Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@17:42:57 GMT

جولان سگ‌های ولگرد ‌در خلخال+فیلم

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۱۲۷۹

جولان سگ‌های ولگرد ‌در خلخال+فیلم

‍‍‍‍‍‍

زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در مناطق شهری و رهاسازی آن یکی از موضوعات مهم است و ظاهرا سگ‌های فلان شهر را در نزدیکی شهر بعدی رها می‌سازند و این نوع مدیریت بدترین شرایط تهدید و به خطر انداختن شهروندان است. ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۸ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خلخال، سگ های ولگرد در اغلب شهرهای کشور به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است که در این خصوص برای جمع‌آوری و ساماندهی و از همه مهمتر، جلوگیری از زاد و ولد بی رویه این نوع سگ‌ها باید چاره اندیشی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع نیاز به تدبیر مسئولانه دارد چرا که از طرفی پرسه شبانه‌روزی سگ‌های ولگرد در داخل شهر، رعب و وحشت را به کودکان و زنان به بار آورده و نیز سبب سلب امنیت شهروندان شده است.

سگ‌های ولگرد با وجود اینکه به نظر می‌رسد آمار جمعیتی آنها روز به روز بیشتر می‌شود اما آمار برگزاری جلسات برای رفع این معضل اجتماعی تا به حال در خلخال بدون خروجی بوده و شهروندان نسبت به جمع آوری اصولی و حل اساسی این موضوع مستاصل مانده‌اند.

‌سگ‌های ولگرد تهدیدی برای مردم استان یزد؛ قاتل «نسیم» گرگ نبودشهرداری و شورای شهر بندر امام هیچ اقدامی برای معضل سگ‌های ولگرد نکرده‌اندجمع آوری و نگهداری سگ‌های بدون صاحب شهری

نباید جولان دادن سگ‌های ولگرد راکه به صورت گله‌ای در مرکز و حاشیه‌های شهر تردد دارند را نادیده بگیریم چرا که این مسئله در آینده معضلات پنهان اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

زنده گیری سگ‌های ولگرد درمناطق شهری و رهاسازی آن یکی از موضوعات مهم است و حال مساله‌ای که به ذهن می‌رسد این است که ظاهراً سگ‌های فلان شهر را در نزدیکی شهر بعدی رها می‌سازند و این نوع مدیریت بدترین شرایط تهدید و به خطر انداختن شهروندان است که در این مجال همواره ضمن اینکه حقوق شهروندی پایمال می‌شود، مسئولاین نباید به خاطر مصلحت کاری و اداری که دارند موقعیت اجتماعی و سلامت ساکنین شهرهای کمترتوسعه یافته را بیش از پیش مشکل‌ساز کنند.

مسئولی که در مقطع کنونی سمت اداری و تصمیم‌گیری برای رفع این معضل را برعهده دارد، اگر امروز به حل مشکل اساسی این پدیده توجه نکند، بی شک عوارض اجتماعی این مشکل را در آینده شهروندان خلخال پرداخت خواهند کرد.

پرسه سگ‌های ولگرد در طول سال در شهر خلخال مشاهده شده که این مسئله ترس شهروندان را فراهم آورده که بدون استثناء همه شهروندان از وجود سگ‌های بیمار و ولگرد عاصی شده‌اند و باید فکر اساسی برای حل این معضل اندیشیده شود.

تجمع و تردد سگ‌های ولگرد در داخل شهر و اطراف مغازه‌های قصابی، مرغ فروشی، کبابی و رستوران‌ها علاوه بر ایجاد ترس، بهداشت عمومی را به صورت جدی به خطر می اندازد و آلودگی‌های بسیار زیادی را به صورت غیرمستقیم می‌تواند به انسان وارد کند که از جمله آن بیماری هاری، کشنده ترین بیماری انتقالی از سگ به انسان است که می تواند فرد بیمار را از پای درآورد.

زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب باید به صورت اساسی در خلخال توسط شهرداری انجام شود و اگر امروز این پدیده شوم اجتماعی در دستور جدی و مستقیم شهرداری و شورای شهر قرار نگیرد در آینده اثرات مخرب آن به جامعه تحمیل خواهد شد چرا که در حال حاضر افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در خلخال زیاد شده و اجرای موفق برنامه‌های بلندمدت، تنها راه نجات شهروندان از سگ‌های ولگرد و بیمار است.

آزار و اذیت سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب در سطح شهر همواره جان دانش‌آموزان و زنان را بیشتر از بقیه شهروندان تهدید می‌کند و رفت و آمد اغلب دانش‌آموزان در خلخال که خانواده هایشان به علت مشکلات مالی که دارند قادر به تامین سرویس مدارس نیستند آنها را با خطر روبه‌رو می‌کند.

این موضوع سبب شده است که دانش‌آموزان از خانه تا مدرسه بدون سرویس مدارس تردد کنند و در بین راه مورد هجوم و حمله سگ‌های بیمار و بلاصاحب قرار گیرند.

توجیه اینکه نباید به سگ‌های ولگرد کاری داشت یک توجیه منطقی و قابل قبول نیست و باید نهادهای مسئول نسبت به رفع معضل اجتماعی این پدیده شوم در خلخال دست به کار شوند که با توجه به اینکه هجوم سگ‌های ولگرد در خلخال، ضمن اینکه تهدید جدی حمله حیوانات به انسان بوده، نمی‌توان از این موضوع به راحتی عبور کرد.

 یک بار زنده‌گیری فقط رفع مسئولیت را نمایان می‌کند و باید برای تامین امنیت جانی شهروندان تدابیر جدی و منطقی پیش روی مسئولان باشد.

با توجه به اذعان شهردار خلخال مبنی بر اینکه زنده‌گیری هر قلاده سگ ولگرد 800 هزار ریال برای شهرداری هزینه دارد و سرمایه مالی یک شهر برای سگ‌های بی صاحب هزینه می‌شود اما در مقابل جمعیت این نوع سگ‌ها نیز در خلخال روز به روز در حال افزایش است و باید نهادهای بازرسی از زمان زنده‌گیری و تحویل آن به مراکز نگهداری مجاز نظارت لازم را داشته باشند.

تنها اکتفا به آمار و حیف و میل مالی از صندوق مالی شهرداری نباشیم و این آمارها قابل قبول نیست واین هزینه ها بحران مالی را به شهروندان تحمیل می‌کند.

گزارش از جهانگیر نیکخواه

انتهای پیام/ش

R41374/P4001/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت عراق به مواضع رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی

به گزارش رسانه جنگ نیرو‌های مقاومت اسلامی عراق، مواضع رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی با پهپاد هدف حمله قرار گرفته است.

گروه مقاومت بامداد شنبه نیز از حمله پهپادی به یک هدف مهم در ایلات واقع در فلسطین اشغالی خبر داد.

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که مجاهدان ما در پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر در غزه و در حمایت از مردم این باریکه و همچنین در پاسخ به حمله به پایگاه الحشد الشعبی به یک هدف مهم در ایلات اشغالی حمله پهپادی کرده‌اند.

سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) بامداد شنبه در بیانیه‌ای وقوع انفجار در پایگاه نظامی کالسو واقع در شمال استان بابل را تائید کرده بود.در بیانیه بسیج مردمی عراق آمد: انفجاری در مقر نیرو‌های حشد الشعبی در پایگاه نظامی کالسو در منطقه المشروع در شمال استان بابل رخ داد.

در همین رابطه مدیر دفتر المیادین در بغداد گزارش داد که این حملات تجاوزکارانه ورودی اصلی پایگاه کالسو، یک گاراژ خودرو و دو دفتر نیرو‌های حشد الشعبی را هدف قرار داده و شدت حملات قوی بوده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • رعب و وحشت اهالی شهر مهستان از پرسه آزادانه سگ‌های ولگرد + فیلم
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران 
  • جوسازی موذیانه مدعیان حمایت از حیوانات و معضل افزایش حیوانات ولگرد
  • حمله کوبنده مقاومت عراق به هدفی مهم درجولان اشغالی
  • حمله مقاومت عراق به مواضع رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جولان اشغالی