Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:25:09 GMT

یمن جنوب عربستان را با موشک هدف قرار داد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۰۹۶۱

یمن جنوب عربستان را با موشک هدف قرار داد

تهران- ایرنا- یمن مواضع نظامیان سعودی و مزدوران آنها را در مناطق عسیر و نجران در جنوب عربستان با موشک «زلزال 1» و توپخانه هدف قرار داد که بر اثر آن شماری کشته و زخمی شدند.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری المسیره، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن یک فروند موشک زلزال 1 به سوی مزدوران متجاوز در نزدیکی گذرگاه علب شلیک کردند که به کشته و زخمی شدن شماری از متجاوزان انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیروهای یمنی در عملیات دیگری تلاش مزدوران ارتش عربستان را برای پیشروی به سوی پایگاه الحماد ناکام گذاشتند که در پی آن شماری از مزدوران کشته و زخمی شدند.
نیروی های یمنی همچنین یک فروند موشک به مواضع مزدوران ارتش عربستان در صحرای الاجاشر نزدیک نجران شلیک کردند.
یک منبع نظامی گفت که ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنن مواضع ارتش عربستان در منطقه رقابه الحلق در نجران را با توپخانه هدف قرار داد.
وی افزود: عناصر مزدور سعودی و تجهیزات آنها در منطقه الصوح مقابل نجران نیز با توپخانه هدف قرار گرفت.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
جنگ علیه یمن تاکنون بیش از 16 هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی نامید.
شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.
شبد**1480**1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي يمن شليك موشك عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی

به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام در حساب کاربری خود در ایکس اعلام کرد که روز گذشته در ۱۶ آوریل بین ساعت ۱۰:۵۰ صبح تا ۱۱:۳۰ صبح (به وقت صنعا)، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده با موفقیت با دو هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) در یمن درگیر شدند و آن‌ها را سرنگون کردند.

سنتکام در ادامه ادعا کرده است که هیچ تلفات یا خسارتی توسط کشتی‌های تجاری ایالات متحده، ائتلاف یا تجاری گزارش نشده است و مشخص شد که پهپادها تهدیدی قریب الوقوع برای کشتی‌های تجاری ایالات متحده، ائتلاف و تجاری در منطقه هستند. این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای کشتی‌های تجاری ایالات متحده، ائتلاف و تجاری انجام می‌شود.

روز جمعه گذشته نیز ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که یک موشک بالستیک یمنی را منهدم کرده است. سنتکام ادعا کرد که نیروهای آمریکایی ساعت ۱ عصر روز پنجشنبه به وقت صنعا یک موشک بالستیک ضد کشتی یمنی را بر فراز دریای سرخ منهدم کرده‌اند. در ادامه این بیانیه آمده بود: گزارشی در خصوص آسیب جانی یا زیان مالی در کشتی‌های آمریکایی، کشتی‌های ائتلاف یا کشتی‌های تجاری گزارش نشده است.

گفتنی است یمن اعلام کرده که در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بندرهای اراضی اشغالی است از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند. ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل، ائتلاف آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به بهانه حمایت از دریانوردی در دریای سرخ چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است.

کد خبر 6080467

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • سردار عالیرتبه دفتر رهبری: دنبال کشته گرفتن نبودیم | با انواعِ جدیدی از تسلیحات مواجه می‌شوید
  • سردار سنایی راد: به محضِ اینکه اسرائیل علیه خاک ایران خطایی کند، با انواعِ جدیدی از تسلیحات مواجه خواهد شد/در عملیات تنبیهی دنبال کشته گرفتن نبودیم
  • جنگ غزه/ تاکنون چند فلسطینی کشته شده اند؟
  • نمایش اقتدار ارتش در کرمان+ تصاویر
  • «صبح پر تنش برای اسراییل»/یکی ازمقرهای ارتش اشغالگر هدف قرار گرفت
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی
  • شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی
  • حمله اسرائیل به ۲ خودرو در لبنان/ ۲ نفر کشته شدند