Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- فقدان موارد مشخص از همکاری و نداشتن رویکرد یکسان به مسائل امنیتی، نشت های اتحادیه اروپا و سران عرب را در سطح عملکردی نمادین نگه داشته و دو طرف عاجز از پرداختن به موارد ملموس از تعامل امنیتی و یا استراتژیک دوجانبه هستند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از تارنمای شورای روابط خارجی اروپا، نشست های مکرر اتحادیه اروپا و سران عرب عمدتا برای نشان دادن تمایل به گسترش روابط بوده، اما کمتر موضوعی است که دو طرف رویکرد یکسانی به آن داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو نشت های اتحادیه اروپا با سران عرب در سطح نمادین باقی مانده است.
بر این اساس، در آخرین مرحله از تحولات میان اتحادیه اروپا و سران اروپا، نشست مشترک وزیران خارجه کشورهای عربی و اتحادیه اروپا روز دوشنبه 15 بهمن 97 در بروکسل برگزار شد. این نشست به‌منظور دستیابی به توافقی درباره دستور جلسه نشست آتی سران اتحادیه اروپا و سران عرب در مصر - 24 و 25 فوریه (5 و 6 اسفند) بود.
اتحادیه اروپا امیدوار است از رهگذر روابط با همسایه‌های عربی، سیاست‌های خود در زمینه‌هایی چون مبارزه با مهاجرت غیرقانونی را پیش ببرد و در همین راستا خواستار تمرکز نشست ماه جاری میلادی بر مساله مهاجرت است و می‌خواهد کشورهای عربی در این زمینه مسئولیت کافی و یا تخصیص بودجه لازم را در نظر گیرند، اما دول عربی معتقدند که اغلب این کشورها درگیر مسائل جدی‌تری در داخل کشورهای خود هستند و آنها ناتوان از تخصیص بودجه ای در این زمینه هستند. با وصف ناکارآمدی اعراب در همکاری با اروپا پرسش اینجاست که اتحادیه چرا تمایل دارد که چنین نشست هایی ادامه یابد؟
بر اساس این گزارش، برای اروپا این نشست ها نوعی حرکت نمادین در وسعت بخشیدن به دیپلماسی و بهره گرفتن از ظرفیت همه بازیگران است، ولو اینکه این همکاری ها بیشتر صوری باشد تا تمرکز بر موضوع های ملموس سیاسی و امنیتی. اتحادیه اروپا با اجازه دادن به مصر برای میزبانی اجلاس آتی اتحادیه اروپا و سران عرب، وضعیت بین المللی السیسی را بهبود می بخشد. مصر نیز تنها می خواهد نقش خود در همکاری با اروپا را برجسته و از انجام عمل مشخصی در کنترل مهاجران عاجز است.
شبد**9460**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نشست اتحاديه اروپا سران عرب نمادين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدرضا عارف: رژیم صهیونیستی با درایت نیروهای مسلح و  در یک عملیات استراتژیک و هوشمندانه با ملاحظه همه جوانب نظامی و امنیتی ، پاسخی در خور دریافت کرد

دکتر محمدرضا عارف با صدور پیامی به مناسبت پاسخ جمهوری اسلامی ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی این پاسخ را نشانه  اقتدار ایران   و ایستادگی بر خطوط قرمز ملت و نظام که همان حیثیت ، اقتدار و امنیت ملی است دانست و ضمن دستمریزاد به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد:در این مقطع حساس که لزوم وحدت و اتحاد ملی  را بیش از هر زمانی می طلبد و  انسجام ملی حداکثری ، می تواند مقوم و مقدمه ی پیروزی های بیشتر و بازدارندگی در مقابل ِ دشمنان ِ ملت و کشور باشد، شایسته و بایسته است که حاکمیت  فرصت کنونی را  بر اساس ِ مصالح ملی  در جهت رفع ِ محدودیت ها و  کدورت ها بین یاران انقلاب و پرهیز از اقدامات غیر ضرور در مواجهه با مردم گام های اساسی را   برداشته و ترمیم ِ شکاف ِ ملت و حاکمیت را در اولویت قرار دهد.

 

به گزارش جماران متن این پیام به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله ی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق توسط برادرانمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد مشترک ِ نیروهای مسلح ،در قالب ِ دفاع مشروع ، بار دیگر  اقتدار کشور عزیزمان ایران  و ایستادگی بر خطوط قرمز ملت و نظام که همان حیثیت ، اقتدار و امنیت ملی است را بر جهانیان آشکار ساخت .

 

رژیم صهیونیستی که با زیر پا نهادن ِ اصول انسانی و قوانین و قواعد ِ بین المللی،  با کشتار بی رحمانه  افراد بی گناه در غزه بالاخص کودکان و زنان و انسان های بی پناه و مظلوم، جنایت علیه ِ بشریت را در دورانی که ادعای ِ حقوق بشری برخی قدرت ها، گوش ِ فلک را پر کرده است، بی مسئولیتی انسانی و حقوقی خود را بیش  از هر زمانی آشکار کرده است، در اقداماتی تروریستی و بر خلاف ِ موازین حقوقی و بین المللی، ساختمان کنسولی ما  را مورد هجمه ی ناجوانمردانه قرار داده و سزاوار برخوردی شدید و مقتدرانه بود که بحمدالله با درایت و مسئولیت شناسی ِ نیروهای مسلح و  در یک عملیات استراتژیک و هوشمندانه با ملاحظه همه جوانب نظامی  و امنیتی ، پاسخی در خور دریافت کرد .

 

در این مقطع حساس که لزوم وحدت و اتحاد ملی  را بیش از هر زمانی می طلبد و  انسجام ملی حداکثری ، می تواند مقوم و مقدمه ی پیروزی های بیشتر و بازدارندگی در مقابل ِ دشمنان ِ ملت و کشور باشد، شایسته و بایسته است که حاکمیت  فرصت کنونی را  بر اساس ِ مصالح ملی  در جهت رفع ِ محدودیت ها و  کدورت ها بین یاران انقلاب و پرهیز از اقدامات غیر ضرور در مواجهه با مردم گام های اساسی را   برداشته و ترمیم ِ شکاف ِ ملت و حاکمیت را در اولویت قرار دهد.

 

مطمئنا ملت ِ فهمیم ایران، سربلندی ایران عزیز در عرصه های بین الملل را خواستار است و در این بین پشتیبان نیروهای مسلح خود برای دفاع از میهن سرافرازمان به مانند گذشته خواهند بود ، چرا که کسانی که دلسوز واقعی ایران هستند با تدبیر و دوراندیشی اجازه نخواهند داد کشور در ورطه جنگ قرار گیرد .

 

منطق جمهوری اسلامی ایران همواره در عرصه های بین الملل  مبتنی بر صلح طلبی بوده است و البته  هیچگاه اجازه نخواهد داد هیچ کشوری به سرزمین مان دست درازی کند. 

 

یاد شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و همه شهیدان سرافراز میهن مان را گرامی می دارم و به  عزیزانمان در سپاه پاسداران و نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران درود و دستمریزاد می گویم. 

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا بزودی درباره ارسال ضدهوایی به اوکراین تصمیم نمی‌گیرد
  • اقدام دلیرانه جمهوری اسلامی ایران موجب شادی و شعف امت های اسلامی شد
  • پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • محمدرضا عارف: رژیم صهیونیستی با درایت نیروهای مسلح و  در یک عملیات استراتژیک و هوشمندانه با ملاحظه همه جوانب نظامی و امنیتی ، پاسخی در خور دریافت کرد
  • نشست گروه ۷ درباره پاسخ ایران به اسرائیل
  • نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا با محور حملات تنبیهی ایران
  • نشست فوق العاده اتحادیه اروپا با محور حملات تنبیهی ایران
  • نشست فوق‌العاده وزاری خارجه کشور‌های اروپایی سه‌شنبه برگزار می‌شود
  • نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پی تنبیه اسرائیل