Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@10:31:18 GMT

گزارش سی ان ان از تاثیر تحریم ها بر دارو در ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۰۶۵۰

گزارش سی ان ان از تاثیر تحریم ها بر دارو در ایران

به گزارش جماران؛ مقامات آمریکایی همواره بر مستنثی بودن تحریم های دارویی و غذایی ایران اصرار داشته اند اما شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان در گزارشی ضمن رد این ادعا، نشان داد که چگونه چنین اقدام ستیزه جویانه ای، دامان بیماران را گرفته و بیمارستان ها را با کمبود دارو مواجه کرده است.

این شبکه تلویزیونی آمریکا گزارش داد: دولت ترامپ در توجیه اعمال تحریم های شدید عنوان می کند این اقدام با هدف متوقف ساختن حکومت ایران صورت پذیرفته، اما پزشکان در ایران می گویند که جان افراد با این تحریم ها به خطر افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فردریک پلتن خبرنگار این شبکه تلویزیونی در گزارشی از یکی از بیمارستان تهران گفت: پزشکان در این مرکز درمانی در تهران با دو چالش نخست تشخیص بیماری و دوم تهیه و یافتن دارو جهت علاج بیماران مواجه هستند. 

خبرنگاری سی ان ان افزود: پزشکانی که در این مرکز درمانی فعالیت می کند، می گویند از زمان بازگشت تحریم ها، در زمینه درمانی با مشکلاتی از جمله در درمان مهمی همچون شیمی درمانی مواجه شده اند. 

به گفته خبرنگار سی ان ان، مسئولان بیمارستانی ناگزیر هستند تا برخی داروها و تجهیزات پزشکی را با قیمتی گزاف از بازار سیاه تهیه کنند.

پلتن افزود: از زمان خروج دونالد ترامپ از توافق هسته ای، ایران با تحریم های شدیدی مواجه شد و آمریکا مدعی است که بخش دارویی از این تحریم ها مستثنی است. 

خبرنگار این رسانه خبری تصویری آمریکا ادامه داد: یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به این شبکه خبری گفت آمریکا اجازه فروش گسترده کالاهای کشاورزی، مواد غذایی و دارویی و تجهیزات پزشکی از طریق اتباع آمریکا و یا مبدا آمریکا به ایران داده است. 

پلتن افزود: پزشکان در ایران می گویند اما واقعیت چیز دیگری است زیرا شرکت های بین المللی دارویی به دلیل بیم از برخورد آمریکا، تمایلی به مراوده با ایران ندارند. 

خبرنگار سی ان ان ادامه داد: رئیس این مرکز درمانی در تهران گفت برخی اوقات ادامه درمان برخی بیماری ها حتی با وجود تامین (دارو) از بازار سیاه ممکن نیست و پیامدهای وخیمی بدنبال زیرا ابزار درمانی آنها وجود نداشته و می تواند منجر به مرگ فرد بیمار شود. 

پلتن گفت: یکی از بیماران این مرکز درمانی به نام منیژه بیدار که چندان تسلطی به زبان انگلیسی ندارد، تلاش کرد تا پیامی در مخالفت با این اقدام آمریکا بدهد، و به این شبکه خبری گفت، این (تحریم ها) برای تمام مردم بد است، چرا ما باید تحریم شویم. 

خبرنگان سی ان ان در تهران ادامه داد: اما مسئولان بیمارستانی در تهران به جای چرا می گویند چگونه باید دارو و ابزار پزشکی برای درمان بیماران بیابند. 

رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت سال جاری از توافق هسته ای خارج شد و در پیوند این روند مخالف با قوانین بین المللی، اقدام به تشدید و بازگرداندن تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران کرد. 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 دارو تحریم ایران تحریم های ایران دارو ایران 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ۶ شخص و نهاد در ارتباط با ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است جریمه مایکروسافت به دلیل نقض تحریم‌ ایران

دیگر خبرها

  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد