Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش تجلیل از خادمان قرآن با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و در این مراسم نشان افتخاری خادمی قرآن به سید‌عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم باحضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل انقلاب تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفاوت قرآن با دیگر کتب

در این مراسم صالحی طی سخنانی با اشاره به تمایز قرآن کریم با دیگر کتب گفت: قرآن کریم تمایزاتی با دیگر کتب دارد. در کتاب‌های دیگر در حالات انسان کمتر تأثیر دارد، اما ما فهرستی از آداب برخورد با ظاهر قرآن داریم. در آداب ظاهری توصیه شده‌ایم که مواردی را رعایت کنیم.

خواندن قرآن با صوت خوش سبب فهم بهتر می‌شود

وی ادامه داد: در ظاهر باید مناسباتی را رعایت کرد تا با آن نسبتی پیدا کرد در معانی و مفاهیم هم فهرست آداب قرآن بلند بالا‌تر است. همچنین در کتب دیگر این‌گونه است که تلاوت، صدا و گوش دادن در فهم تأثیر ندارد اما به ما توصیه شده است که قرآن را با صوت خوش بخوانیم تا به فهم قرآن نزدیک‌تر شویم.

باید ذهن و جان با هم به نور قرآن روشن باشد تا فهم حاصل شود

وزیر ارشاد بابیان اینکه ذهن و جان باید قرآنی باشد، گفت: حلقه وصل ما و قرآن ذهن است قرآن به عنوان یک نور بر جان می‌زند و اگر ذهن در کنار جان قرار نگیرد انتقال معانی صورت نمی‌گیرد. قایت ارتباط با قرآن مشاهده حقیقت متن است ما نمی‌خوانیم تا بفهمیم بلکه می‌خوانیم تا ببینیم و این تفاوت بزرگی بین خواندن قرآن با خواندن دیگر کتاب‌ها است.

جمهوری اسلامی ما را مفتخر به خادمی قرآن کرد

به همه عزیزانی که در این ادوار متوالی به این عنوان مفتخر شده‌اند تبریک می‌گویم و همه ما افتخار می‌کنیم در نظام جمهوری اسلامی به قرآن کریم خدمت می‌کنیم و همچنین به امام خمینی (ره) و خلف صالحش رهبر معظم انقلاب افتخار می‌کنیم که قرآن را در این کشور جاری کردند.

باید هدف این باشد که از افراد شبیه محمد(ص) و از جامعه شبیه مدینة‌النبی بسازیم

ما صدف‌های زیادی را از ساحل قرآن جمع کردیم و گوهر این است که از فرد شبیه محمد بسازیم از جامعه شبیه مدینه‌النبی و امید است همت و خدمت خادمان این راه طولانی را کوتاه‌تر کند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خادمان قرآن کریم وزارت ارشاد سیدعباس صالحی جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، کتاب «تاریخ طب در ایران پس از اسلام» تالیف دکتر محمود نجم‌آبادی به عنوان یازدهمین کتاب از سلسله نشست‌های «صد کتاب ماندگار قرن» با سخنرانی محمدحسین عزیزی عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی و محمد صدر عضو هیئت علمی دایره‌المعارف اسلامی برگزار می‌شود و امین متولیان استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دبیری این نشست را به عهده دارد.

تا کنون کتاب‌های «تاریخ پیامبر اسلام» اثر محمدابراهیم آیتی، «نثر طوبی؛ دایره‌المعارف لغات قرآن کریم» اثرعلامه ابوالحسن شعرانی، «بیست مقاله قزوینی» از مجموعه پژوهش‌های علامه محمد قزوینی، «زندگانی فاطمه زهرا سلام الله علیها» نوشته سیدجعفر شهیدی، «مسئله حجاب» استاد شهید مرتضی مطهری، «واژه و معنای آن از فارسی میانه تا فارسی» نوشته کتایون مزداپور، «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» سلسله جلسات استاد سیدعلی خامنه‌ای، «حواصل و بوتیمار» نوشته امیرحسن یزدگردی، «خواب آشفته نفت» نوشته محمدعلی موحد و «مفاتیح الجنان» با گردآوری شیخ عباس قمی در سلسله نشست‌های «صد کتاب ماندگار قرن» معرفی و بررسی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • «تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران جلودار خدمت رسانی به مردم است
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز متدین‌تر و کارآمدتر از همیشه است
  • برگزاری محفل انس و تدبر قرآن به‌مناسبت روز ارتش در بوشهر
  • عملیات علیه اسرائیل طلیعه فتح است
  • آیت‌الله جوادی آملی:‌ عملیات علیه اسرائیل طلیعه فتح است
  • هدف ارتش خدمت به مردم و ایحاد امنیت در کشور است
  • هدف ارتش خدمت به مردم و ایجاد امنیت در کشور است
  • وعده‌های بی نتیجه مدیران ارشاد قزوین برای برپایی نمایشگاه قرآن