Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@21:10:46 GMT

هیچ‌وقت از نت‌های اشتباهت غمگین نشو

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۱۲۹۱

هیچ‌وقت از نت‌های اشتباهت غمگین نشو

«سال‌ها پیش که کمی جوان‌تر بودم، یکی از استادانم به من گفت هیچ‌وقت از نت‌های اشتباهت غمگین نشو. آن‌ها نعمت‌های موسیقی هستند. تاریخ موسیقی توسط نت‌های اشتباه ساخته شد.»

به گزارش ایسنا، این جملات بخشی از اظهارت هوشیار خیام (نوازنده پیانو) است. کنسرت تکنوازی پیانوی او را که می‌توان از آن به عنوان یک کنسرت پژوهشی یاد کرد، نقطه پایان سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر را در تالار وحدت گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از آغاز کنسرت این هنرمند در لابی تالار وحدت، علاوه بر بروشور اجرا متنی دو صفحه‌ای به قلم هوشیار خیام به عنوان پیشگفتاری برای اجرایش به دست مخاطبان می‌رسید.

خیام پیش از اجرای هر قطعه دقایقی برای مخاطبانش صحبت کرده، توضیحاتی را ارائه می‌داد.

او که معتقد است «باخ درخت کهنسال موسیقی مغرب‌زمین است» اجرای خود را با اثر این آهنگساز شهیر دوره باروک آغاز کرد. خیام می‌گوید: هیچ‌کس در طول تاریخ موسیقی غرب تا این اندازه موسیقی را پس از خود تحت تاثیر قرار نداده است. تاثیر موسیقایی باخ چیزی مشابه تاثیر ادبی شکسپیر یا تاثیر علمی نیوتون است.

این هنرمند که شاهین فرهت (دبیر سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر) مجابش می‌کند اثری را هم از دوره رومانتیک در رپرتوار اجرایش بگنجاند چرا که اگر این‌گونه نباشد رپرتوارش ناقص خواهد بود، از فردریک شوپن هم قطعه‌ای را برای حاضران نواخت.

خیام در کنار موریس راول برای اثری از کلود آشیل دبوسی هم پیانویش را به صدا درآورد. خیام معتقد است موسیقی دبوسی صدای طبیعت است، پژواک صدای آب و انعکاس و شکست نور و ردپای بر برف و سایه گذرای ابرها و دیگر جلوه‌ها و تاثرات طبیعت.

این نوازنده پیانو که شامگاه ۲۹ بهمن روی صحنه رفته بود، همچنین دو قطعه از آثار خود را برای مخاطبان حاضر در سالن تدارک دیده بود.

سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر پس از ۶ شب اجرا در هفت سالن کنسرت و یک سالن سینما، ۳۰ بهمن با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سی وچهارمین جشنواره موسیقی فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با دو هزار و ۷۹۹ واحد افزایش معادل ۳۶ صدم درصد در محدوده ۷۷۰ هزار و ۴۵۸ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فارس، ذوب، بوعلی، وامید، پارس، نوری و فملی از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های خودرو، وبملت، وتجارت، شتران و رمپنا با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خودر، فولاد، ثشاهد، خگستر و وتجارت هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۵۱ واحد افزایش به عدد ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
نماد‌های آریا، تجلی، دماوند، توسن و عالیس از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های خاور، انتخاب، کگهر و مادیرا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۲۲ نماد مثبت برابر ۳۹۷ نماد منفی بود. ۷۲ صف خرید مقابل ۳۰ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۲۲۵ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۱۴ میلیارد و ۸۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و ۵۸ میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • مرکز شعر، موسیقی و سرود در سال ۱۴۰۲
  • کنسرت زنده محسن چاوشی ! | بدل چاوشی با آهنگ سنگ صبور همه را شوکه کرد
  • (تصاویر) کنسرت نوروزی علیرضا قربانی
  • کدام خواننده رکورددار اجرای کنسرت در سال ۱۴۰۲ بود؟
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • نابودی ۸ میلیون شغل در انگلیس توسط هوش مصنوعی
  • تتلو، معین، رونالدو، علیرضا قربانی و سندی که برای موسیقی ملی امضا شد
  • تتلو، معین، رونالدو ،علیرضا قربانی و سندی که برای موسیقی ملی امضا شد
  • کمبود این ویتامین‌ها علت سرگیجه شماست
  • چرا جوان‌ها از پیرها غمگین‌تر هستند؟