعلی اکتفا نکرده و تلاش خود را مضاعف کنند
  • خروجی جشنواره رسانه وعدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد
  • جشنواره رسانه و عدالت باعث پیشگیری ازوقوع جرم و جلب رضایتمندی شود
  • خدمات ارائه شده در کشور به خوبی اطلاع‌رسانی نمی‌شود
  • خدمات نظام به خوبی اطلاع‌رسانی نمی‌شود
  • کارزار رسانه‌ای بهزیستی خوزستان برای پیشگیری از اعتیاد
  • آمار زنان و مردانی که به‌دلیل جرائم غیرعمد در زندان هستند
  • افتتاح چادرهای اطلاع‌رسانی و خدمات بشردوستانه نوروزی در ملایر