Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاخت و تاز خودروسازان به رغم وعده‌های اعلامی از سوی دو شرکت بزرگ خودروساز در خصوص کاهش قیمت‌ها با پیش‌فروش فوری محصولات ادامه دارد. آفتاب‌‌نیوز : در حالی که طی روزهای اخیر افزایش عجیب قیمت خودرو، بازار خرید و فروش را زمین گیر کرده و شرایطی ویژه بر این بازار حاکم کرده است، خودروسازان از امروز، ساعت ۱۰ صبح طرح ویژه پیش فروش فوری خودرو را با قول تحویل خودروها طی سی روز آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‎نیوز؛ هر چند در ماه‌های اخیر قیمت خودرو افزایشی چشمگیر را تجربه کرده و با فرمول ابلاغی مبنی بر فروش خودرو به قیمتی معادل ۵ درصد حاشیه بازار از سوی خودروسازان، هممچنان قیمت‌ها رو به افزایش است اما در طرح پیش فروش فوری نیز برخی خودروها افزایشی بین ۵ تا ۲۲ میلیون تومان را تجربه کرده اند.
پیش از این خودروسازان به استناد سود سرشار دلالان و سرازیر شدن سرمایه گذاران به بازار خودرو به جای مصرف کنندگان واقعی، خواستار افزایش قیمت خودرو یا به عبارت دیگر کاهش فاصله میان قیمت تحویل کارخانه با قیمت بازار شدند. در این راستا مقرر شد خودروسازان خودروهای تولیدی را به قیمتی معادل پنج درصد حاشیه بازار به فروش برسانند اما وضعیت به گونه ای پیش رفت که افزایش هفته به هفته قیمت خودرو، افزایش قیمت فروش خودروسازان را نیز در پی داشت و نه تنها تعادلی در بازار ایجاد نشد بلکه دو خودروساز بزرگ کشور مجبور شدند تحت تاثیر وقایع رخ داده در بازار اطلاعیه‎هایی را منتشر کنند و مشتریان را به خرید خودرو از کارخانه و نه بازار فراخوانند.

 با اعلام شرایط پیش فروش خودروها اما مشخص است خودروسازان نیز به نوعی آشفته بازار کنونی را پذیرفته‌اند. به عبارت دیگر قیمت فروش فوری پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ترمز ضدقفل و کیسه هوای راننده و سرنشین و سنسور دنده عقب و یورو۴ بهینه که در هفته منتهی به سیزدهم بهمن ماه ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، امروز به قیمت ۷۲ میلیون تومان پیش فروش می شود.
پژو ۲۰۷i دنده دستی با کیسه هوای راننده و سرنشین و رینگ فولادی و یورو۴ بر اساس اطلاعیه اخیر ایران خودرو به قیمت ۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد اما در هفته منتهی به ۱۳ بهمن ماه این خودرو ۸۵ میلیون تومان قیمت خورد.
 مورد دیگر به پژوپارس  باز می گردد. پژو پارس سال با ترمز ضدقفل و ایموبیلایزر و کیسه هوای راننده و سرنشین و سیستم اخطار سرقت و یورو۴ بهینه در این هفته به بهای معادل با ۶۵ میلیون تومان به فروش می‌رسید اما قیمت این خودرو البته با حذف اخطار سرقت از آن به ۸۱ میلیون تومان رسیده است.
 این جدول قیمت خودروهای پیش فروش فوری ایران خودرو را نشان می دهد.

 در عین حال سایپا نیز در اطلاعیه‌ای فروش فوری محصولات خود به صورت اینترنتی را از امروز اعلام کرده است.
 این شرکت خودروسازی دو مدل از خودروی پراید ر ا برای فروش فوری معرفی کرده است. سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۵۱ به ترتیب به قیمت های ۳۷ میلیون و صد هزار تومان و ۳۸ میلیون تومان فروخته می‌شوند.
کوییک دنده ای که پیش از این ۵۰ میلیون و سیصد هزار تومان قیمت حاشیه بازار گرفته بود، قرار است به نرخ ۵۴ میلیون تومان فروخته شود.
در عین حال هر دو شرکت محدودیت هایی را برای پیش فروش اعلام کرده اند. بر این اساس محدودیت کد ملی برای ثبت نام وجود دارد (هر کد ملی یک دستگاه). لازم به ذکر است جهت متقاضیان محترم خرید خودرو که از ابتدای سال ۹۶ نسبت به ثبت نام یک دستگاه خودرو از محصولات دو خودروساز اقدام نموده اند، امکان ثبت نام در این شرایط فراهم نیست.
در اطلاعیه سایپا تاکید شده است با توجه به اعمال محدودیت کد ملی، در ثبت اطلاعات مشتری دقت لازم صورت پذیرد بدیهی است در صورت بروز هر گونه اشتباه در ثبت نام، ضمن ابطال درخواست خرید، مبلغ دریافتی عودت خواهد گردید.
ایران خودرو نیز با تاکید بر محدودیت هایی از این دست، اعلام کرده است پس از انعقاد قرارداد، مشتری به هیچ عنوان حق انصراف ندارد.
در صورت بروز هرگونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، مطابق کلیه قراردادها ۳۰ درصد سالیانه(دو و نیم درصد ماهیانه)، جریمه تاخیر به صورت روزشمار محاسبه و قابل پرداخت خواهد بود.
جدول زیر قیمت خودروهای عرضه شده سایپا را نشان می‌دهد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فروش فوری خودرو قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و فروش خودرو در بازار متوقف شد + جدول قیمت

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، با نزدیک شدن به روز پایانی سال، همچنان خرید و فروش خودرو در بازار راکد است و اکثر مردم ترجیح می‌دهند معاملات خود را به سال آینده موکول کنند. البته نکته مهم اینجاست که یک هفته اخیر به خاطر افزایش نرخ دلار، قیمت خودرو روند صعودی داشته است که همین امر تعلل مردم را در خرید خودرو بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید: قیمت روز محصولات ایران‌خودرو دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

علاوه بر این بررسی‌ها نشان می‌دهد در ۶ ماهه گذشته، قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی ۲۵ تا ۲۸ درصد افزایش داشته است و مشخص نیست در سال آینده قیمت خودرو به چه سمتی خواهد رفت.

البته کارشناسان خودرو معتقدند نوسانات قیمت در بازار خودرو متاثر از نرخ تورم و قیمت دلار است. اگر این موضوعات با تغییراتی همراه شود قیمت خودرو نیز افزایشی خواهد بود.

در حال حاضر خرید و فروش در بازار خودرو متوقف شده است و آن دسته از افرادی که نیازمند خرید خودرو بودند معاملات را انجام داده و مابقی افراد نگران از ضرر و زیان خرید و فروش خود را به سال آینده موکول کردند.

بررسی بازار نشان می‌دهد در قیمت‌های داخلی ثبات قیمت وجود داشته و در خودروهای مونتاژی نیز تغییرات قیمتی بسیار ناچیز است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224992 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • خرید و فروش خودرو در بازار متوقف شد + جدول قیمت
  • قیمت پژو پارس در بازار امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • آمار عجیب از قیمت پژو پارس در کارخانه و بازار
  • ظرفیت اولین فروش فوری لاماری ایما هیبرید افزایش یافت
  • افزایش قیمت برخی لوازم خانگی؛ دردسر فروشگاه‌های بزرگ برای مغازه‌داران خرد
  • قیمت برخی از شرکت‌های لوازم خانگی افزایش یافت/ دردسر فروشگاه‌های بزرگ برای مغازه‌داران خرد
  • وقفه 10 روزه در خرید و فروش خودرو!
  • فاصله عجیب قیمت کارخانه و بازار آزاد خودروهای داخلی | قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید
  • قیمت پژو پارس ۶۵۰ میلیون
  • آغاز ثبت نام جدید مدیران خودرو / با قسط 60 ماهه با قیمت کارخانه + جدول