Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@15:22:31 GMT

ایران به یاوه‌های الجبیر پاسخ داد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۰۵۹۹

ایران به یاوه‌های الجبیر پاسخ داد

خبرآنلاین: قاسمی گفت: سخنان بی مایه و آکنده از نفرت ایشان که سابقه‌ای بس طولانی در دروغ پردازی و کینه ورزی نسبت به ایران و ایرانیان دارد، هرگز این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که پدرخوانده واقعی تروریسم تکفیری در جهان و منطقه کسی جز دولت متبوع او نیست و این سخن و کلام برای آنانی که اندکی از چهره ریاکارانه او را می‌شناسند نیاز به شرح و بیان بیشتر ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی خاطر نشان کرد: عربستان سعودی به عنوان خاستگاه تفکری بنیادگرا که محل صدور تروریسم سازمان یافته در سطح بین المللی است اساسا فاقد هر گونه صلاحیت و اعتباری است که بخواهد دیگر کشور‌ها را به حمایت از تروریسم متهم کند؛ وزیر مشاور در امور خارجی عربستان باید به جای فرافکنی و تلاش مذبوحانه برای منحرف کردن افکار عمومی جهان از نقش خود در تاسیس و ترویج این گروه‌های بیرحم و آدمکش، پاسخگوی تروریسم ریشه دار در داخل ساختار حاکمیتی عربستان و روایت گر جنایات و فجایع عظیم ضد انسانی خود در اثر تهاجم نظامی به مردم یمن و کشتار مردم بیگناه دیگر کشور‌ها منطقه و حتی دیگر کشور‌های جهان توسط گروه‌های تروریستی تولید خود در منطقه و جهان باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: نهاد‌های حقوق بشری بار‌ها با صدور قطعنامه‌هایی توجه افکار عمومی را به نقض فاحش حقوق بشر در عربستان جلب کرده اند با این حال این کشور هنوز مورد حمایت آمریکا و جوامع غربی است و به پشتگرمی این حمایت‌ها و در پناه استاندارد‌های دو گانه آمریکا و برخی کشور‌های غربی سال هاست به ترویج افراط گرایی و تسلیح و تعلیم تروریست‌های دست آموز خود می‌پردازد.

قاسمی در پایان تاکید کرد: ایران و پاکستان شناخت و درک عمیق و درستی از روابط همسایگی خود دارند و انتظار و توقع ایران از پاکستان برخورد قاطع‌تر با گروه‌های تروریستی است که خاک این کشور را برای طراحی، هدایت و انجام عملیات تروریستی علیه اهدافی در خاک ایران استفاده می‌کنند. ما این انتقادات و یا انتظارات را با توجه به سطح و عمق روابط خود با پاکستان و از کانال‌های رایج و متعارف سیاسی، اطلاعاتی و نظامی با مقامات مسئول این کشور مطرح و مورد پیگیری قرار داده و در این مسیر موضوعات مبتلابه ناشی از اقدامات ایذایی تروریست‌های جنایت کار را با حفظ تمامی واقعیت‌های حاکم بر روابط دو کشور همسایه دنبال خواهیم کرد و قطعا این هوشیاری و درایت بین دو کشور ایران و پاکستان وجود دارد که مقامات کینه توز سعودی نتوانند با سوء استفاده شیطانی از حوادث اخیر روابط تهران و اسلام آباد را خدشه دار نمایند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران قاسمی الجبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات

وزیر خارجه ایران آمادگی تهران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با ابوظبی در چارچوب منافع و مصالح دوطرف اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، «رضا عامری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌گو کرد.

در این دیدار برنامه‌ توسعه مناسبات ۲ کشور همسایه و راه‌های حل برخی موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این ملاقات، سفیر ایران ضمن ارائه گزارشی از کشور محل ماموریت خود و روند رو به رشد روابط میان تهران و ابوظبی، از جمله افزایش حجم مبادلات تجاری میان ۲ کشور در سال گذشته، پیشنهاداتی را برای تقویت بیش از پیش روابط ایران و امارات ارائه کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم روابط با همسایگان، بر عزم جدی تهران جهت هموار ساختن مسیر توسعه روابط با امارات تاکید کرد و با اشاره به اهمیت تبادل هیأت‌های عالی‌رتبه میان ۲ کشور، آمادگی ایران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با امارات در چارچوب منافع و مصالح ۲ کشور اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات
  • کدام کشور قوی‌ترین پاسپورت دنیا را دارد؟
  • غرب‌گرا‌ها علاقه ندارند روابط ما با روسیه بهتر شود