Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@13:13:15 GMT

حمله تروریستی در قاهره 2 نظامی مصری را کشت

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۱۲۵۴

حمله تروریستی در قاهره 2 نظامی مصری را کشت

تهران- ایرنا- سه تن از جمله 2 نظامی در حمله انتحاری در قاهره پایتخت مصر کشته و سه تن نیز زخمی شدند.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا به نقل از رسانه های خبری، انفجار در منطقه الجمالیه در مرکز قاهره هنگام تعقیب یکی از عناصر تروریستی رخ داد.
در این حمله عامل انتحاری نیز کشته شد.
عامل انتحاری قبل از دستگیری از سوی نیروهای امنیتی خود را منفجر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این خبر تکمیل می شود.
شبد**1480**1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مصر حمله تروريستي كشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در آغاز حمله سپاه به اسرائیل چرا ابتدا از پهپادهای انتحاری استفاده شد؟

در بخشی از گزارشی که خبرگزاری فارس درباره عملیات وعده صادق منتشر کرده آمده است؛

شنبه ساعت ۲۰:۳۰ منابع خبری صهیونیستی از قطع گستردهٔ برق در تل‌آویو خبر دادند. حدود ساعت ۲۱ اعلام کردند «گروه انتقام‌جویان سایبری» مسئولیت هک کردن سیستم برق سرزمین‌های اشغالی را برعهده گرفته است.

حدود ۲ ساعت بعد گروه هکری «حنظله» خبر از هک کردن سیستم‌های راداری رژیم صهیونیستی برای دومین بار داد. آنها در پیام خود نوشتند که این بار با دفعهٔ قبل یک تفاوت دارد «شما فقط چند ساعت فرصت دارید سیستم‌های رادار خود را تعمیر کنید! ما بازی را شروع کردیم! پیشنهاد می‌کنیم همین الان فرار کنید.»

این گروه هکری مدتی پیش (در تاریخ ۳ مارس) هم توانسته بود رادارهای «گنبد آهنین» را هک کند. آن موقع در پیام خود نوشته بود «حنظله بر روی رادارهای شماست! می‌توانستیم پروازهایتان را هدف قرار دهیم. ولی ما مثل شما نیستیم. ما مثل صهیونیست‌های اشغالگر نیستیم که بچه‌ها را بکشیم. این فقط یک هشدار بود! حنظله را جدی بگیرید! این آغاز ماجراست...»

اگر این گفتهٔ صهیونیست‌ها را بپذیریم که گروه‌های هکری اشاره‌شده ایرانی هستند، این اقدامات سایبری، آن هم با فاصله‌های چندساعته و حتی چندین روزه از عملیات اصلی طبیعتاً باید نوعی هشدار برای طرف مقابل تلقی شود.

ضمن اینکه ایران حملهٔ تنبیهی‌اش را با فرستادن چند پهپاد آغاز کرد که رسیدن‌شان چند ساعت طول می‌کشد؛ نه موشک‌هایی که در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه به مقصد می‌رسند! بنابراین مردم فرصت داشتند به مکان‌های امن بروند.

به‌علاوه، از همان روز جنایت در دمشق، مسئولان ایرانی بارها اعلام کرده بودند انتقام و تنبیه متجاوز قطعی است. وزیر امور خارجهٔ ایران با اشاره به هشدار نهایی عملیات گفت «ما ۷۲ ساعت قبل از عملیات به کشورهای منطقه اطلاع دادیم که پاسخ کشورمان به تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک کشورمان قطعی و مسلم است.»

ایران هیچ نقطهٔ غیرنظامی را نزد

در عملیات «وعدهٔ صادق» ایران پایگاه هوایی «نواتیم» صهیونیست‌ها در صحرای نقب را هدف قرار داد که هواپیماهای اف۳۵ برای هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق از آنجا بلند شده بودند. چند پایگاه نظامی دیگر هم هدف قرار گرفته که اخبار آن هنوز منتشر نشده است.

وزیر امور خارجهٔ کشورمان در نشست خبری روز ۲۶ فروردین گفت «هیچ هدف غیرنظامی، مکان اقتصادی یا جمعیتی را هدف قرار ندادیم...»

نکتهٔ مهم: به اذعان پایه‌گذاران رژیم صهیونیستی در اسرائیل هیچ «شهروند عادی» یا «غیرنظامی» وجود ندارد و ساکنان سرزمین‌های اشغالی همگی «شهروند-سرباز» هستند. استفاده از لفظ «غیرنظامی» به معنای مصطلح آن است؛ یعنی مکانی که پادگان یا پایگاه نظامی نیست.

دیگر خبرها

  • در آغاز حمله سپاه به اسرائیل چرا ابتدا از پهپادهای انتحاری استفاده شد؟
  • کلیپی از مدل حمله پهپاد انتحاری ایرانی به پایگاه اسرائیلی‌ها | فیلم
  • ببینید | حزب الله لبنان مقر اشغالگران را در عرب العرامشه درهم کوبید
  • اندیشمند مصری: حمله ایران تئوری بازدارندگی اسرائیل را در هم شکست/ تهران نشان داد که از پاسخ هراسی ندارد
  • لحظه اصابت پهپادهای انتحاری حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل+ فیلم/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ تن افزایش یافت
  • حزب الله لبنان مقر اشغالگران را در عرب العرامشه درهم کوبید+فیلم
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • تحلیلگر مصری: ایران به دنبال جنگ نیست، بازدارندگی ایجاد کرد
  • هویت عامل انتحاری فرودگاه کابل مشخص شد
  • بازدید از معروف‌ترین مساجد جهان اسلام با دوچرخه